فرماندار ایالتی در فیلیپین به ضرب گلوله کشته شد

مانیلا – به گفته پلیس، مردان مسلح با تجهیزات نظامی روز شنبه به فرماندار استانی در مرکز فیلیپین حمله کردند و او و چندین نفر دیگر را کشتند. ساعاتی بعد سه نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند.

انگیزه قتل، که آخرین مورد از یک سری حملات مرگبار علیه رهبران سیاسی است، بلافاصله مشخص نشده است. گزارش های اولیه پلیس حاکی از آن است که فرماندار، روئل دگامو، در زمان وقوع حمله در شهر پامپلونا در استان نگروس اورینتال در خانه بوده است.

حداقل پنج نفر دیگر نیز که در محل حاضر بودند کشته شدند. آنها به عنوان شهروندانی توصیف شدند که با آقای دکتر ملاقات کرده بودند. دگامو برای کمک گرفتن از برنامه رفاهی استانداری.

رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور، که خواستار تحقیقات سریع شد، قول داد که قاتلان دستگیر خواهند شد.

آقای من گفت: “دولت من آرام نخواهد گرفت تا زمانی که عاملان این جنایت فجیع و شنیع را به دست عدالت بسپاریم.” مارکوس در بیانیه ای گفت. من به همه دست اندرکاران این قتل هشدار می دهم: شما می توانید فرار کنید، اما نمی توانید پنهان شوید.

ساعاتی بعد پلیس اعلام کرد که سه مرد در ارتباط با این جنایت دستگیر شده اند. همه آنها 40 تا 50 ساله بودند. دو نفر به عنوان سربازان سابق توصیف شدند. پلیس همچنین از کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کمری و مهمات کالیبر ۴۵ خبر داد.

در بیانیه پلیسی که قبل از دستگیری صادر شد، آمده بود که عاملان برای انجام “حمله خائنانه” لباس های استتار و جلیقه های ضد گلوله به تن داشتند و اسلحه های بلند حمل می کردند.

آقای. دگامو، 56 ساله، از یک خانواده سیاسی می آمد و با او متحد بود. مارکوس آقای. دگامو ابتدا انتخابات خود را در ماه مه گذشته شکست داد اما با موفقیت نتایج را به چالش کشید. رقیب رد صلاحیت شده او، پراید هنری توس، برای مدت کوتاهی به عنوان فرماندار خدمت کرد اما از سمت خود کنار کشید. دگامو.

سارا دوترته، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، در پستی در مورد یک «متحد سیاسی» و «دوست عزیز» تسلیت گفت. صفحه فیسبوک دگامو. پست او همچنین به ناآرامی در این استان اشاره کرد و گفت: «مقامات باید شروع به بررسی خصومت سیاسی کنند که گروس اورینتال را در برگرفته و جان بسیاری را گرفته است، نه فقط فرماندار. دگامو.”

خشونت های مرتبط با رقابت های سیاسی در فیلیپین رایج است، جایی که سیاستمداران به ارتش های خصوصی معروف هستند. در انتخابات سراسری سال گذشته، پلیس اعلام کرد که 150 “گروه مسلح خصوصی” را شناسایی کرده است و در تلاش برای انحلال آنها در سراسر کشور گسترش یافته است.

مقامات گفته اند که بسیاری از این ارتش های خصوصی در مناطق دور از پایتخت، مانیل، در مکان هایی که قدرت توسط قبایل سیاسی تعیین می شود، فعالیت می کنند.

ماه گذشته در استان لانائو دل سور در جنوب فیلیپین، چهار افسر پلیس کشته و سه تن دیگر از جمله مامینتال آدیونگ، فرماندار این استان در یک کمین کنار جاده‌ای زخمی شدند.

در حمله دیگری نیز ماه گذشته، مردان مسلحی که در لباس افسران پلیس مبدل شده بودند، ون حامل رومل آلامدا، معاون شهردار آپاری، شهری در شمال، را به قتل رساندند و او و پنج همراه را کشتند.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما