تاکسی های خودران واحد جنرال موتورز موضوع بررسی ایمنی ایالات متحده هستند

آژانس اصلی ایمنی خودرو فدرال روز جمعه فاش کرد که تحقیقات مقدماتی را در مورد خودروهایی که یک بخش از جنرال موتورز به عنوان تاکسی های بدون راننده در سانفرانسیسکو آزمایش می کند، آغاز کرده است.

این آژانس، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، در پرونده‌ای که در وب‌سایت خود منتشر شد، گفت که گزارش‌هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه تاکسی‌های خودرانی که توسط بخش کروز جنرال موتورز اداره می‌شوند در جاده‌ها بی‌حرکت شده‌اند و موانعی برای سایر وسایل نقلیه ایجاد کرده‌اند. این آژانس همچنین گفت که جنرال موتورز سه حادثه را گزارش کرده است که در آن خودروهای کروز به طور ناگهانی سرعت خود را کاهش دادند و از پشت مورد اصابت قرار گرفتند.

این آژانس گفت که دفتر تحقیقات نقص آن تلاش خواهد کرد تا دامنه و شدت این دو نوع حادثه را مشخص کند.

رگولاتورها به طور فزاینده ای خودروهای خودران و نیمه خودران و ادعاهایی که خودروسازان در مورد آنها مطرح کرده اند را مورد بررسی قرار می دهند. برجسته ترین تحقیقات آژانس ایمنی خودرو در این زمینه شامل فناوری خودران تسلا می شود. رگولاتورها حداقل 14 تصادف مربوط به رانندگی خودروهای تسلا با Autopilot را بررسی می کنند که منجر به کشته شدن 19 نفر شد.

هیچ تلفات یا جراحات جدی در خودروهای کروز گزارش نشده است، اما آژانس ایمنی خودرو اعلام کرد این وسایل نقلیه به طور بالقوه می‌توانند افراد را در معرض خطر قرار دهند. این آژانس در پرونده خود گفت: هنگامی که تاکسی های کروز به طور غیرمنتظره توقف می کنند، “ممکن است مسافران وسایل نقلیه را در مکان های ناامن مانند خطوط سفر یا تقاطع ها سرگردان کنند و به یک مانع غیرمنتظره برای سایر کاربران جاده تبدیل شوند.” «این بی‌حرکتی‌ها ممکن است خطر خروج مسافران را افزایش دهد. علاوه بر این، بی‌حرکتی ممکن است باعث شود سایر کاربران جاده برای جلوگیری از برخورد با خودروی کروز بی‌حرکت، مانورهای ناگهانی یا ناایمن انجام دهند.

این تحقیقات ۲۴۲ خودرو را پوشش می‌دهد و اولین قدم قبل از اینکه آژانس بتواند جنرال موتورز را مجبور به فراخوانی خودروها کند، است.

امسال، کروز شروع به ارائه تاکسی‌های خودران در بخش‌هایی از سانفرانسیسکو و در ساعات شبانه کم ترافیک کرد.

درو پوساتری، سخنگوی کروز، در بیانیه ای گفت: خودروهای این شرکت “نزدیک به 700000 مایل کاملاً مستقل را در یک محیط شهری بسیار پیچیده و بدون جراحات یا تلفات جانی گذرانده اند.” او افزود: «همیشه بین بررسی دقیق نظارتی سالم و نوآوری که ما به شدت به آن نیاز داریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم، تعادل وجود دارد، به همین دلیل است که ما به همکاری کامل با NHTSA یا هر تنظیم‌کننده‌ای برای دستیابی به این هدف مشترک ادامه خواهیم داد.»

کروز اخیراً برای گسترش خدمات به منطقه مرکز شهر و فعالیت 24 ساعته پاکسازی شده است. این بخش در حال آماده شدن برای گسترش عملیات خود به آستین، تگزاس و فینیکس بوده است.

جنرال موتورز و سایر شرکت‌های خودرو و فناوری میلیاردها دلار برای توسعه سیستم‌های رانندگی خودران با امید به ارائه خدمات تاکسی، تحویل و حمل و نقل به مصرف‌کنندگان و سایر مشاغل، هزینه کرده‌اند. Waymo که متعلق به شرکت مادر گوگل است، بیش از یک دهه است که روی این فناوری کار می کند و تاکسی های بدون راننده را در داخل و اطراف فونیکس ارائه می دهد. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که پس از دریافت مجوز از تنظیم کننده های کالیفرنیا، ارائه تاکسی های بدون راننده را در سانفرانسیسکو آغاز کرده است.

در یک ارائه یک روزه سرمایه گذار در ماه گذشته، مدیر مالی جنرال موتورز، پل جاکوبسون، گفت که این شرکت معتقد است که کروز می تواند تا سال 2030 به یک تجارت 50 میلیارد دلاری تبدیل شود. “آنها واقعاً پیشرفت خوبی دارند.”

اما پیشرفت بسیار کندتر از آنچه که در ابتدا انتظار می رفت انجام شده است و برخی از شرکت های خودروسازی و سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری بیشتر در این فناوری احتیاط کرده اند زیرا ممکن است در سال های آینده فروش یا سود قابل توجهی نداشته باشد. در ماه اکتبر، فورد موتور و فولکس واگن اعلام کردند که Argo AI، شرکت خودروهای خودرانی را که در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند، منحل خواهند کرد.

کید متز گزارش کمک کرد

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما