کاشف یک کریں باک در حال شکل giri

فرارو- به گفته ستاره شناسان و فیزیکدانان، سیارات در قرص های اولین سیاره متولد می شوند، یعنی حلقه های غبار و گازی که ستاره های جوان و تازه متولد شده را احاطه کرده اند. اگرچه صدها مورد در جهان کشف شده است، اما مشاهده تولد و شکل سیاره در این محیط دشوار است.

به لوگر فرارو به نقل از rahnamato، دانشمندان دانشگاه هاروارد و مرکز فیزیک اسمیتسونیان (CfA) روش جدیدی را برای شناسایی سیارات تازه متولد شده ایجاد کرده اند. آنها با استفاده از این روش جدید، شواهدی از سیاره کوچکی مانند نپتون یا زهره را کشف کردند که در یک دیسک پنهان شده بود.

فانگ لانگ، محقق فوق دکترا در مرکز فیزیک پیشرفته که این مطالعه جدید را رهبری کرد، می‌گوید: «تشخیص مستقیم ستاره‌های جوان بسیار چالش برانگیز است و تاکنون تنها یک یا دو مورد موفقیت‌آمیز بوده است. سیارات همیشه نور کمتری دارند زیرا در لایه‌هایی از گاز و غبار غلیظ قرار گرفته‌اند.»

وی افزود: در طول چند سال گذشته ساختارهای زیادی را دیده‌ایم که بر روی دیسک ظاهر می‌شوند و فکر می‌کنیم که ممکن است علت آن چیز دیگری باشد. ما به تکنیک های جدیدی برای بررسی و حمایت از وجود یک سیاره نیاز داریم.»

لانگ تصمیم گرفت دوباره یک دیسک را قبل از سیاره موسوم به LkCa 15 مطالعه کند. این دیسک 518 سال نوری از آسمان فاصله دارد.

پیش از این، محققان با استفاده از مشاهدات رصدخانه ALMA، شواهدی مبنی بر تشکیل یک سیاره در دیسک گزارش کرده بودند. مدت ها پس از بررسی داده های جدید ALMA با وضوح بالا در LkCa 15 که عمدتاً در سال 2019 به دست آمد، دو ویژگی ضعیف را کشف کرد که قبلاً شناسایی نشده بودند.

در کودر 42 واید نجومی از ستارا – یا 42 قرب زمین از خورشید – لنگ یک کلک غبراولود ب دو تا کے و فهمیدن از کے را کے به دور انکار می کند را را کرد. İn madhe به شکل یک توده کوکوک و یک کوک کردیر بود که 120 درجه از هم جدا بدود. او برای مدت طولانی متوجه شد که چه چیزی باعث تجمع این مواد شده است و آن را با مدل های کامپیوتری جدید بررسی کرد. و متوجه شد که اندازه و مکان آن با مدل یک سیاره مطابقت دارد.

لنگ می‌گوید: «این قوس و توده حود 120 ترها از هم جدا می‌شوند. إن تره از تعریف نازر رامیک امت است» توضیح طولانی: «آنچه من می بینم این است که این زن نه تنها آزادانه شناور است، بلکه پایدار است.

بر آن اساس ما می‌وقیمن هوزور کوککی را کوککی را می‌دانیم که در آن تحمیل کبور است. بر اساس نتایج، این سیاره تقریباً به اندازه نپتون یا زهره است. نتایج این مطالعه در 14 سپتامبر در نشریه The Astrophysical Journal Letters منتشر شد.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما