تیم پیج: عکاس افسانه ای جنگ ویتنام در ۷۸ سالگی درگذشت

بن بوهان، روزنامه نگار همکارش به سی ان ان تایید کرد، تیم پیج، عکاس، که تصاویر و بهره برداری هایش از جنگ ویتنام او را به چهره افسانه ای روزنامه نگاری در دهه 1960 تبدیل کرد، چهارشنبه در استرالیا در سن 78 سالگی درگذشت.

به گفته بوهان، که پیج هفته گذشته را با او در خانه اش در نیو ساوت ولز گذراند، سرطان داشت.

پیج یکی از گروه خبرنگاران جوان آزاد بود که برای رسیدن به برخی از شدیدترین اقدامات درگیری، به هلیکوپترهای نظامی ایالات متحده، حمل و نقل نمادین جنگ ویتنام، سوار می شدند.

تیم پیج، عکاس خبری جنگ ویتنام از موزه بقایای جنگ در شهر هوشی مین، ویتنام در آوریل 2015 بازدید می کند.

تیم پیج، عکاس خبری جنگ ویتنام از موزه بقایای جنگ در شهر هوشی مین، ویتنام در آوریل 2015 بازدید می کند. اعتبار: Le Quang Nhat/EPA/Shutterstock

بر اساس وب سایت رسمی عکاس، “جنگ ویتنام اولین و آخرین جنگی بود که در آن هیچ سانسوری وجود نداشت، ارتش فعالانه مشارکت مطبوعات را تشویق کرد و پیج به همه جا رفت و همه چیز را پوشش داد.”

می گوید چهار بار مجروح شده است.

آخرین بار زمانی بود که برای کمک به بارگیری مجروحان از هلیکوپتر بیرون پرید و فرد مقابلش روی مین پا گذاشت. او در بیمارستان DOA (مرده) اعلام شد. او نیاز به جراحی گسترده عصبی داشت و هزینه کرد. بیشتر دهه هفتاد در حال بهبودی هستند،” این وب سایت می گوید.

پیج علاوه بر گرفتن عکس‌هایی که جنگ را به روزنامه‌ها و مجلات سرتاسر جهان آورد، الهام‌بخش عکاس خبرنگاری با بازی دنیس هاپر در فیلم جنگ ویتنام «اکنون آخرالزمان» بود.

مایکل هر، فیلمنامه نویس فیلم، در کتاب تحسین شده خود در سال 1977 در مورد جنگ، “Dispatches”، درباره پیج نوشت.

هرر نوشت که پیج یک بار علیه ناشری که از او خواسته بود زرق و برق را از جنگ خارج کند، انتقاد کرد.

به یک سرباز خسته از نبرد از لشکر 173 هوابرد کمک می شود تا در یک زمین بایر در منطقه جنگی D، پس از نبرد برای زولو زولو، عبور کند.  ویتنام، 1966، در این عکس تیم پیج.

به یک سرباز خسته از نبرد از لشکر 173 هوابرد کمک می‌شود تا پس از نبرد برای زولو زولو، در یک زمین بایر در منطقه جنگی D بگذرد. ویتنام، 1966، در این عکس تیم پیج. اعتبار: تیم پیج/کوربیس/گتی ایماژ

پیج در “Dispatches” می گوید: “چطور می توانید این کار را انجام دهید؟… جنگ برای شما خوب است… این مانند تلاش برای از بین بردن زرق و برق از رابطه جنسی است. “

بوهان با نوشتن آگهی ترحیم پیج برای Sydney Morning Herald به این نقل قول ها و شخصیت متناقض پیج اشاره کرد.

بوهان همچنین می‌نویسد: «تنها عکس خوب جنگ، یک عکس ضد جنگ است».

بوهان در Sydney Morning Herald نوشت: «او یک انسان‌گرا بود، قبل از هر چیز، همیشه با قدرت عکاسی و هنر برای تغییر ادراکات و برجسته کردن حماقت جنگ.

بوهان به برخی از شخصیت های دیگر زندگی پیج اشاره کرد.

در ویتنام، بهترین دوست او عکاس همکار شان فلین، پسر ارول فلین نماد هالیوود بود که در سال 1970 در کامبوج ناپدید شد. بوهان نوشت که از دست دادن فلین تا پایان عمر پیج را خالی از سکنه کرد.

هواپیماهای 173 هوابرد ایالات متحده در طول حمله مثلث آهنین در این عکس تیم پیج توسط هلیکوپترها پشتیبانی می شوند.

هواپیماهای 173 هوابرد ایالات متحده در طول حمله مثلث آهنین در این عکس تیم پیج توسط هلیکوپترها پشتیبانی می شوند. اعتبار: تیم پیج/کوربیس/گتی ایماژ

پیج به همراه فلین همچنین به متقاعد کردن دانیل السبرگ برای انتشار اسناد پنتاگون، اسناد وزارت دفاع ایالات متحده کمک کردند که نشان می‌داد چگونه دولت ایالات متحده مردم آمریکا را در مورد اقدامات ایالات متحده در ویتنام فریب داده و به جنبش ضد جنگ در ایالات متحده کمک کرده است، بوهان. گفت.

و پیج با روزنامه نگار گونزو، هانتر اس. تامپسون در چندین مقاله برای رولینگ استون همکاری کرد. در سال 2013، پیج در مورد تأثیر تامپسون بر او به مجله تایم گفت.

“(تامپسون) بسیار شدید بود. او این مشت قرص با رنگ های مختلف را می خورد – من نمی دانم چه هستند – صبح با یک ودکا و پرتقال. اگر به من یک مشت قرص پیشنهاد می کرد، من پیج به تایم گفت.

تیم پیج از یک سرباز آمریکایی سنگسار شده از لشکر 9 در تان آن، ویتنام، در سال 1968 عکس گرفت.

تیم پیج از یک سرباز آمریکایی سنگسار شده از لشکر 9 در تان آن، ویتنام، در سال 1968 عکس گرفت. اعتبار: تیم پیج/کوربیس/گتی ایماژ

در آن مصاحبه در سال 2013، پیج در مورد اینکه آیا تصاویر جنگی‌اش درگیری را جذاب می‌کنند و آیا او هرگز وسوسه شده بود که برخی از وحشت‌هایی را که مستند کرده بود، خودسانسور کند، صحبت کرد.

او گفت: «شما به هیچ یک از آن مسائل سیاسی و فرهنگی فکر نمی کنید.

“شما در بیرون با هر وحشتی که در حال وقوع است روبرو هستید، پس فقط کار را ادامه دهید و بهترین کادری را که می توانید پیدا کنید. شاید به همین دلیل است که عکاسی جنگ بسیار قوی است، زیرا ملاحظات سیاسی وجود ندارد. شما معرفی شده اید. با بدترین واقعیت پیش روی شما.”

در سال‌های آخر عمر، پیج که در انگلستان به دنیا آمد، در استرالیا اقامت گزید و در آنجا به تأسیس یک گروه عکاسان جنگ استرالیایی با بوهان کمک کرد تا آثار کسانی را که درگیری‌ها را مستند می‌کنند به نمایش بگذارد و حفظ کند.

در مقدمه‌ای در وبلاگ گروه، پیج ابراز تاسف کرد که چگونه حرفه‌اش در دنیای مدرن آسیب دیده است.

او گفت: «تلاش برای مستندسازی و انتشار این حقایق در مواجهه با تلویزیون، «محتوای سبک زندگی» و ارتباطات اتر تنها آزمایشی‌تر شده است. “با این حال، ما – شاید به صورت توهم – به انتشار تصاویرمان و تأثیرگذاری بر نسل بعدی تیراندازان برای دنبال کردن همان مسیر متعهد باقی مانده ایم.”

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما