معامله سقف بدهی احتمالی به سختی مسیر هزینه های فدرال را تغییر می دهد

در حالی که مذاکرات محدودیت بدهی آنها با پرزیدنت بایدن، کشور را به طرز خطرناکی به یک نکول ویرانگر نزدیک می کند، جمهوری خواهان مجلس به یک پیام واضح پایبند مانده اند: آنها باید مجبور به تغییر در مسیر هزینه های “ناپایدار” کشور شوند.

هنوز در حال مذاکره با آقای بایدن، رئیس مجلس کوین مک کارتی و معاونانش تقریباً به طور کامل بر کاهش گوشه کوچکی از بودجه – معروف به مخارج اختیاری غیردفاعی – متمرکز شده اند که شامل بودجه برای آموزش، حفاظت از محیط زیست، پارک های ملی، اجرای قانون داخلی و سایر زمینه ها می شود. این ردیف بودجه کمتر از 15 درصد از 6.3 تریلیون دلاری را تشکیل می دهد که انتظار می رود دولت امسال هزینه کند. بر اساس معیارهای تاریخی بزرگ نیست. پیش بینی می شود که به عنوان سهمی از اقتصاد در دهه آینده کاهش یابد.

و هیچ ارتباطی با محرک‌های بزرگ رشد هزینه‌های پیش‌بینی‌شده در سال‌های آینده ندارد: برنامه‌های شبکه ایمنی اجتماعی و مدیکر، که با افزایش سن جمعیت آمریکا با پرداخت‌های فزاینده‌ای روبه‌رو می‌شوند.

این برنامه‌های محبوب سیاسی در مذاکرات کنونی توسط جمهوری‌خواهان ممنوع تلقی شده‌اند که مورد انتقاد شدید آقای آقایی قرار گرفتند. بایدن حتی برای تغییرات سرگرم کننده ای که می تواند سن بازنشستگی را برای آن برنامه ها افزایش دهد یا تغییرات دیگری برای کاهش هزینه های آینده آنها ایجاد کند.

جمهوری خواهان همچنین از کاهش هزینه های نظامی خودداری کرده اند، که تقریباً به اندازه هزینه های غیردفاعی است. در نتیجه، تقریباً مطمئن است که مذاکرات هیچ توافقی با آقای دکتر به همراه نخواهد داشت. بایدن که به طور چشمگیری روند هزینه های فدرال را در دهه آینده تغییر خواهد داد.

در عوض، آنها کاهش بودجه را بر آموزش، حفاظت از محیط زیست و مجموعه ای از خدمات دولتی دیگر متمرکز می کنند که کارشناسان مالی می گویند که به هیچ وجه به منابع اولیه رشد هزینه ها در سال های آینده نزدیک نیستند.

به عنوان مثال، اگر جمهوری خواهان می توانستند به نحوی آقای را متقاعد کنند. بایدن با پذیرش دور کامل کاهش مخارج اختیاری مندرج در لایحه مالی که مجلس نمایندگان در ماه گذشته تصویب کرد، تغییر چندانی در مسیر کلی هزینه های کشور در دهه آینده ایجاد نخواهد کرد. به گفته دفتر بودجه کنگره، این کاهش هزینه های فدرال را تا حدود 470 میلیارد دلار در سال 2033 کاهش می دهد و احتمالاً در آن سال حدود 100 میلیارد دلار در هزینه های استقراض صرفه جویی می کند.

مجموع مخارج دولت در آن زمان کمتر از 24 درصد اقتصاد خواهد بود – یا تقریباً دقیقاً آنچه امروز است.

در حالی که این کاهش ها ممکن است تاثیر زیادی در بودجه کلی نداشته باشند، هنوز هم توسط بسیاری از آمریکایی ها احساس می شود. مقامات کاخ سفید و تحلیلگران مستقل محاسبه کرده اند که از آنجایی که کاهش ها به یک بخش محدود می شود، بسیاری از برنامه های دولتی محبوب تحت این سناریو تا 30 درصد کاهش می یابد.

شالاندا یانگ، مدیر بودجه کاخ سفید هفته گذشته در یادداشتی نوشت: «کاهش‌هایی که جمهوری‌خواهان پیشنهاد می‌کنند تأثیرات شدیدی بر آموزش، امنیت عمومی، مراقبت از کودکان، مراقبت‌های بهداشتی جانبازان و موارد دیگر خواهد داشت».

جمهوری‌خواهان ماه‌ها است که افزایش هزینه‌ها و بدهی‌های فدرال را دلیل امتناع از افزایش سقف استقراض کشور – به خطر افتادن نکول – عنوان کرده‌اند، مگر اینکه آقای دکتر. بایدن با کاهش هزینه ها موافقت کرد.

نماینده گرت گریوز از لوئیزیانا، یکی از آقایان. مذاکره کنندگان ارشد مک کارتی این هفته گفتند که بیشترین شکاف با مقامات دولت بایدن در اعداد و ارقام است. او گفت: “تفسیر من از موضع آنها این است که آنها این واقعیت را نمی شناسند یا نمی بینند که ما در حال حاضر در مسیر هزینه ای قرار داریم که کاملاً ناپایدار است.”

هزینه های فدرال در طول همه گیری کووید-19، ابتدا در دوران ریاست جمهوری دونالد جی. ترامپ و در زمان آقای ترامپ ادامه یافت. بایدن به عنوان قانونگذار تریلیون ها دلار کمک به مشاغل، مردم و دولت های ایالتی و محلی ارائه کرد. هنگامی که به عنوان سهمی از اقتصاد اندازه گیری می شود، بالاتر از هنجارهای تاریخی باقی می ماند، که ساده ترین راه برای ردیابی الگوهای هزینه است زیرا قیمت ها در طول زمان افزایش یافته است.

دفتر بودجه کنگره تخمین می زند که کل هزینه ها از سال 1980 تا 2019، درست قبل از شیوع بیماری همه گیر، به طور متوسط ​​کمتر از 21 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. این رقم در سال‌های 2020 و 2021 به بالای 30 درصد رسید. انتظار می‌رود این سال مالی کمی بیش از 24 درصد باشد، در چند سال آینده اندکی کاهش یابد و سپس در سال‌های پایانی این دهه دوباره شروع به رشد کند و به 25 درصد برسد. 2033.

با این حال، انتظار می رود که هزینه های اختیاری در طول دهه به عنوان سهمی از اقتصاد کاهش یابد. مخارج نظامی – که جمهوری خواهان تاکنون از کاهش آن به عنوان بخشی از مذاکرات با آقای دکتر خودداری کرده اند. تیم بایدن – باید اندکی از 3 درصد اقتصاد پایین بیاید. مخارج اختیاری خارج از ارتش اکنون 3.6 درصد است اما انتظار می رود تا سال 2033 به 3.2 درصد کاهش یابد.

برعکس، انتظار می‌رود که تامین اجتماعی و مدیکر طی 10 سال آینده به سرعت رشد کنند، زیرا بچه‌های بازنشسته واجد شرایط دریافت مزایای سلامتی و بازنشستگی هستند. مخارج تامین اجتماعی از 4.8 درصد به 6 درصد اقتصاد در آن زمان، پروژه های دفتر بودجه و مدیکر از 3.9 درصد به 5.3 درصد افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران می گویند که این برنامه ها دلیل اصلی پیش بینی های بودجه است که نشان می دهد هزینه های فدرال در دهه های آینده افزایش می یابد – حتی قبل از آقای. بایدن به قدرت رسید.

چارلز پی. بلاهوس که مطالعه می کند، “کل افزایش هزینه های فدرال به طور کلی نسبت به تولید ناخالص داخلی در درازمدت را می توان با رشد برنامه های بهداشتی اصلی فدرال (Medicare، Medicaid، و ACA) و تامین اجتماعی به حساب آورد.” هزینه ها و بدهی های فدرال در مرکز مرکاتوس در دانشگاه جورج میسون، به کمیته بودجه سنا در این ماه در شهادت کتبی گفته شد.

گروه‌های محافظه‌کار از جمهوری‌خواهان به دلیل عدم گنجاندن برنامه‌های شبکه ایمنی در مطالبات بدهی انتقاد کرده‌اند. الکس دورانته، اقتصاددان در «در حالی که مذاکرات سقف بدهی کنونی عمدتاً به راه‌هایی برای محدود کردن بخش‌های اختیاری بودجه مربوط می‌شود، هر پیشنهاد جدی برای مقابله با بحران بدهی و کسری بودجه در حال ظهور باید به بزرگترین برنامه‌های مخارج اجباری ما نیز بپردازد: تأمین اجتماعی و مدیکر». بنیاد مالیات، که مالیات های کمتر را ترویج می کند، روز چهارشنبه نوشت.

گروه‌های لیبرال و کاخ سفید از او انتقاد کرده‌اند. مک کارتی و تیمش به دلیل نادیده گرفتن طرف دیگر دفتر مالی: سیستم مالیاتی کشور. درآمدهای مالیاتی برای مدت کوتاهی در سال گذشته افزایش یافت، اما انتظار می‌رود در سال جاری به هنجارهای تاریخی بازگردد و بر اساس پروژه‌های دفتر بودجه، حدود 18 درصد اقتصاد را تثبیت کند. آقای. مک کارتی اعداد سال گذشته را به اشتباه ادعا می کند که درآمدهای مالیاتی فعلی نزدیک به بالاترین رکورد است.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما