نظر | جمهوری خواهان اتاق را نخواندند

اعتراف می‌کنم: به راست‌ها و تحلیل‌گران سیاسی که به حرف‌های راست گوش می‌دادند اجازه دادم مرا روانی کنند.

هرگز شواهد محکمی مبنی بر آمدن موج قرمز وجود نداشت. از آنجایی که دادگاه عالی امپراتوری Roe v. وید، دموکرات ها در انتخابات ویژه بهتر عمل کردند و طرف طرفدار انتخاب در همه پرسی کانزاس در مورد سقط جنین به پیروزی قاطع رسید. نظرسنجی ها رقابت بسیار نزدیکی را در چندین ایالت و ناحیه رقابتی نشان داد و برخی از آنها دموکرات ها را پیش رو داشتند، اما ناظران ظاهراً باهوش روایت را مقدم بر اعداد قرار می دهند. نظرسنجی اخیر Politico/Morning Consult نشان داد که 48 درصد از پاسخ دهندگان قصد داشتند به دموکرات ها برای کنگره و تنها 43 درصد به جمهوری خواهان رأی دهند. پولیتیکو نظرسنجی خود را رد کرد و عنوان آن را اینگونه عنوان کرد: «به نظر می‌رسد رأی دهندگان آماده هستند تا دموکرات‌ها را به خاطر اقتصاد و تورم مقصر بدانند».

از آنجایی که من یک فرد مضطرب هستم که در سال 2016 آسیب دیده ام، احساس ترس خود را با بینش اشتباه گرفتم و تصور کردم افرادی که نابودی دموکرات ها را پیش بینی می کنند باید چیزی بدانند. کاری که من باید انجام می‌دادم گوش دادن به کسانی بود که بر انرژی سیاسی خشمگین منتشر شده توسط Dobbs v. سازمان بهداشت زنان جکسون، تصمیم دادگاه عالی برای سلب حق استقلال بدنی زنان. تام بونیر، تحلیلگر دموکرات که افزایش ثبت نام رای دهندگان جدید و رای گیری زودهنگام را ردیابی کرده است، می گوید: «همانطور که معلوم شد، داده های زیادی وجود داشت، و تقریباً همه آنها به این مفهوم اشاره می کرد که دابز همه چیز را تغییر داد. زنان.

همانطور که من این را می نویسم، کنترل کنگره همچنان در هوا است. مبارزه برای مجلس سنا می تواند بار دیگر به دور دوم انتخابات جورجیا ختم شود. به نظر می رسد مجلس نمایندگان به دست جمهوری خواهان بیفتد، اما تنها با تعداد کمی کرسی. دموکرات ها در ایالت های میدان نبرد میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین به فرمانداری رسیدند و در آریزونا، اورگان و کانزاس پیشی گرفتند. آنها برای اولین بار در 40 سال گذشته، آماده هستند تا کنترل مجلس قانونگذاری میشیگان را در دست بگیرند. و آنها پشت سر گذاشت یک اکثریت جمهوری خواه در کارولینای شمالی که به جمهوری خواهان اجازه می داد با نادیده گرفتن حق وتوی فرماندار دموکرات، ممنوعیت سقط جنین را تصویب کنند.

مدتی طول می کشد تا مشخص شود که چرا جمهوری خواهان بسیار بدتر از حد انتظار عمل کردند. شاید مردم بیش از آنکه کارشناسان به آنها اعتبار بدهند، به یکپارچگی دموکراسی ما اهمیت می دهند. شاید آنها توسط جمهوری خواهانی که در مورد حمله به شوهر نانسی پلوسی قاهره می کردند، منصرف شدند. اما به نظر می رسد که سقط جنین بخش بزرگی از داستان بوده است.

پنج رفراندوم در مورد حقوق سقط جنین روز سه شنبه در میشیگان، کنتاکی، ورمونت، کالیفرنیا و مونتانا برگزار شد. طرف حامی سقط جنین برنده چهار بازی اول شد و از بعدازظهر چهارشنبه در مونتانا پیشتاز است. در ناحیه 13 کارولینای شمالی، بو هاینس جمهوری خواه مورد حمایت ترامپ، که گفت قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم که باردار می شوند باید قبل از سقط جنین تحت “فرایند بررسی در سطح جامعه” قرار گیرند، کرسی خود را از دست داد.

لورن بوبرت، جمهوری‌خواه کلرادو، ملی‌گرای مسیحی ضد سقط جنین، که به طور گسترده به عنوان یک طرفدار برای انتخاب مجدد شناخته می‌شد، در حال حاضر با چندین هزار رأی کاهش یافته است. رقیب او، آدام فریش، دموکرات، پسر یک متخصص زنان زایمان است که سقط جنین انجام داده است. فریش به من گفت که به یاد دارد پدرش تهدید به بمب گذاری شده بود. او صبح چهارشنبه گفت: «تمام این موضوع یک گفتگوی بسیار شخصی بوده است، و مطمئناً زمانی که من در تور خود به اطراف می رفتم مورد تشویق قرار گرفت.

وقتی صحبت از انتخاب باروری به میان می آید، جمهوری خواهان به سادگی با ارزش های بخش قابل توجهی از رای دهندگان ارتباط ندارند. بونیر گفت: «من فکر می‌کنم روایت گسترده‌تری از افراط‌گرایی جمهوری‌خواه وجود دارد که دابز واقعاً این نقاط را به هم مرتبط کرده است.

این افراط گرایی مهمترین داستان سیاسی کشور است. از سال 2020، زمانی که دموکرات‌ها با اختلافی کمتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند، ریاست جمهوری و کنترل هر دو مجلس کنگره را به دست آوردند، در مورد اینکه آیا دموکرات‌ها با محکوم نکردن صداها با صدای بلند، آمریکایی‌های اهل غذا خوردن را از بین می‌برند یا نه، دست و پا زدن بی‌پایان وجود دارد. برای کم کردن پول پلیس در پی نمایش ضعیف جمهوری خواهان در روز سه شنبه، مطبوعات سیاسی باید توجه مشابهی را به راه هایی که جناح راست مردم عادی را از خود دور کرده است، معطوف کند. به نظر می رسد که شرکای MAGA کسانی هستند که در یک حباب به دام افتاده اند، که توسط فاکس نیوز، رادیو جناح راست، رسانه های اجتماعی و احساس حق طلبی خود متقاعد شده اند که آنها تنها تریبون های معتبر جامعه آمریکایی هستند. فریش گفت: “مردم فقط می خواهند سیرک متوقف شود.” حتی اگر بوبرت به نوعی پیروز شود، دیشب نشان می دهد که حق با اوست.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما