شرکت‌های روان‌گردان با وعده قانونی‌سازی، سودهای آتی را افزایش می‌دهند

اما مانند بسیاری از محققان قدیمی، رابرت جسی، که بیش از دو دهه پیش به راه اندازی بخش تحقیقات سیلوسایبین در دانشگاه جان هاپکینز کمک کرد، مشکلات احتمالی را می بیند. از نظر او، روانگردان ها ابزارهای معنوی هستند که متعلق به تمام بشریت است، نه فقط آنهایی که به اندازه کافی ثروتمند هستند که بتوانند یک اقامتگاه روانگردان 5000 دلاری داشته باشند.

آقای دکتر می‌گوید: «در حالی که من یک فرد متعارف مذهبی نیستم، تجربیات اولیه‌ام با داروهای روان‌گردان، جهان‌بینی مرا به روش‌های مذهبی تغییر داد. جسی، که در سال 2005 از طرف یک گروه مذهبی که به دنبال واردات ayahuasca طبیعی توهم زا برای مراسم خود بود، به دادگاه عالی ایالات متحده ارسال کرد. دادگاه به اتفاق آرا به نفع این گروه رای داد.

آقای. جسی گفت که شرکت‌سازی تهدید می‌کند که حوزه روانگردان را به سمت‌های بالقوه نگران‌کننده سوق دهد. افزایش پول، دانشمندان با استعداد را از تحقیق در موسسات دانشگاهی دور می کند. او و دیگر کارشناسان گفته‌اند وعده بازدهی کلان برای سرمایه‌گذاران منجر به کاهش سرمایه‌های بشردوستانه شده است که تحقیقات روانگردان را در سال‌های اخیر حفظ کرده است.

اما این سیل پرونده های ثبت اختراع است که بیش از همه باعث نگرانی آقای. جسی، با توجه به زمان و میلیون‌ها دلاری که برای مبارزه با یک ادعای حق ثبت اختراع می‌تواند طول بکشد، حتی ادعایی که دادگاه در نهایت آن را بی‌اساس رد می‌کند. او گفت: “این یک رویکرد زمین سوخته است، به این صورت که یک شرکت می تواند دارایی معنوی تولید کند که دیگران را از ورود به این حوزه می ترساند.”

آقای. گلداسمیت، مدیر اجرایی Compass، با شنیدن چنین انتقاداتی به طرز مشهودی ناراحت به نظر می رسد. او در یک مصاحبه ویدیویی درباره دلیل راه‌اندازی این شرکت و همسرش صحبت کرد: ناامیدی آنها از شکست داروهای موجود در درمان پسر دانشگاهی‌شان در زمانی که او با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کرد. “آیا ما سعی می کنیم سیستم را تغییر دهیم یا سعی می کنیم به آن افراد در یک سیستم ناقص کمک کنیم؟” آقای. طلاسمیت پرسید. “ما دومی را انتخاب کردیم.”

استراتژی ثبت اختراع شرکت، Mr. گلداسمیت گفت، در جذب بیش از 400 میلیون دلار از سرمایه گذاران، از جمله بنیانگذار PayPal، پیتر تیل، نقش بسزایی داشته است. دفتر مرکزی Compass در لندن است، اگرچه سهام آن در نزدک معامله می شود.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما