مدیر عامل و هیئت مدیره هاکی کانادا در میان اختلاف نظر استعفا دادند

تورنتو – تغییرات گسترده در راس هاکی کانادا که برای ماه‌ها مورد درخواست سیاستمداران، حامیان مالی شرکت‌ها، چهره‌های برجسته ورزش و مردم بود، سرانجام روز سه‌شنبه با کناره‌گیری اسکات اسمیت از سمت رئیس و مدیر اجرایی سازمان رخ داد. در همان زمان، کل هیئت مدیره نیز استعفا دادند.

این خروج چند روز پس از استعفای آندریا اسکینر، رئیس موقت هیئت مدیره صورت گرفت. او حدود دو ماه پس از جانشینی رئیس سابق مایکل بریند آمور، که در ماه اوت استعفا داد، خدمت کرد.

هاکی کانادا، نهاد ملی حاکم بر ورزش، در بیانیه‌ای گفت: «کمیته مدیریت موقتی تشکیل خواهد شد که سازمان را تا زمانی که هیئت تازه‌تاسیس‌شده یک مدیرعامل جدید را برای رهبری سازمان منصوب کند، هدایت خواهد کرد». انتخابات هیئت مدیره در دسامبر برنامه ریزی شده است. 17. تاریخ تشکیل کمیته مدیریت موقت اعلام نشد.

درست زمانی که خروج اسمیت و هیئت مدیره اعلام شد، شرکت تجهیزات و پوشاک Bauer Hockey آخرین حامی مالی شد که از هاکی کانادا فاصله گرفت. این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال پیوستن به شرکت‌هایی مانند تیم هورتونز، کانادا تایر و اسو در لغو یا توقف حمایت‌های مالی میلیون‌ها دلاری در سال است. در آن زمان، نهادهای حاکم برای هاکی آماتور در کبک و انتاریو روابط خود را با هاکی کانادا قطع کرده بودند و سایر سازمان های استانی نیز عقب نشینی کرده بودند.

این استعفا آخرین پیامد در مجموعه ای از رسوایی های مربوط به اتهامات تجاوز جنسی و تسویه حساب های مالی متعاقب آن توسط هاکی کانادا به سال 1989 بود. مارپیچ نزولی برای این سازمان در ماه مه آغاز شد، زمانی که پخش کننده ورزشی کانادایی TSN گزارش داد که تسویه حساب انجام شده است. به زنی پرداخت شده است که پس از یک رویداد اجتماعی هاکی کانادا در لندن، انتاریو، در سال 2018، یک شکایت 3.55 میلیون دلاری (کانادایی) مبنی بر متهم کردن بازیکنان تیم نوجوانان جهان مردان کانادا به تجاوز جنسی تنظیم کرد.

با افزایش خشم، کمیته دائمی میراث کانادایی مجلس عوام تحقیقاتی را در مورد هاکی کانادا در ژوئن آغاز کرد. مقامات هاکی کانادا درخواست استعفای خود را رد کردند و در برابر درخواست‌های مالی و سایر اطلاعات کمیته مقاومت کردند و امیدوار بودند که از تحقیقات پارلمانی سالم بگریزند. آنها همچنین قول دادند که در حکمرانی خود بازنگری کنند و تغییراتی ایجاد کنند.

اما افشاگری های بیشتری در طول تابستان کشور را تکان داد. سپس، اسکینر و بریند آمور هر دو توسط کمیته هریتیج در هفته گذشته با دست انداز مواجه شدند و اعضای کمیته گفتند که جلسات استماع آنها در نهایت باعث شد هاکی کانادا در برابر تقاضاهای فزاینده برای تغییر تسلیم شود.

هدی فرای، یکی از اعضای لیبرال پارلمان و رئیس کمیته، گفت: «فکر می‌کنم شهادت این کار را انجام داد. مردمی که تماشا می‌کردند، پاسخ ندادن را دیدند، روند پیشنهاد دادن به رهبری را.»

او افزود: فکر می‌کنم این موضوع واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. من فکر می‌کنم استعفاها تا حدی به این دلیل بود که شنیده‌ها چیزهایی را فاش کرد که باعث شد دومینوها در جای خود با حامیان مالی قرار بگیرند، و غیره. من فکر می‌کنم واکنش عمومی نیز تفاوت‌هایی ایجاد کرد.»

مقاومت اسمیت و دیگر مقامات هاکی کانادا برای کناره‌گیری حتی با انباشته شدن رسوایی‌ها همچنان ادامه داشت. مقالاتی در گلوب اند میل نشان داد که هاکی کانادا دو صندوق مخفی برای پرداخت تسویه حساب برای ادعاهای تجاوز و آزار جنسی دارد. مقامات هاکی کانادا در ماه ژوئیه در برابر کمیته میراث شهادت دادند که جدای از ادعای لندن، 7.6 میلیون دلار کانادا برای رسیدگی به 9 ادعای تجاوز جنسی و آزار جنسی از سال 1989 پرداخت شده است. بیشتر این پول به قربانیان گراهام مربی سابق هاکی تعلق گرفت. جیمز

برخی از پول برای بودجه های مخفی از هزینه های ثبت نام برای برنامه های هاکی کودکان در سراسر کانادا تامین شد.

همچنین در تابستان، هاکی کانادا فاش کرد که برخی از بازیکنان تیم جوانان جهان در سال 2003 به اتهام تجاوز جنسی تحت بازجویی قرار داشتند. پلیس لندن اعلام کرد که تحقیقات خود را در مورد حادثه 2018 بازگشایی خواهد کرد و NHL نیز تحقیقات خود را اعلام کرد زیرا برخی از بازیکنان آن تیم اکنون تحت صلاحیت آن هستند.

هیچ نامی از بازیکنان 2003 و 2018 منتشر نشده است و هیچ یک از اتهامات در دادگاه کیفری محاکمه نشده است.

اسمیت، مدیر باسابقه هاکی کانادا، کمی بیش از سه ماه در این شغل بالا دوام آورد. او زمانی شروع سختی داشت که هم او و هم سلفش، تام رنی، که نزدیک به پنج فصل مربی رنجرز بود، در اولین جلسه استماع کمیته میراث در ژوئن حاضر شدند. هیچ‌کدام از این دو پاسخ مشخصی ارائه نکردند و دولت فدرال در نتیجه مستقیم کمک مالی به هاکی کانادا را قطع کرد. خروج حامیان مالی شرکت ها به دنبال داشت.

با این حال، آنتونی هاوس فادر، نماینده لیبرال، که عضو کمیته میراث است، فکر می‌کند که استعفای روز سه‌شنبه منجر به پیشرفت در تحقیقات خواهد شد. اما او هنوز در مورد جدایی اسمیت سوالاتی دارد.

هاوس فادر گفت: «امید است که این امر منجر به شفافیت بیشتر هاکی کانادا در سؤالاتی شود که باید بپرسیم. ما هنوز باید بفهمیم که اسکات اسمیت چه حقوقی دریافت کرده است. من می خواهم فکر کنم که او به تازگی استعفا داده است، اما مطمئن هستم که او به نوعی به توافق رسیده است.

وی افزود: و کمیته مدیریت موقت، آیا این افراد جدید هستند یا همان افرادی هستند که در کنار اسمیت و اسکینر کار می کردند؟

کمیته میراث در نظر دارد هفته آینده کار خود را از سر بگیرد. انتظار می رود باب نیکلسون، رئیس ادمونتون اویلرز، اولین شاهد باشد. او از سال 1998 تا 2014 مدیر اجرایی هاکی کانادا بود و تاکنون تنها در معرض این رسوایی ها قرار نگرفته است.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما