شاخ آفریقا با شدیدترین خشکسالی در بیش از دو نسل مواجه است – یونیسف

حدود 20.2 میلیون کودک در معرض خطر گرسنگی، تشنگی و بیماری شدید هستند – در مقایسه با 10 میلیون نفر در جولای – زیرا تغییرات آب و هوایی، درگیری ها، تورم جهانی و کمبود غلات منطقه را ویران کرده است.

لیکه معاون مدیر منطقه ای یونیسف در شرق و جنوب آفریقا گفت: «در حالی که تلاش های جمعی و تسریع شده برخی از بدترین تأثیرات آنچه را که می ترسیدند کاهش داد، کودکان شاخ آفریقا هنوز با شدیدترین خشکسالی در بیش از دو نسل روبرو هستند». ون دو ویل.

میلیون ها گرسنه

تخمین زده می شود که نزدیک به دو میلیون کودک در سراسر اتیوپی، کنیا و سومالی به درمان فوری برای سوء تغذیه حاد شدید، کشنده ترین شکل گرسنگی، نیاز دارند.

در همین حال، ناامنی آبی بیش از دو برابر شده است و نزدیک به 24 میلیون نفر اکنون با کمبود شدید آب مواجه هستند.

در عین حال، خشکسالی بیش از دو میلیون نفر را در داخل خانه آواره کرده و تقریباً 2.7 میلیون کودک را ترک کرده است و چهار میلیون نفر دیگر در معرض خطر ترک تحصیل هستند.

“کمک های بشردوستانه برای نجات جان ها و ایجاد تاب آوری تعداد خیره کننده ای از کودکان و خانواده هایی که در حال رانده شدن هستند – از گرسنگی و بیماری می میرند و در جستجوی غذا، آب و چراگاه برای دام های خود آواره می شوند، باید ادامه یابد.” گفت خانم ون دو ویل.

پرش روی لبه

از آنجایی که افزایش استرس خانواده ها را به سمت مرز سوق می دهد، جوانان با کار کودکان، ازدواج کودکان و ختنه زنان (FGM) مواجه هستند.

و ناامنی غذایی و جابجایی گسترده باعث خشونت جنسی، استثمار، سوء استفاده و سایر اشکال خشونت مبتنی بر جنسیت (GBV) می شود.

این مقام ارشد یونیسف ادامه داد: ما به یک تلاش جهانی برای بسیج منابع فوری برای کاهش آسیب های ویرانگر و غیرقابل برگشت بیشتر به کودکان شاخ آفریقا نیاز داریم.

در دست برای قرض دادن دست

به لطف حمایت سخاوتمندانه اهداکنندگان و شرکا، یونیسف همچنان به ارائه خدمات نجات زندگی به کودکان و خانواده‌ها در سراسر شاخ آفریقا ادامه می‌دهد، زیرا برای شوک‌های بیشتر آماده می‌شود، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند و خدمات کلیدی را تقویت می‌کند.

در این سال، آژانس سازمان ملل متحد و شرکای آن نزدیک به دو میلیون کودک و زن را با خدمات بهداشتی ضروری دریافت کردند. تقریباً دو میلیون در سنین شش ماهگی تا 15 سالگی واکسینه شده علیه سرخک. و برای بیش از 2.7 میلیون نفر آب سالم برای آشامیدن، پخت و پز و بهداشت شخصی فراهم کرد.

درخواست اضطراری یونیسف در سال 2023 به مبلغ 759 میلیون دلار برای حمایت از کودکان و خانواده های آنها به بودجه به موقع و قابل انعطاف، به ویژه آموزش و پرورش، آب و فاضلاب و حفاظت از کودکان در اطراف نیاز دارد – که همه آنها امسال به شدت با کمبود بودجه مواجه شدند.

۶۹۰ میلیون دلار اضافی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای کودکان و خانواده‌هایشان برای بهبود و سازگاری با تغییرات آب و هوایی مورد نیاز است.

خانم خانم: “در حالی که دولت ها و مردم در سراسر جهان برای استقبال از سال نو آماده می شوند، ما از جامعه بین المللی می خواهیم که متعهد به پاسخگویی در مورد آنچه ممکن است در سال آینده و در سال های آینده به شاخ آفریقا برسد، واکنش نشان دهد.” ون دی ویل درخواست تجدید نظر کرد.

ما باید از هم اکنون برای نجات جان کودکان، حفظ کرامت و حفاظت از آینده آنها اقدام کنیم.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما