مربی آتش نشانی بروکلین نتز، استیو نش

نتز روز سه‌شنبه مربی استیو نش را اخراج کرد، زیرا تیم در زمین با مشکل مواجه شد و به خاطر اقدامات خارج از زمین گارد ستاره کایری اروینگ مورد انتقاد قرار گرفت.

شان مارکس، مدیر کل نتز، گفت که شرایط به ویژه به دلیل رابطه طولانی او با نش، هم تیمی سابق او که در سپتامبر 2020 برای مربیگری تیم استخدام کرد، دشوار بود.

مارکس در یک کنفرانس خبری قبل از رویارویی نتز با شیکاگو بولز در مرکز بارکلیز در سه شنبه شب گفت: هر دوی ما احساس کردیم که زمان آن فرا رسیده است. “مطمئناً این روند رو به رشد بود، و صادقانه بگویم، تیم کاری را که قرار بود انجام دهد، انجام نمی داد. ما از اهداف خود دور شده ایم.»

با امتیاز 2-5، نت‌ها با وجود اینکه فصل را با هر سه بازیکن برتر خود آغاز کردند: ایروینگ، کوین دورانت و بن سیمونز، در بین بدترین تیم‌های NBA هستند. طی هفته گذشته، پس از اینکه ایروینگ یک مستند ضدیهودی را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کرد، این تیم با واکنش‌های منفی مواجه شد.

مارکس گفت که هیچ نظری از بازیکنان در مورد تصمیم خود برای ایجاد تغییر مربی نخواسته است.

مارکس در مورد نش گفت: “او مطمئناً در طول دو سال و اندی در اینجا زمین بازی یکنواختی نداشته است.” و در این مورد، من قطعاً مسئولیتی را احساس می کنم زیرا این مسئولیت بر عهده او نیست. من مسئولیت زیادی در ایجاد فهرست، استخدام کارکنان، آوردن افراد، چه آژانس رایگان یا پیش نویس، بر عهده می‌گیرم.»

نش، 48 ساله، قبل از فصل 2020-21 استخدام شد، با وجود اینکه هرگز به صورت حرفه ای در هیچ سطحی مربیگری نکرده است، حتی به عنوان دستیار. نتز به خاطر استخدام نش که سفیدپوست است به جای مربیان باتجربه سیاهپوست مورد انتقاد قرار گرفت. ژاک وان، دستیار مربی نتس، روز سه‌شنبه مقابل بولز به عنوان سرمربی انتخاب شد. وان که سیاه پوست است، زمانی که نتز نش را استخدام کرد از دستش گذشت.

نش شجره نامه یکی از بهترین گاردهای امتیازی در تاریخ NBA را داشت و در طول دوران حرفه ای خود از سال 1996 تا 2014 دو جایزه ارزشمندترین بازیکن را کسب کرد. او در ابتدا با مربیان باتجربه ای مانند وان و مایک دی آنتونی احاطه شد. او را به عنوان بازیکن در فینیکس مربیگری کرد.

در طول کمی بیش از دو فصل، نش نتس را به رکورد 94-67، با درصد برد 0.584 هدایت کرد، اما تنها یک پیروزی در سری پلی آف برای آن نشان داد. نش روز سه شنبه از تیم تشکر کرد در بیانیه ای در توییتر.

او گفت: “این یک تجربه شگفت‌انگیز با چالش‌های زیادی بود که به‌طور باورنکردنی از آن سپاسگزارم. “

نش از ابتدا با مشکلاتی از جمله آسیب دیدگی (دورانت؛ سیمونز)، ترید (سیمونز، جیمز هاردن وارد و سپس خارج شد) و امتناع اروینگ از واکسینه شدن علیه کروناویروس مواجه شد، که به این معنی بود که او بیشتر فصل 2021-2022 را از دست داد زیرا از قوانین محلی

پس از تغییر قوانین شهر نیویورک، ایروینگ به موقع برای فصل بعد بازگشت، اما بوستون سلتیکس در دور اول پلی آف، نت ها را شکست داد و این مجموعه را در مقابل هزاران هوادار ناامید در بروکلین بسته بود.

دورانت در آن زمان گفت: ما انتظارات زیادی داشتیم. همه از ما انتظارات زیادی داشتند. اما چیزهای زیادی در طول فصل اتفاق افتاد که ما را از مسیر خارج کرد.”

دورانت در تابستان برای درخواست معامله به دفتر اصلی تیم رفت. طبق گزارشی که توسط The Athletic منتشر شده است، دورانت از جو تسای، مالک نتز خواسته که بین او یا مارکس و نش یکی را انتخاب کند. تسای بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن گفت کادر جلو و مربیان تیم از او حمایت کردند.

دورانت در نهایت بازنشسته شد و در اواخر سپتامبر برای اردوی تمرینی به تیم پیوست. امید دوباره شکوفا شد: انتظار می رفت دورانت، ایروینگ و سیمونز به شکل گیری یکی از ترکیب های اولیه انفجاری تر NBA کمک کنند.

اما نتز، به ویژه در دفاع، پنج بازی از شش بازی اول خود را در این فصل باخت. مارکس گفت که از بازی‌های این فصل دور شده و احساس می‌کند که بازیکنان «خرید نکرده‌اند» و اکنون امیدوار است «رهبری» پیدا کند که پیامش با آنها طنین‌انداز شود. او گفت که در مورد سرمربی بعدی تیم تصمیمی نگرفته است و همه نامزدها را به طور کامل بررسی خواهد کرد.

او گفت: «ما به دنبال فردی هستیم که متانت، کاریزما، مسئولیت پذیری داشته باشد. بنابراین، شما امیدوارید که این مربی جدید بتواند به اینجا بیاید و این گروه را در بهترین مکان ممکن برای موفقیت قرار دهد.

اما اخراج نش مشکل ایروینگ را حل نمی کند.

در یک کنفرانس خبری آزمایشی روز شنبه، ایروینگ حمایت خود از این مستند یهودی ستیزانه را دو چندان کرد. او از آن زمان تاکنون عذرخواهی نکرده است، اما روز یکشنبه توییتی را که به این مستند مرتبط بود، حذف کرد.

ایروینگ پس از پیروزی نتز مقابل ایندیانا پیسرز در روز دوشنبه، زمانی که چند هوادار با تی شرت هایی که روی آن نوشته شده بود «جنگ با یهود ستیزی» در ردیف اول نشستند، به خبرنگاران صحبت نکرد. مارکس گفت که ایروینگ برای پاسخگویی به سوالات روز سه شنبه در دسترس نخواهد بود و افزود که او می خواهد اجازه دهد “ذهن خنک تر غالب شود.” او همچنین گفت که تیم برای مشاوره با لیگ ضد افترا در تماس بوده است، اما او نمی گوید که آیا ایروینگ بخشی از این گفتگوها بوده است یا خیر.

مارکس گفت: «فقط سعی می‌کنم دقیقاً بهترین راه را در اینجا بسنجیم. “بخشی از آن این است که طرفین را با هم جمع کنیم تا بتوانند بفهمند مردم از کجا می آیند. اینجا یک قطعه آموزشی برای همه وجود دارد.»

تانیا گانگولی گزارش کمک کرد

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما