سام آلتمن 180 میلیون دلار در شرکتی سرمایه گذاری کرد که تلاش می کرد مرگ را به تاخیر بیندازد

دلیلی برای نگرانی وجود داشت. در سال 2016، پس از اینکه پیتر تیل، یکی از مربیان آلتمن، ابراز علاقه کرد که احتمالاً ممکن است تزریق خون را شکست دهد، او در رسانه ها به عنوان یک خون آشام در حال گردش برای قربانیان جوان مورد تمسخر قرار گرفت. یک سال بعد، برنامه تقلید آمیز HBO سیلیکون ولی با اپیزودی به نام «پسر خونی»، سهام را وارد بازار کرد. در آن، یک مدیر عامل فناوری خیالی در حالی که رگ‌هایش به رگ‌های مرد جوان خوش‌تیپی که به‌عنوان «همکار انتقال خون» معرفی می‌شود، متصل است، جلسه‌ای می‌گذارد.

بتز-لاکروآ در تابستان گذشته به یک مخاطب در اروپا گفت: «ما واقعاً نمی‌خواهیم… این میلیاردرهای قدیمی مجبور شوند به اهداکنندگان پلاسما پول بدهند تا به آنها کمک کنند. او گفت که این شرکت در عوض امیدوار است که مداخلات «قابل قبول» بیشتری پیدا کند، مانند داروهایی که اثرات جایگزینی خون را تقلید می کنند و می توانند توسط میلیون ها نفر استفاده شوند.

ما نمی خواهیم علیه میلیاردرها تبعیض قائل شویم. من فقط می‌گویم که ما نمی‌خواهیم روش‌های درمانی فوق‌العاده گران، ناهنجار و اجرای آن‌ها دشوار باشد.”

به نوبه خود، آلتمن می گوید رژیم شخصی ضد پیری او شامل «تلاش برای تغذیه سالم، ورزش، خواب کافی» و مصرف متفورمین، یک داروی دیابت است که در محافل سیلیکون ولی با این نظریه که ممکن است بتواند افراد را برای مدت طولانی تری سالم نگه دارید “امیدوارم روزی از درمان یکپارچهسازی با سیستمعامل استفاده کنم!” آلتمن می گوید.

OpenAI برای طول عمر

یکی از دلایلی که تحقیقات ضد پیری می تواند زمینه امیدوارکننده ای برای سرمایه گذاری به نظر برسد این است که در گذشته بودجه زیادی جذب نکرده است، حداقل نسبت به اندازه مشکل. نزدیک به یک پنجم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده – 4.3 تریلیون دلار، طبق مراکز خدمات مدیکر و مدیکید – صرف مراقبت های بهداشتی می شود و بیشتر آن صرف درمان سالمندان می شود. دیدگاه گسترده در میان محققان طول عمر این است که اگر بتوان پیری را با دارو به تعویق انداخت، می‌تواند به تعویق بسیاری از بیماری‌های جدی از جمله سرطان و بیماری قلبی کمک کند.

Betts-LaCroix می‌گوید برای ایجاد گسترده‌ترین تأثیر، او به دنبال مداخلاتی است که می‌تواند مقیاس‌پذیر باشد و به «میلیون‌ها یا میلیاردها» نفر برسد.

ما نمی خواهیم علیه میلیاردرها تبعیض قائل شویم. من فقط می‌گویم که ما نمی‌خواهیم روش‌های درمانی فوق‌العاده گران‌قیمت، ناخوشایند و اجرای آن‌ها دشوار باشد.»

Betts-LaCroix

با این حال، زمانی که رترو از مخفی کاری خارج شد، حمله به پیری دوره ای از محبوبیت شدید را پشت سر می گذاشت. دولت عربستان سعودی اعلام کرد که هر سال یک میلیارد دلار کمک بلاعوض اختصاص خواهد داد و سازمانی به نام آزمایشگاه آلتوس با بودجه ای که ادعا می کند 3 میلیارد دلار است تشکیل داده است. همچنین سرمایه گذاران مشهوری مانند یوری میلنر و به گفته برخی منابع، جف بزوس داشت.

در مقایسه با این سرمایه‌گذاری‌ها، شرط‌بندی آلتمن اکنون نسبتاً کوچک به نظر می‌رسد، حتی باعث می‌شود که رترو مانند یک آدم ضعیف به نظر برسد. یکی از پروژه‌های آن آزمایش تکنیک‌های جوان‌سازی بر روی سلول‌های T است، بخشی از سیستم ایمنی که نقش مهمی در مبارزه با عفونت و جلوگیری از سرطان دارد. این سلول ها به ویژه مفید هستند زیرا می توان آنها را برداشت، در آزمایشگاه جوان کرد و سپس به بیمار بازگرداند. اما استارت آپ های دیگری نیز اهداف مشابهی دارند، از جمله Altos و NewLimit، یک شرکت بیوتکنولوژی که توسط میلیاردر ارز دیجیتال برایان آرمسترانگ در سال گذشته تأسیس شد. رقابت برای استعدادهای پژوهشی به ویژه سخت است. Altos نیمی از دانشمندان برجسته را در برنامه‌ریزی مجدد جذب کرد، زمانی که دو دوجین استاد دانشگاه را متقاعد کرد که شغل خود را ترک کنند و حقوق‌های میلیون دلاری را از جمله مزایای دیگر ارائه کرد.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما