تورم در ماه مارس کاهش یافت، اما نشانه‌های افزایش سرسخت قیمت همچنان ادامه دارد

یک قرائت جدید از شاخص ترجیحی فدرال رزرو نشان داد که تورم در حال کاهش است، اما هزینه ها پس از حذف مواد غذایی و سوخت به سرعت در حال افزایش است – که نشان می دهد فشار قیمت ها همچنان قدرت خود را حفظ می کند و می تواند راهی طولانی برای بازگشت به حالت عادی باشد.

شاخص مخارج مصرف شخصی در سال منتهی به مارس 4.2 درصد افزایش یافت که نسبت به 5.1 درصد در سال منتهی به فوریه کاهش قابل توجهی داشت.

اما پس از کاهش قیمت مواد غذایی و سوخت، شاخص “هسته ای” که از نزدیک تحت نظر بود تقریباً در ماه گذشته ثابت ماند. این اندازه گیری در طول سال 4.6 درصد در مقایسه با 4.7 درصد در قرائت قبلی افزایش یافت – رقمی که کمی افزایش یافت.

داده‌ها شواهد بیشتری از تعدیل تورم ارائه می‌دهند، اما این روند همچنان پر از دست‌انداز است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا به طور کامل انجام شود. مقامات فدرال رزرو در سال گذشته نرخ های بهره را به شدت افزایش داده اند تا پول را برای استقراض گران تر کنند و تقاضا را کاهش دهند، و این حرکت ها به آرامی در اقتصاد جریان دارد و افزایش قیمت ها را کاهش می دهد.

بانک مرکزی در 3 می برای اتخاذ تصمیم سیاستی بعدی خود تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار می‌رود که مقامات به طور گسترده نرخ‌ها را یک چهارم درصد افزایش دهند و به کمی بالاتر از 5 درصد برسانند. بازارها به همان اندازه بر آنچه که برای آینده نشان می دهند متمرکز خواهند بود: بانک های مرکزی در ماه مارس پیش بینی کردند که ممکن است پس از تعدیل بعدی، افزایش نرخ بهره را متوقف کنند. هم داده‌های قیمت و دستمزد و هم اخبار مالی می‌توانند به آنها اطلاع دهند که آیا با توقف مکث احساس راحتی می‌کنند یا خیر.

فدرال رزرو همچنین باید در حین بررسی حرکت بعدی خود، آشفتگی در بخش بانکی را بسنجید. مجموعه ای از ورشکستگی های برجسته بانک در ماه مارس باعث ایجاد لرزش در سیستم شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد. First Republic به مبارزه خود ادامه داده است و سهام آن در این هفته به شدت سقوط کرد. مشکلات در این صنعت می تواند وام دادن به مصرف کنندگان و مشاغل را کند کند و بر اقتصاد تاثیر بگذارد.

در حال حاضر، مصرف خنک شده است. گزارش روز جمعه نشان داد که مخارج شخصی در ماه مارس در مقایسه با ماه قبل ثابت بود، پس از کاهش 0.2 درصدی در فوریه پس از تعدیل تورم.

با کاهش رشد اقتصادی و مشکلات بانکی که مصرف کنندگان را بیشتر تحت فشار قرار می دهد، شرکت ها ممکن است در ماه های آینده متوجه شوند که کمتر می توانند برای کالاها و خدمات خود هزینه بیشتری دریافت کنند بدون اینکه مشتریان را بترسانند. با این حال، تا کنون، بسیاری توانایی افزایش قیمت ها را حفظ کرده اند.

برایان نیکول، مدیر اجرایی فروشگاه زنجیره ای بوریتو چیپوتل، در جریان یک تماس مالی در این هفته گفت: «اگر شاهد تورمی باشیم که ما را مجبور به قیمت گذاری اضافی می کند، آن را تحمل خواهیم کرد. “من فکر می کنم ما اکنون نشان داده ایم که قدرت قیمت گذاری داریم.”

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما