سنگاپور: رئیس حقوق بشر سازمان ملل از لغو قانون دوران استعمار برای ممنوعیت رابطه جنسی بین مردان استقبال کرد.

«این قانون دوران استعماری دارد به طور گسترده تر به طور کلی بر افراد لزبین، همجنس گرا، دوجنس گرا، ترنسجندر، اینترسکس و دگرباشان (LGBTIQ+) تأثیر گذاشته و انگمیشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر، گفت.

او تاکید کرد که همه افراد، از جمله همه افراد جامعه LGBTIQ+، حق دارند از حمایت، احترام و اجرای یکسان حقوق انسانی خود برخوردار شوند.

هموار کردن راه

لغو بخش 377A به هموار کردن راه برای گفتگوی سازنده و درک و پذیرش و امنیت بیشتر برای افراد LGBTIQ کمک خواهد کرد. در سنگاپور”.

بر اساس گزارش های خبری، تصمیمی که نخست وزیر لی هسین لونگ در یک سخنرانی تلویزیونی ملی در روز یکشنبه اعلام کرد و در واقع روابط جنسی بین مردان را قانونی می کند، یک “برد برای بشریت” بود.

با این حال، آقای لی افزود که دولت به دنبال هیچ تغییری در تعریف قانونی ازدواج در سنگاپور نیست، که همچنان بین زن و مرد به رسمیت شناخته می شود. علاوه بر این، او گفت که برای جلوگیری از هرگونه چالش بیشتر در مورد این تعریف، به سمت تغییر قانون اساسی حرکت خواهد کرد.

وی به زمان لغو این قانون اشاره نکرد که حکم آن تا دو سال حبس را در پی دارد، هرچند که رسانه ها می گویند بیش از یک دهه است که اجرا نشده است.

اتحادیه های همجنس را به رسمیت بشناسید

خانم. باشله گفت که برنامه‌هایی برای اصلاح قانون اساسی «برای اطمینان از اینکه تعریف قانونی ازدواج محدود به یک عمل بین زن و مرد باشد. مکانیسم های مختلف حقوق بشر سازمان ملل از همه کشورها خواسته است که اتحادیه های همجنس گرایان را به طور قانونی به رسمیت بشناسند – چه با در دسترس قرار دادن ازدواج برای زوج های همجنس یا از طریق ترتیبات دیگر، مانند مشارکت مدنی – و همچنین خواستار مزایای و حمایت های یکسان برای همه شده اند.

او افزود که برای قانون سنگاپور ضروری است که از روابط «همه شرکای رضایت‌دهنده، صرف نظر از گرایش جنسی، هویت جنسی یا ویژگی‌های جنسی آنها» محافظت کند.

“تسریع” لغو

او از دولت خواست تا «تسریع در روند لغو و اتخاذ تدابیری برای حمایت از حقوق افراد LGBTIQ+از جمله تصویب قوانین ضد تبعیض که تبعیض بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسی و ویژگی های جنسی را پوشش می دهد.

قانون 377A زمانی معرفی شد که سنگاپور مستعمره بریتانیا بود، و ایالت شهر تصمیم گرفت پس از استقلال در سال 1965 آن را در کتاب قانون حفظ کند.

بر اساس گزارش های خبری، حمایت فزاینده ای از حقوق LGBTIQ+ در سال های اخیر وجود داشته است و بیانیه مشترکی که توسط مبارزان حقوق در سنگاپور منتشر شد، این خبر را “پیروزی سخت به دست آمده، پیروزی عشق بر ترس” توصیف کرد.

با این حال، برخی از گروه‌های محافظه‌کار و مذهبی مخالفت خود را با تغییر اعلام کرده‌اند، و قوانین پخش این کشور محتوایی را محدود می‌کند که آنچه را که از آن به عنوان «سبک زندگی» LGBTQ+ یاد می‌شود، تبلیغ می‌کند.

“گام مهم” – UNAIDS

آژانس سازمان ملل متحد که به پایان دادن به همه گیری ایدز اختصاص دارد، UNAIDS نیز وعده لغو بخش 377A را تحسین کرد.

Taoufik Bakkali، مدیر منطقه ای UNAIDS در منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: «پایان جرم انگاری مردان همجنس گرا خبر فوق العاده ای است، هم برای جامعه لزبین، همجنس گرا، دوجنس گرا و تراجنسیتی در سنگاپور و هم برای کل کشور».

UNAIDS از این به عنوان گامی مهم در جهت احترام به حقوق بشر دگرباشان جنسی در سنگاپور و ایجاد فضای بازتر استقبال می کند. جامعه بردبار و فراگیر که در آن مردم می توانند همان چیزی باشند که هستند و بدون ترس از زندانی شدن به کسی که می خواهند عشق بورزند.. این تغییر حیاتی جانها را نجات خواهد داد و به نفع همه خواهد بود و سایر کشورها را به دنبال کردن آن ترغیب خواهد کرد. کشورهای دیگر باید به گروه در حال رشد ملت هایی بپیوندند که از جرم انگاری روی گردان شده اند.»

سنگاپور به الف می پیوندد فهرست رو به رشد کشورهایی که اخیراً روابط همجنس‌گرایان را جرم‌زدایی کرده‌انداز جمله آنتیگوا و باربودا، بوتسوانا، بوتان و آنگولا، UNAIDS در بیانیه خود در روز دوشنبه اشاره کرد.

تغییر در سنگاپور در نهایت تعداد کشورهایی را که در آنها روابط توافقی همجنس‌گرایان جرم انگاری می‌شود به کمتر از 70 کشور در سراسر جهان کاهش می‌دهد. جرم زدایی نقطه پایانی برای مقابله با انگ و طرد نیست، بلکه گامی حیاتی به جلو است.این آژانس افزود.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما