اوکراین: حملات موشکی، اعدام های کوتاه مدت اهمیت حقوق بین الملل را برجسته می کند

او گفت: «میلیون‌ها نفر با این اعتصاب‌ها در سختی شدید و شرایط وحشتناک زندگی فرو می‌روند.

در مجموع، این موضوع مشکلات جدی را تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی ایجاد می‌کند، که مستلزم یک مزیت نظامی مستقیم و مشخص برای هر شی مورد حمله است.»

جمع آوری تلفات

بر اساس گزارش ماموریت نظارت بر حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین (HRMMU)، حملات موشکی بیشتر در شهر و منطقه کیف در روز چهارشنبه حداقل 8 غیرنظامی از جمله یک دختر کشته و حدود 45 نفر دیگر از جمله هفت کودک زخمی شدند.

یک نوزاد پسر دو روزه در اثر اصابت موشک به بیمارستانی در ویلنیانسک در منطقه زاپوریژژیا کشته شد و دو پزشک مجروح شدند.

از زمانی که روسیه در 10 اکتبر رگبار مداوم حملات موشکی و حملات مهمات سرگردان در سراسر کشور را آغاز کرد، HRMMU حداقل 77 کشته غیرنظامی و 272 زخمی را تأیید کرده است.

اتهامات هر دو طرف

مأموریت نظارت، علاوه بر مستندسازی تلفات غیرنظامیان، فیلم ها و سایر اطلاعات مربوط به اعدام های کوتاه مدت ادعا شده را بررسی کرده است.

از زمانی که روسیه حمله مسلحانه خود به اوکراین را در فوریه آغاز کرد، ادعاهای متعددی مبنی بر اعدام های موقت توسط هر دو طرف برای اسیران جنگی و سایرین که دیگر در جنگ شرکت نکرده اند، وجود داشته است. ترک گفت.

وی یادآور شد: افراد محرمانه از جمله سربازانی که تسلیم شده اند، تحت حمایت حقوق بشردوستانه بین المللی هستند و اعدام کوتاه مدت آنها جنایت جنگی محسوب می شود.

“تحقیقات پزشکی قانونی” مورد نیاز است

در میان برخی از ویدئوهایی که طی دو هفته گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، کلیپ های ویدئویی از روستای ماکییوکا است که تسلیم ظاهری نیروهای روسی یا گروه های مسلح وابسته به روسیه را نشان می دهد. مردی که به سمت سربازان اوکراینی شلیک می کند. و متعاقبا اجساد حدود 12 سرباز روسی.

«ماموریت نظارتی ما در اوکراین تجزیه و تحلیل اولیه ای را انجام داده است که نشان می دهد این ویدیوهای ناراحت کننده به احتمال زیاد در چیزی که نشان می دهند معتبر هستند. این مقام ارشد سازمان ملل گفت: «شرایط واقعی توالی کامل وقایع باید تا حد امکان مورد بررسی قرار گیرد و کسانی که مسئول تشخیص داده می‌شوند باید پاسخگو باشند».

“تحلیلی که ماموریت تا به امروز انجام داده است، بر نیاز به تحقیقات پزشکی قانونی مستقل و دقیق برای کمک به تعیین دقیق آنچه اتفاق افتاده است، تاکید می کند.”

در همین حال، مقامات اوکراین تحقیقات جنایی را در مورد این رویدادها آغاز کرده اند.

او گفت: «ضروری است که همه اتهامات مربوط به اعدام های خلاصه به طور کامل به شیوه ای مستقل، بی طرفانه، کامل، شفاف، سریع و مؤثر بررسی شود. ترک

هزینه جنگ

دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین از طرفین خواست تا «دستورالعمل‌های روشنی صادر کنند» تا از انتقام‌جویی و انتقام‌جویی علیه اسرای جنگی خودداری کنند و از رعایت کامل این دستورالعمل‌ها اطمینان حاصل کنند.

«قوانین حاکم بر منازعات مسلحانه مندرج در کنوانسیون ژنو این را می طلبد. به سربازان خود دستور دهید که با تسلیم کنندگان و کسانی که بازداشت می کنند رفتاری انسانی داشته باشند.»

وی تأثیرات مخرب حملات موشکی نیروهای روسی و ادعاهای مربوط به اعدام های خلاصه شده اسیران جنگی را به عنوان “به وضوح هزینه انسانی غیرقابل تحمل این و هر درگیری مسلحانه دیگر” را نشان داد.

کمیساریای عالی تاکید کرد: “آنها یادآوری واضحی هستند از اینکه چرا قوانین بین المللی وجود دارد و چرا باید به طور کامل از آن تبعیت شود تا از نزول به سمت غیرانسانی مطلق و نفی ایده حقوق بشر ما جلوگیری شود.”

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما