گزارش سازمان ملل | گزارش سازمان ملل |

در یافته های منتشر شده در گزارش دفتر مشترک حقوق بشر سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو (UNJHRO) و ماموریت تثبیت سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو (مونوسکو)، نویسندگان نشان دادند که 93 درصد از 3618 مورد ثبت شده «شکنجه، ظالمانه، غیرانسانی، یا رفتار تحقیرآمیز» که بر 4946 قربانی تأثیر گذاشت، در مناطقی که درگیر درگیری بودند، رخ داده بود.

از مجموع آن، دوره بین 1 آوریل 2019 و 30 آوریل 2022 را پوشش می دهد، 492 مورد خشونت جنسی که 761 قربانی را تحت تاثیر قرار داده است.

شکنجه هرگز قابل توجیه نیست، صرف نظر از شرایط و زمینه. نادا النشف، سرپرست کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، در بیانیه ای گفت: مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو باید با فوریت و قاطعیت برای پایان دادن به این فاجعه اقدام کنند.

مسئولیت مشترک

بر اساس این گزارش، اعضای نیروهای دفاعی و امنیتی جمهوری دموکراتیک کنگو مسئول 1293 مورد بوده اند، در حالی که 1833 مورد به گروه های مسلح نسبت داده شده است. “که در در برخی زمینه ها، (آنها) قربانیان را در تبانی با اعضای نیروهای امنیتی تحت شکنجه قرار دادند،” آن گفت.

نویسندگان گزارش ادامه دادند که قربانیان چه در حین بازداشت یا «در حین استفاده از حقوق اساسی خود، مانند آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز، یا در حین بازداشت، تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند».

این گزارش با تأکید بر تعداد کم شکایات ثبت شده علیه مجرمان و «ماهیت گسترده شکنجه» در مقایسه با «وسعت تخلفات» توضیح داد که تنها دو افسر ارتش، 12 افسر پلیس ملی و 75 عضو گروه های مسلح به دلیل شکنجه محکوم شدند. در طول دوره گزارش

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از بونیا در جمهوری دموکراتیک کنگو (ژانویه 2020) بازدید می کند.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از بونیا در جمهوری دموکراتیک کنگو (ژانویه 2020) بازدید می کند.

“سخنان تنفر” اوج گرفت

این تحول در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه جمهوری دموکراتیک کنگو با “تکثیر” سخنان نفرت پراکنده شده است، درست 12 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد.

در یک مناظره برنامه ریزی شده در شورای حقوق بشر سازمان ملل در روز سه شنبه، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، OHCHR همچنین نسبت به وضعیت نگران کننده امنیتی در شرق کشور ابراز نگرانی عمیق کرد، که در آن دو استان از ماه مه 2021 تحت حکومت نظامی قرار گرفته اند.

کریستین خورخه سالازار ولکمن، مدیر بخش عملیات میدانی و همکاری فنی در OHCHR گفت که خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد MONUSCO از کشور “می تواند عواقب جدی بر وضعیت حقوق بشر در شرق کشور و زیر منطقه داشته باشد.”

کشورهای عضو در مجمع ژنو شنیدند که اگرچه گروه‌های مسلح بیشترین موارد نقض حقوق و نقض حقوق را بین 1 ژوئن 2021 تا 31 مه 2022 انجام دادند، پرسنل امنیتی جمهوری دموکراتیک کنگو مسئول بیش از چهار مورد از 10 مورد، از مجموع 6782 مورد بودند.

او گفت که حکومت نظامی در استان های ایتوری و نورد کیوو که در 6 مه 2021 اجرایی شد، “به نظر نمی رسد که گروه های مسلح را از حمله به غیرنظامیان، به ویژه در سایت های آوارگان داخلی، منصرف کند.” فولکمن.

مقداری 2413 نفر – 1778 مرد، 471 زن و 164 کودک – توسط گروه های مسلح در سال اول حکومت نظامی کشته شدند. وی گفت: در دو استان این کشور در دوره 12 ماهه گذشته 1581 نفر (1076 مرد، 365 زن و 140 کودک) بودند.

در بحبوحه ظهور مجدد گروه مسلح M23 در استان روتسشورو نورد کیوو، که به “نیروهای دفاعی و امنیتی، غیرنظامیان و (ماموریت حافظ صلح سازمان ملل) مونوسکو، OHCHR، OHCHR حمله کرده است، نزدیک به 5.5 میلیون نفر به دلیل خشونت ها خانه های خود را ترک کرده اند. رسمی اضافه شد.

خانواده‌هایی که به دلیل درگیری و خشونت در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو آواره شده‌اند، کمک‌های بشردوستانه از سازمان ملل دریافت می‌کنند.

© یونیسف/ژان کلود ونگا

خانواده‌هایی که به دلیل درگیری و خشونت در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو آواره شده‌اند، کمک‌های بشردوستانه از سازمان ملل دریافت می‌کنند.

حکومت شبه نظامیان

سایر حملات شبه نظامیان ADF و CODECO علیه غیرنظامیان و افراد بشردوستانه”ممکن است بر اساس قوانین بین المللی جنایات جدی باشد“، آقای. فولکمن در یک درخواست برای پایان دادن به خشونت و یک طرح ملی بی‌حرکت و ادغام مجدد گفت.

سازمان بشری سازمان ملل ضمن استقبال از حکم حبس ابد صادر شده برای میهونیا چنس کولوکولو، رهبر گروه شبه نظامی رایا موتومبوکی، به جرم جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی از جمله استخدام و استفاده از کودکان، تجاوز جنسی، قتل و نقض ذخایر طبیعی در کیوو جنوبی مقام حقوقی تاکید کرد «آهسته سرعت» اجرای عدالت برای «تقریباً همه» موارد اولویت دار توسط گروه مسلح کاموینا نساپو بین سالهای 2016 تا 2018 در منطقه کاسای انجام شد.

برای مقابله با سخنان نفرت، OHCHR اقدامات عملی را به مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو توصیه کرده است.

اینها شامل اجرای قانون پیشنهادی در مورد نژادپرستی، قبیله گرایی و بیگانه هراسی است که در پارلمان در دست بحث است.

یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری بعدی، مهم است که عاملان این پیام ها به دست عدالت سپرده شوند و مورد بازخواست قرار گیرندو برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت امنیتی.” فولکمن.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما