نظر | آموزش در آمریکا: مدرسه برای اتصال به طبیعت است

در طول پنج سال اول زندگی دختر بزرگترم، رقصیدن او را از میان شبدر، بالا رفتن از درختان، پریدن از چاله و بازی در طول روز تماشا می کردم. همانطور که او در آستانه مهدکودک ایستاده بود، او را در داخل میز گیر کرده بود، از رابطه اش با طبیعت قطع شده بود، و شکمم غرق شد. من معتقدم مدرسه برای پرورش استعدادهای ذاتی کودکان و کمک به آنهاست تا بفهمند آن هدایا، لزوماً متنوع، در مجموع کجا قرار می گیرند. در مقابل، سیستم مدرسه به تولید تک‌فرهنگ تمایل دارد. علی‌رغم تلاش‌های قهرمانانه بسیاری از معلمان متفکر و دلسوز، مدارس دولتی عمدتاً کودکان را آماده می‌کنند تا کارگران مطیع باشند و میلیون‌ها دانش‌آموز را که با این قالب سازگاری ندارند، شکست می‌دهند.

بنابراین من روشی به نام آموزش وحشی را توسعه دادم، شکلی از آموزش در خانه که یک دیدگاه به هم پیوسته و رابطه‌ای از طبیعت را تجلیل می‌کند، که اکنون با دو دختر و دو خواهرزاده‌ام در مزرعه‌مان در نزدیکی Cedar Springs، Mich تمرین می‌کنم. ما به سختی اولین افرادی هستیم که به آموزش و پرورش با این روش برخورد می کنیم. فرهنگ های متعدد زمین محور، مانند Anishinabe منطقه ما، و Richard Louv، نویسنده “آخرین فرزند در جنگل”. تنها چند تأثیر مهم هستند.

آموزش وحشی برای هر خانواده متفاوت به نظر می رسد. اگر گروه فیسبوکی را که من شش سال پیش راه اندازی کردم، مرور کنید، اکنون 90000 عضو دارد، والدین مجرد و ساکنان شهر در سرتاسر جهان آن را تمرین می کنند. و در حالی که انجام هر شکلی از آموزش در خانه یک امتیاز است، آموزش وحشی به یک محیط روستایی یا یک حیاط خلوت بزرگ نیاز ندارد. تا زمانی که یک درخت در بلوک خود یا یک باغ اجتماعی در نزدیکی خود داشته باشید، می توانید Wildschool کنید.

برای ما، یک روز معمولی با بیرون رفتن و آفتاب گرفتن روی صورتمان شروع می شود. سپس به جایی که در چرخه ماه و تقویم خورشیدی هستیم، جهت گیری می کنیم. این به ما کمک می‌کند تا ثابت بمانیم و بدانیم در تصویر بزرگ کجا هستیم. در حالی که اکثر بچه ها در حال حاضر به مدرسه باز می گردند، ما از انقلاب زمستانی در جلسه هستیم. همانطور که روزها طولانی تر می شوند، دانش ما نیز افزایش می یابد. هنگامی که انقلاب تابستانی را پشت سر می گذاریم و نور شروع به محو شدن می کند، شروع به مرور درس های خود می کنیم.

گاهی اوقات، مردم تصور می کنند که آموزش وحشی به این معنی است که هیچ درسی وجود ندارد یا به این معنی است که اجازه دهید فرزندانتان بی هدف در جنگل بدود. دختران من مقدار زیادی دویدن در اطراف انجام می دهند – معمولاً بعد از ناهار حدود دو ساعت – اما صبح ها، ما یک برنامه درسی استاندارد ریاضی انجام می دهیم و موسیقی خود را تمرین می کنیم. در حال حاضر ما در حال یادگیری آواز و نواختن پیانو و ویولن هستیم. ویولن توسط یکی از همکلاسی های خانه 13 ساله آموزش داده می شود.

بعد از ریاضی و موسیقی، کارهای مزرعه‌مان را انجام می‌دهیم، مانند جمع‌آوری تخم‌مرغ و برداشت بی‌پایان کدو سبز از باغ. اخیراً مجبور شدیم یک جوجه‌خانه جدید بسازیم، که درسی در مورد نحوه استفاده از کاغذ نمودار برای پیش‌نویسی چیزی به مقیاس شد. وقتی شروع به یادگیری از این طریق کردید، متوجه می شوید که زندگی برنامه درسی است. برای مثال، اگر لازم باشد برای کسی نامه بنویسیم، نحوه نوشتن نامه را یاد می گیریم. اگر قورباغه ها آواز می خوانند، در مورد قورباغه ها یاد خواهیم گرفت.

وقتی بچه ها آموزش وحشی را شروع می کنند، متوجه شده ام که حس آنها نسبت به خودشان تغییر می کند. آنها شروع می کنند خود را به عنوان افرادی که هستند می بینند – کاملاً خودشان و برای کل ضروری هستند. آنها می بینند که طبیعت کج است، طبیعت دارای ویژگی هایی است. وضعیت بسیار متفاوت از نشستن در کلاس درس و مقایسه خود با انسان های دیگر است.

و اگرچه ممکن است در ابتدا طراحی مدرسه حول طبیعت غیرعادی به نظر برسد، اما تحقیقات مزایای آن را تایید می‌کند: یادگیری مبتنی بر طبیعت منجر به دستاوردهای تحصیلی، شناختی، روانی و اجتماعی می‌شود، حتی زمانی که عواملی مانند کلاس کنترل می‌شوند. جالب اینجاست که مکانیسم موجود به طور کامل درک نشده است، اگرچه برخی از محققان فرض کرده اند که ارتباط با طبیعت، یا ارتباط با طبیعت، ممکن است یک نیاز اساسی انسان باشد.


در عین حال، ما تازه شروع به درک جنبه های منفی آموزش سنتی کرده ایم. امسال، یک مطالعه بزرگ که روی نزدیک به 3000 کودک کم‌درآمد در تنسی انجام شد، نشان داد که دانش‌آموزانی که به کلاس پیش‌آموزشی رفته بودند، در کلاس سوم نمره بدتری نسبت به دانش‌آموزانی که ندیده بودند، کسب کردند. همانطور که NPR گزارش داد، در پایان کلاس ششم، دانش‌آموزانی که به کلاس پیش از K رفته بودند «نمرات آزمون پایین‌تری داشتند، احتمال بیشتری داشت که در آموزش استثنایی باشند و بیشتر در مدرسه دچار مشکل شوند، از جمله مشکلات جدی مانند تعلیق. “

چگونه می تواند این باشد؟ به گفته دیل فاران، یکی از محققین اصلی، کودکان در دوره پیش از K رسمی، که ممکن است لازم باشد برای رفتن به دستشویی صف بکشند یا بی‌صدا در راهروها راه بروند، احتمالاً در حال توسعه یک “واکنش آلرژیک” برای کنترل هستند که می‌تواند مشکلات انضباطی که بعداً در زندگی مشاهده می شود را توضیح دهید. در مقابل، دکتر. فاران خاطرنشان کرد، خانواده های ثروتمندتر تمایل دارند برنامه های پیش دبستانی مبتنی بر بازی را انتخاب کنند که بر خلاقیت، حرکت و طبیعت تأکید دارد.

در یک جامعه سالم، همه کودکان باید به این نوع آموزش دسترسی داشته باشند. وقتی می‌بینم بچه‌هایم چقدر فعال هستند، قلبم به درد می‌آید که به این فکر می‌کنم که اگر در مدرسه بودند چقدر می‌توانستند حرکت کنند. یا چقدر باید ساکت باشند. به خصوص دختر 10 ساله من عاشق آواز خواندن است. او صبح می خواند، بعد از ظهر می خواند، شب می خواند. او عاشق حفظ آهنگ ها است و حتی شروع به نوشتن آنها می کند. این خود به خودی است. او را به کسی که هست تبدیل می کند اگر او در مدرسه بود، باید آگاهانه این بخش از خود را سرکوب می کرد.

زمانی که من و شوهرم مزرعه خود را خریدیم، فکر می‌کردیم که می‌خواهیم زمین را با استفاده از اصول کشاورزی احیاکننده بهبود دهیم. اما هر بار که فرزندانم ناراحت می شوند و ما برای آرام شدن به سمت درخت مورد علاقه آنها می رویم، متوجه می شوم که زمین بیشتر از اینکه ما آن را شفا دهیم، ما را شفا می دهد. دختران من می توانند ریاضی بیاموزند و می توانند ویولن یاد بگیرند. اما هیچ چیز مهمتر از این نیست که آنها بتوانند مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرند و احساس کنند که بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند.

Nicolette Sowder خالق Wildschooling است.

تایمز متعهد به انتشار است تنوع حروف به سردبیر مایلیم نظر شما را در مورد این مقاله یا هر یک از مقالات ما بدانیم. در اینجا برخی از نکات. و این هم ایمیل ما: [email protected].

بخش نظرات نیویورک تایمز را دنبال کنید فیس بوک، توییتر (@NYTopinion) و اینستاگرام.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما