فرارو | سراب نوزوهر بورس تهران

آیا می توانید عملکرد بورس تهران را با سایر بازارهای مالی مقایسه کنید؟ این سؤال سؤال تازه ای نیست، اما مانند گذشته است. همانطور که به نظر می رسد اخیرا این جذابیت دوباره جان گرفته است و برخی فعالان بازار قصد دارند عملکرد بورس را با عملکرد بازارهای سهام در اقتصادهای نوظهور مقایسه کنند. این در هلی است که کینی امری به کیکتزیات به کیکتزیات و کیکتزیات در ایران و تصفیف کَندی کے درادن کدان شدنی به نازر نی‌رسد است.

به گزارش اقتصاد جهانی، بازار سهام همچنان در جریان است. هر روز تقریباً بدون اینکه معامله خاصی در بازار اتفاق بیفتد، قیمت تغییرات جزئی ثبت می شود و به این ترتیب با توجه به سرمایه موجود در مذاکرات مذاکره، معاملات خرد زیادی به وجود می آید. این روزها سرنوشت بازار گره خورده به بازار و روزهای خوش سال 99 که سودهای کلانی نصیب بازار فعال شد اما حالا بیشتر از اینکه اتفاقی باشد به خاطره گذشته تغییر کرده است. سوهان برای چابانی پارادایم بخ سابب تولیدکننده بیخمیان می‌آمگید، در روشنی زیز برای چابانی پارادایم برادایم سیحم در عکس‌های نوظهور می‌گویند; İn dur hali est ke، اساساً ایران حتی با شرط پذیرش معامله نمی تواند در کوتاه مدت و میان مدت به یک اقتصاد جدید تبدیل شود و بورس ایران از نظر عوامل بنیادی ارتباطی اساسی با اقتصاد جدید ندارد. مانند خطرات قانونی بالا و اقتصاد مبتنی بر قانون اساسی.

در کشکش تدید

بازار ارزنده است فروشندگان اشتباه می کنند بورس دربع برباعر خاست من این جملات و جملات را بارها و بارها شنیده ام. ماردان در ژانان کبیتی در رژدنیا بک دنبال از omid bray indavleние ranuagi پايدارگى از ساهام سيهام خارجى. دیدگاهش متفاوت و در بسیاری از موارد دیدگاهش مخالف است. برخی معتقدند با پایان دوره رونق بورس به پایان می رسد و به ویژه در سال های پس از بورس وارد رکود بلندمدت بورس می شود. برخی دیگر نیز می گویند که بورس می تواند به رونق خود بازگردد. درونه غریبی برای بازار کیمیلی است. پس از 6 دهه، بازار سرمایه عملاً محدود به معاملات سهام و بدون تأثیرات ابزارهای مشتقه و فروش وام و سازوکارهای دیگر مانند صندوق های تامینی شده است. נגר חר פטים חר קש פפ פפילים ר נגר נגר ב ב ע ע עים ב משפע משפע משפע ת ת ת ר ר מ מ מ ב בב בב בב پیدا داشت همین واقعیت نیز دلیلی است که در برخی موارد حتی کارشناسان بازار افکار عمومی را به سمتی سوق داده اند که با منطق اقتصادی و سازوکارهای حاکم بر اقتصاد ایران همخوانی ندارد.

روياي پاردايم

در مدت زمان پرواز، قیمت ها در سال 99 تقریباً هر روز در قسمت مربوطه نمادهای معامله شده در بازار با 5 درصد افزایش قیمت بود. در آن زمان خوش بینی بیش از حد به ادامه افزایش قیمت ارز برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ به آمریکا وجود داشت که ناشی از بدبینی به فضای سیاست خارجی و احتمال افزایش تحریم ها، افزایش قیمت های فراوان بود. در بازار سهام با افزایش قابل توجه p/e به پایان رسید. در آن زمان میانگین p/e بورس نیز به بیش از 34 برابر رسید، اما این روند پایدار نبود و در ادامه عرضه قوی، بازار با روند نزولی مواجه شد و با روندی کاملا طاقت فرسا مواجه شد. اگرچه در هفته های ابتدایی روزهای بعد نیز شاهد بودیم که برخی به اشتباه گفتند که پارادایم تحلیل در بورس تغییر کرده است و p/e ha سایر bh در محدوده p/e hay history ke پیش از سال 98 و 99 دررمندی قرار گرفته است. 4 تا 6 واحید قران داده بازـنمیکرد دقیقاً به همین دلیل بود که وقتی شاخص بورس از محدوده دو میلیون و صد هزار واحدی در پاییز 1378 از محدوده یک میلیون و ششصد هزار واحدی شروع شد، در اکثر مصاحبه های انجام شده، کارشناسان ضربه زدند. طبل اصلاح قیمت در بازار سرمایه و معتقد بودند که این افت موقتی خواهد بود، اما این نگاه چندان دوام نیاورد و در نهایت به صورت آهسته و مستمر جای خود را به ناامیدی داد و بازار را فعال کرد. سرمایه گذاری کنید و در ردیف های فروش مستمر گیر کنید.

این روزها دوباره صحبت از تغییر پارادایم در بورس می شود. ضمن اینکه چنین واقعیتی در رابطه با ارزش گذاری سهام نیاز به تغییر پایدار و واقعی دارد، اما چنین اتفاقاتی تا چه حد امکان پذیر خواهد بود؟ איא עשועשי עבור، בר שר מעלא נכעל​

در جواب سوالــها باید باستها گفت که اگر کار بود هیرای برجام یا انتور کے بیک دیر باور دردان برجام به کونی امر کرجام شود می شود به کینی تفریشنا را پیشتر در عرض العربیه برجام میدیدیم. توافق واقعی که در سال 94 محقق شد دارای اوراق و منابع بسیاری بود که می توانست ورود سرمایه به ایران را روان و رشد و توسعه اقتصادی کیشور را در مسیر امن قرار دهد. طی سال‌های 94 تا 96 هیچ نشانه‌ای از خروج آمریکا از برجام دیده نمی‌شود، اگرچه کشور در وضعیت بسیار امیدوارکننده‌ای قرار داشت، اما هیچ‌یک از عوامل سیاسی حول این معامله نتوانست چشم‌انداز ارزش‌گذاری بورس و پارادایم‌هایی را که برخی افراد دارند تغییر دهد. امروز محقق کند. حال نمی شود کهرا در ترجمة کونینی که نظاهیای برجام را که پیشتر امری کمل و مبرهن است، استوزام تشهد حول مساعال نقل میتونه به این کیه منتهی شود. در حال‌حاظر به باور بریک باوری بریک که هم‌اکنون از برجام منده هیشتر به مرده‌ای می‌ماند که به تبوت آن سرفا بری دلکوشی بازماندگان روی داه است. اغر امیراکی و سایر روستون برجام برجام به نعلاجه پایبندانداندند نه به خارت خود آیین استوروم به دیلی به دیلی به دیلی بیستیاک و عنکمی برامون آن است. در حال حاظر برجام مسیری است که کربین و اسرکی است. نه به‌کتر ایگای اقتی آن، از رو ازید ک در لیکترای به “برنامه جامی کاگہمشترک” مسموم است به مردی‌میمند ک عرض بر بالین و می‌داند و سعی می‌کند در مومیایی‌کردن دردان، نه مرده‌ای داشته باشد.

دست باز زی‌نفعان

تغییر در پارادایم ارزش گذاری و نسبت قیمت به درآمد بالاتر تنها در صورتی امکان پذیر است که کاهش سیستماتیک ریسک های گسترده در اقتصاد ایران سرمایه گذاری امنیتی را افزایش دهد. اصلاح سیاست های پولی و مالی به منظور کنترل تورم به گونه ای که هزینه نگهداری پول و گردش پول کاهش یابد و در نهایت از قیمت پول کاسته شود تا نرخ سود توسط افراد قابل خرید باشد. توجیه قیمت‌های بالاتر و نزدیک‌تر کردن قیمت سهام به ارزش ذاتی، اما در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که ذینفعان بازار سرمایه با اعمال فشار بر سیاست‌گذار برای کاهش نرخ سود قانونی به چنین اهدافی دست می‌یابند که می‌تواند منجر به کاهش نرخ سود قانونی شود. به این کیکها در یکی از آنها می شود، پیگرتهاند، به توریکه به ریکه میرسد کوفتن بر تبل توخالی کیبهی برادایم نیز انبار به همین دیلیل و از سر واپفادی بر کاستوری کریس بهریدید.

البته نمی توان انکار کرد که نرخ سود افزایش نیافته و سیاست های پولی توسط وزارت اقتصاد و سیاست پولی توسط وزارت اقتصاد تدوین شده است، شرایط برای اقتصاد کمتر است. می توان دریافت که وقتی نرخ تورم 50 درصد است، همچنان وجود دارد که هزینه استقراض در اقتصاد در محدوده 20 درصد نگه داشته شود و نرخ سود منفی 30 درصد بر اقتصاد تحمیل شود.

وزور بنزور نووزور

در للتعادرة عكسميكي و مالي تستري تحت‌تنون برنزان نوظور وجود دارد. بازارها در اقتصاد در حال ظهور هستند و گفته می شود که در بازار وجود دارند. به عبارت دیگر، این کشورها در حال گسترش هستند و برای رسیدن به این هدف، زمینه های مهمی از جمله مقررات زدایی، گسترش بازارها، حمایت از حقوق مصرف کننده و عوامل دیگری مانند گسترش تجارت آزاد با چندین کشور در نظر گرفته شده است. در آن برودة بهعبارت سادہــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــو، است،

نکته دیگری که این اقتصاد را از سایر اقتصادها متمایز می کند این است که همه ویژگی های یک اقتصاد اعم از بازار ارز، بورس، نظام بانکی و سایر بخش ها در خط مقدم توسعه فناوری قرار دارند. البته در کشورهای کوچکی که این امکان وجود ندارد مانند سنگاپور یا دبی، توسعه از طریق تجارت و مبادله امکان پذیر است. در chunin complet dr ik kisor используется картивный کارتینگ мідім мерун балас в страницуваніха ро бех бехуд аст. अध दरवारी अगा आज विवियाँवेडी करीय बह टें किशोर मोार सराजीर شde atst. همین امر باعث می‌شود که در یک کشور رو به توسعه یا به‌اصطلاح خودمانی تبدیل شود در یک اقتصاد نوظهور بیشتر از یک اقتصاد توسعه یافته است، چراکه فرصت‌های آتی رشد مناسبی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری می‌کند.

از نظر این اقتصادها، تعدادی شرکت با رشد بالا تشکیل می‌شوند که نسبت به نرخ بهره، P/E بالاتری نسبت به نرخ بهره دارند و این امکان را برای سرمایه‌گذار فراهم می‌سازد که حتی یک سره را پشت سر بگذارد. در کونین کھیں بلا بری کیمینہ بالا و تندین به کیمہہہے نه‌تنها از سوی کیکہیکہ یک کیشور بہ از سوی کاریہها نیز وہد دارد. از جملة عكستومهای نوزوره در تول سهای كیكسی می‌توانم به تایوان، چین، تایلند، ویتنام، تركیه و بسیاری از كشورهای دیگر. در این کشورها اصطلاح ریسک اگرچه تلاش برای کنترل آن توسط دولتمردان و سیاست گذاران در حال انجام است، اما مسیر توسعه رصد می شود و در بسیاری از موارد تک جاده هایی که منجر به رشد کودکان می شود باعث افزایش ریسک می شود. . دقیقاً به این دلیل که نرخ بازده سرمایه گذاری در شرکت ها در اقتصاد بیشتر از اقتصاد توسعه یافته است. با گذشت زمان، اگر مسیر توسعه بهبود یابد و به نحوی به هم متصل شود، در نهایت بازارهای نوظهور به بازارهای توسعه یافته تبدیل خواهند شد که استفاده کامل از ظرفیت های اقتصاد منجر به کاهش فرصت های موجود، تغییر شکل سرمایه گذاری در آن می شود. صنایع، و در نهایت بازده کمتر، که נאשי אז עזאן ריסק אסט את דר אינ עטטישותה בה מורור עשועוע עטטישותה בה מורור עששועע آنچه که همه بازارها و کشورهای نوظهور جهان در تلاش برای دستیابی به آن هستند mahar torm و کیں خطر است که در مسیر درد درد در شکلی و پینده رو به فول میرود است. همه این شرایط در بستری شکل می‌گیرد که سیاست‌گذاران زمینه‌های لازم را برای اقتصاد سیاسی و سیاست خارجی فراهم کرده‌اند.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما