معاون دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اقدام برای ایجاد توسعه پایدار در آفریقا شد

خانم. محمد برای شرکت در هشتمین کنفرانس بین المللی توکیو در مورد توسعه آفریقا (TICAD8) در این کشور بود که در آن روز به پایان رسید.

این کنفرانس از سال 1993 توسط ژاپن و با فلسفه “توسعه آفریقا برای مردم آفریقا” برگزار می شود. این برنامه توسط سازمان ملل متحد، برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، ​​بانک جهانی و کمیسیون اتحادیه آفریقا میزبانی می شود.

یک دوره جدید

رئیس جمهور سعید در خوشامدگویی به معاون دبیرکل سازمان ملل از عصر جدید در جهان صحبت کرد و به همه گیری کووید-19 و جنگ در اوکراین اشاره کرد و همچنین به تونس اشاره کرد که قانون اساسی جدیدی دارد که به گفته او مسئولیت بیشتری را برای همه ایجاد می کند.

رئیس جمهور گفت که TICAD در حال حاضر نتایج مهمی را برای آفریقا به ارمغان آورده است و برای اجرای توافقات به دست آمده در این آخرین ویرایش کنفرانس، کارهای زیادی باید انجام داد.

اهداف توسعه پایدار همچنان مرتبط هستند

خانم. محمد این را به یاد آورد SDGs یک چارچوب بسیار مرتبط در این دوره جدید باقی می ماند، و TICAD به عنوان یک یادآور مهم عمل کرده است.

هدف این 17 هدف ایجاد جهانی عادلانه تر و عادلانه تر، از جمله از طریق پایان دادن به فقر شدید، دستیابی به برابری جنسیتی، و تحریک رشد اقتصادی، در عین حال مقابله با تغییرات آب و هوا و حفظ محیط زیست طبیعی است.

آنها در سال 2015 توسط رهبران جهان پذیرفته شدند و مهلت آن تا 2030 است.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت که در بسیاری از جاها، دولت ها هنوز در ارائه خدمات عمومی بهتر موفق نبوده اند. به خصوص برای زنان و دختران. او افزود که سازمان ملل به حمایت از کشورها ادامه خواهد داد و به مردم امید خواهد داد.


لدن، یک دانش آموز دارای معلولیت در اتیوپی، به لطف برنامه ای که توسط آموزش و پرورش نمی تواند صبر کند (ECW)، صندوق سازمان ملل برای آموزش در شرایط اضطراری و بحران های طولانی، حمایت آموزشی هدفمند دریافت می کند.

© Save the Children/Dereje

لدن، یک دانش آموز دارای معلولیت در اتیوپی، به لطف برنامه ای که توسط آموزش و پرورش نمی تواند صبر کند (ECW)، صندوق سازمان ملل برای آموزش در شرایط اضطراری و بحران های طولانی، حمایت آموزشی هدفمند دریافت می کند.

تحول آموزش

خانم. محمد به پرزیدنت سعید دعوت دبیر کل سازمان ملل متحد برای شرکت در مجمع عمومی آتی سازمان ملل و نشست مهم آموزش تحول را یادآوری کرد.

این رویداد سه روزه که از 16 سپتامبر در مقر سازمان ملل آغاز می شود، با هدف آغاز به کار چشم انداز جدید برای آموزش که یادگیرندگان در هر سن و پیشینه ای را با مهارت ها، دانش و ارزش هایی که برای پیشرفت نیاز دارند، مجهز می کند.

او گفت که رئیس جمهور سعید به عنوان یک استاد می تواند به بازتعریف و بازنگری آموزش در آفریقا کمک کند.

رئیس جمهور علاقه خود را برای حضور تأیید کرد و تطبیق آموزش با این دوره جدید را اساسی دانست. او گفت که شورای عالی آموزش و یادگیری در قانون اساسی جدید کشورش گنجانده شده است.

دیدار با رئیس جمهور تونس یک روز پس از آن صورت گرفت. محمد در مراسم افتتاحیه TICAD8 سخنرانی کرد.

یک “طوفان کامل”

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنان خود خواستار اقدام برای مقابله با آنچه که به عنوان «تأثیر آبشاری بحران‌های متعدد» که جهان امروز با آن مواجه است، شد.

او گفت که بهبودی پس از همه‌گیری کووید-19، اثرات جنگ در اوکراین، وضعیت اضطراری آب و هوا و بحران مالی، جمعیت‌های آسیب‌پذیر را تحت فشار شدید قرار می‌دهد.

«این «طوفان کامل» به نوبه خود ایجاد یک زمین های حاصلخیز که درگیری ها و ناآرامی های موجود و آینده را تشدید می کند، بنابراین، تلاش‌های جمعی ما برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و نجات زندگی و معیشت به خطر می‌افتد.»

سه حوزه برای اقدام

خانم. محمد گفت که کشورها فرصتی بی سابقه برای غلبه بر این چالش ها و رسیدگی به امنیت و توسعه پایدار در آفریقا دارند.

او بر نیاز به تسریع اقدامات در سه حوزه اصلی تاکید کرد به نفع اقتصاد آفریقا و دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.

اولین تماس برای تضمین دسترسی جهانی به انرژی و گذار عادلانه و عادلانه به انرژی های تجدیدپذیر.

در اینجا یک رویکرد جامع برای ترسیم مسیرهای توسعه انرژی در آفریقا، مبتنی بر سرمایه گذاری های پایدار و مشارکت های قوی، مانند TICAD، ضروری است.

“با تاثیر شکاف دسترسی به انرژی حدود 600 میلیون نفر، او در کنفرانس گفت: آفریقا برای همگام شدن با جاه طلبی های خود برای دسترسی جهانی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه به انرژی پاک، به «فضای توسعه انرژی» نیاز دارد.

«افزایش جهانی کنونی قیمت انرژی می‌تواند کشورهای آفریقایی را به حداکثر رساندن پتانسیل بالای این قاره برای انرژی‌های تجدیدپذیر ترغیب کند. اما این مستلزم سرمایه گذاری به موقع در مقیاس است.»


یک تعاونی زنان در شهرک یوکو، کامرون در حال تشکیل است.

© زنان سازمان ملل/رایان براون

یک تعاونی زنان در شهرک یوکو، کامرون در حال تشکیل است.

سیستم های غذایی را متحول کنید

حوزه دوم بر نیاز به تغییر سیستم های جهانی غذایی متمرکز است که به معنای دستیابی به امنیت غذایی، تغذیه، خودکفایی و شغل برای جوانان در سراسر قاره است.

گسترش سبد نان آفریقا مستلزم افزایش بهره وری کشاورزی و سیستم های غذایی است استفاده از تکنولوژی جدید سیستم‌های آبیاری مدرن، مکانیزه‌سازی کشاورزی و کاهش تلفات پس از برداشت محصول که از اولویت‌های بالایی برای این قاره است، گفت. محمد.

او افزود که مشارکت TICAD می تواند این تحول را از طریق سرمایه گذاری های مناسب، فناوری و نوآوری های مقرون به صرفه در مقیاس انجام دهد.

بالاخره خانم محمد تاکید کرد که می توان راه حلی برای این بحران های به هم پیوسته نیست مگر اینکه کشورها رسیدگی به نابرابری و عوامل زمینه‌ای آن.

“نیاز وجود دارد تغییر در درک آفریقا به عنوان قاره ای وابسته به قاره ای که بازیگر کلیدی در صحنه جهانی است.، با حقوق و جایگاهی مشابه هر منطقه دیگر. چه اقتصادی و چه سیاسی. وی گفت: بسیج منابع مالی کافی برای توسعه پایدار یک امر ضروری است.

فرصت های پیش رو را غنیمت بشمارید

خانم. محمد از شرکت کنندگان خواست تا از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست های سالانه صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی، نشست G20 و کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP27 سازمان ملل برای تقویت اقدامات جمعی برای بهبودی بهتر از کووید استفاده کنند. 19 همه گیری و پاسخ به تأثیر جنگ جاری در اوکراین.

بیان کرد که او بر نیاز به بلوک های ساختمانی محکم برای دستیابی به جاه طلبی ارائه توسعه پایدار برای آفریقا تاکید کرد: “ما از هیچ شروع نمی کنیم.”

معاون دبیرکل بر آمادگی سازمان ملل برای ادامه همراهی کشورهای آفریقایی در این سفر تاکید کرد.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما