تبخال می تواند ویرانگر باشد اما درمان و آزمایش کم می ماند

برخی از مردان به طور مستقیم به او گفته اند که هرگز با فرد مبتلا به تبخال قرار ملاقات نمی گذارند، اما چیزی که او را آزار می دهد، کسانی هستند که می گویند: “متاسفم که این اتفاق برای شما افتاد.”

او گفت: “من نمی خواهم مردم برای من متاسف شوند.” “من هر روز از خواب بیدار می شوم و حالم خوب است.”

به گفته دکتر، دانشمندان روی واکسن‌های تبخال کار کرده‌اند و از دهه 1970 شروع شده است. هاروی فریدمن، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا که بیش از 40 سال این بیماری را مطالعه کرده است. اما تلاش‌های گذشته شکست خورده است، به دلایلی که محققان هنوز در تلاش برای کشف آن هستند.

کریستین جانستون، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن که در مورد تبخال مطالعه کرده است، گفت: از آنجایی که تبخال برای مدت طولانی وجود داشته است، ویروس ها در کنار ما تکامل یافته اند و ریشه کن کردن آنها را دشوارتر می کند.

واکسن های جدیدی در دست توسعه هستند. دکتر. فریدمن در حال کار با BioNTech بر روی یک واکسن HSV-2 است که در ماه دسامبر به اولین فرد انسانی داده شد. دکتر گفت، اما هیچ کدام در مراحل پایانی کارآزمایی بالینی نیستند. اینا پارک، استاد پزشکی خانواده و جامعه در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، و نویسنده کتاب «همسران تختخواب عجیب: ماجراهای علم، تاریخ و اسرار شگفت‌انگیز بیماری‌های مقاربتی»، «هیچ چیزی نزدیک به زمان پربیننده نیست.» گفت.

زمانی که الا داوسون، 30 ساله، در کالج به HSV-1 ناحیه تناسلی مبتلا شد، شروع به انتشار آشکار در مورد تشخیص خود در رسانه های اجتماعی کرد. در کمال تعجب او، مردم برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود از چوب کاری بیرون آمدند – دوستان، اقوام، حتی یک صندوقدار که در فروشگاه مواد غذایی در محوطه دانشگاه کار می کرد. بسیاری به او گفتند که هرگز تشخیص خود را به غیر از شریک جنسی برای کسی فاش نکرده اند.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما