نظر | منکران انتخابات نیز منکران اقتصاد هستند

افرادی که تا دو سال آینده مجلس نمایندگان را اداره خواهند کرد – گروهی که تا آنجایی که کسی می تواند بگوید شامل کوین مک کارتی نمی شود، که به نظر می رسد تنها به عنوان رئیس مجلس نمایندگان باشد – به تعدادی از چیزهای غیر واقعی اعتقاد دارند.

بسیاری، شاید بیشتر، بر این باورند که انتخابات 2020 به سرقت رفته است، یا حداقل جو بایدن به نوعی رئیس جمهور قانونی نیست.

بسیاری بر این باورند که واکسن‌های کووید بیشتر از اینکه فایده داشته باشند، مضر هستند، باوری که منجر به مرگ هزاران نفر در میان حزب‌های جمهوری‌خواه شده است.

تعداد کمی از آنها یا به عقاید فرقه QAnon که ادعا می‌کند جهان توسط توطئه گسترده پدوفیل‌ها اداره می‌شود، یا حداقل با آن دوست هستند.

و تقریباً همه آنها، باز هم تا آنجا که من می توانم بگویم، معتقدند که اقتصاد ایالات متحده در وضعیت وحشتناکی قرار دارد و دولت فدرال در خطر بزرگ ورشکستگی قرار دارد.

احتمالاً درباره توهمات سیاسی افراط‌گرایان جمهوری‌خواه مطالب زیادی خوانده‌اید – و این روزها اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان یا افراط‌گرا هستند یا فرصت‌طلب هستند که مایلند با هر چیزی که افراط‌گرایان می‌خواهند همراهی کنند. با این حال، درک این نکته مهم است که دیدگاه‌های اقتصادی جمهوری‌خواهان تقریباً به اندازه تخیلات سیاسی آن‌ها از واقعیت جدا هستند.

بیایید ابتدا در مورد وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده صحبت کنیم.

جمهوری خواهان بیشتر سال گذشته را صرف فریاد زدن درباره “رکود اقتصادی بایدن” کرده اند. و اگر منصف باشیم، بسیاری از پیش‌بینی‌کنندگان خصوصی انتظار دارند که افزایش نرخ بهره اخیر باعث کندی رشد و افزایش بیکاری در سال جاری شود – اگرچه من صحبت‌های فزاینده‌ای در مورد احتمال یک “فرود نرم” می‌شنوم که ممکن است قانون Sahm را برای رکودها نقض کند. افزایش نیم واحدی در نرخ بیکاری) اما مانند یک رکود شدید احساس نمی شود.

اما یک چیز مطمئن است: در سال 2022 رکودی وجود نداشت. در واقع، اقتصاد ایالات متحده سال را با ادامه رشد شغلی قوی و نرخ بیکاری تا قبل از کووید به پایان رساند.

تورم چطور؟ افزایش قیمت در سال‌های 2021-22، که پس از دهه‌ها تورم پایین اتفاق افتاد، شوک بدی بود، و من نمی‌خواهم اندازه آن شوک یا میزانی که بسیاری از اقتصاددانان، از جمله خود من، نتوانسته‌اند شاهد وقوع آن باشند را به حداقل برسانم. . ناگفته نماند که جمهوری خواهان تلاش کردند تورم را که آن را به هزینه های بیش از حد فدرال نسبت می دهند، به موضوع اصلی انتخابات میان دوره ای تبدیل کنند.

اما آیا آنها متوجه شده اند که تورم در حال کاهش است؟ آیا هیچ جمهوری خواه برجسته ای حتی تغییر وضعیت را تصدیق کرده است؟

اعداد واقعاً قابل توجه هستند. در سال منتهی به نوامبر (جدیدترین داده های موجود)، شاخص قیمت مصرف کننده 7.1 درصد افزایش یافت. اما نرخ تورم سالانه تنها 4.8 درصد طی شش ماه گذشته، 3.6 درصد در سه ماه گذشته و 1.2 درصد در ماه نوامبر بوده است.

درست است، تورم تا حدی توسط رویدادهایی که احتمالاً تکرار نخواهند شد، مانند سقوط قیمت بنزین در نیمه دوم سال 2022، مهار شده است. از سوی دیگر، دلیل خوبی برای این باور وجود دارد که تورم مسکن – که حدوداً عامل آن است. یک سوم از شاخص قیمت مصرف کننده – دارد به شدت کاهش یافت، اما این کاهش هنوز در آمار رسمی منعکس نشده است.

اضافه کردن آخرین داده ها در دستمزد، که به طور جدی دلگرم کننده بودند، و یک تخمین منطقی این است که ما شغل کامل را دوباره به دست آورده ایم تورم زمینه ای فقط یک یا دو نقطه بالاتر از سطح پیش از همه گیری. این یک وضعیت کامل نیست، و بیرون کشیدن تورم باقیمانده ممکن است (یا نه!) سخت باشد، اما به سختی تصویری از فاجعه است.

با توجه به ارزش آن، بازارهای مالی اساساً تهدید تورم را پایان یافته اعلام کرده اند: آنها به طور ضمنی تورم تقریباً 2 درصدی را تا آنجا که چشم کار می کند پیش بینی می کنند. آنها همچنین مایل به خرید بدهی های فدرال با نرخ های بهره هستند که کمی بالاتر است، اما هنوز طبق استانداردهای تاریخی پایین است، و هیچ نشانه ای از نگرانی در مورد پرداخت بدهی ایالات متحده نشان نمی دهد.

با این حال، جمهوری خواهان مصمم هستند که شاهد فاجعه اقتصادی و مالی باشند، و مانند همیشه زمانی که دموکرات ها کاخ سفید را در دست دارند، اصرار دارند که ما باید برای ایجاد تعادل در بودجه اقدامات جدی انجام دهیم.

یعنی بعد از اینکه به اولویت اول آنها می پردازیم: محروم کردن خدمات درآمد داخلی از منابعی که به دنبال تقلب های مالیاتی ثروتمند است.

به هر حال، طبق معمول GOP اصرار دارد که بودجه می تواند و باید به طور کامل با کاهش هزینه ها متعادل شود. و طبق معمول، این اصرار در برابر این واقعیت است که کاهش هزینه‌های بزرگ از نظر سیاسی غیرممکن است. در واقع، آنها احتمالاً از نظر سیاسی غیرممکن خواهند بود، حتی اگر جمهوری خواهان بتوانند دموکراسی را کاملاً نابود کنند، چیزی که به نظر می رسد برخی از آنها می خواهند.

زیرا دولت فدرال، به قول یک خط قدیمی، اساساً یک شرکت بیمه با ارتش است. به غیر از هزینه‌های نظامی – که تنها بخش کوچکی از آن، حتی در حال حاضر، صرف دفاع از دموکراسی در اوکراین می‌شود – دلارهای فدرال عمدتاً به برنامه‌های بازنشستگی و مراقبت‌های بهداشتی اختصاص می‌یابد که میلیون‌ها آمریکایی، از جمله بسیاری از جمهوری‌خواهان، به آن وابسته هستند.

بنابراین اکثریت مجلس جدید در یک دنیای فانتزی زندگی می‌کنند و بر یک راه‌حل کاملا غیرقابل اجرا برای یک بحران عمدتاً خیالی اصرار دارند. متأسفانه همانطور که در ژانویه فهمیدیم. 6، 2021، فانتزی های سیاسی می تواند عواقب بدی در دنیای واقعی داشته باشد.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما