دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل از مالی می‌خواهد که دستور «تأسف‌بار» اخراج را لغو کند

فولکر ترک گفت: «من عمیقاً از تصمیم مقامات مالی برای اعلام نماینده من، گیوم نگفا، به عنوان شخص غیر ارثی و دستور خروج او از کشور در 48 ساعت متاسفم.

آقای. نگفا، مدیر بخش حقوق بشر مأموریت تثبیت سازمان ملل متحد در مالی (MINUSMA) و نماینده کمیساریای عالی در مالی، در اعلامیه ای که مقامات مالی در روز یکشنبه منتشر کردند، شخص غیر ارادی را اعلام کرد. آقای. هنگام اعلام این تصمیم، نگفا در خارج از مالی بود.

گیوم نگفا، مدیر بخش حقوق بشر در مأموریت تثبیت یکپارچه چند بعدی سازمان ملل (MINUSMA) در مالی.

گیوم نگفا، مدیر بخش حقوق بشر در مأموریت تثبیت یکپارچه چند بعدی سازمان ملل (MINUSMA) در مالی.

ارعاب آنلاین

به دلیل ارعاب و آزار و اذیت نماینده وی که اخیراً در شبکه های اجتماعی با آن مواجه شده است، آقای. تورک، رئیس OHCHR، گفت کارکنان سازمان ملل “هرگز نباید به خاطر انجام کارشان تهدید یا تحریم شوند”که بر اساس منشور مؤسس و اصول سازمان ملل متحد است.

سازمان ملل مدتهاست که بر این موضوع تاکید کرده است دکترین پرسونا غیر گرتا برای پرسنل آن قابل اجرا نیست. این است برخلاف تعهدات کشورهای عضو تحت منشور سازمان ملل متحداز جمله موارد مربوط به امتیازات و مصونیت های سازمان ملل متحد و کارکنان آن.

“یکپارچه برای حفظ صلح”

آقای “حقوق بشر جزء لاینفک حفظ صلح است.” تورک تاکید کرد. “من از مقامات بخواهید که محیطی محترمانه، ایمن و توانمند برای کار حقوق بشر ایجاد کنند در مالی، که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.»

او همچنین از مقامات مالی خواست تضمین احترام و حمایت بهتر از مدافعان حقوق بشر.

او گفت: «هیچ کس نباید به خاطر صحبت در مورد مسائل حقوق بشر با تلافی مواجه شود.

مالی وارد یازدهمین سال بحران امنیتی می شود. MINUSMA در سال 2013 به دنبال ناامنی در شمال و یک کودتای نظامی نافرجام توسط شورشیان اسلام‌گرا که هنوز هم در بسیاری از شمال و مرکز کشور تسلط دارند، تأسیس شد.

در پایان ماه گذشته، نماینده ویژه سازمان ملل و رئیس MINUSMA القاسم وانه، در گزارشی به شورای امنیت هشدار داده بود که ثبات مالی برای کشور و منطقه بسیار مهم است.

بازدید کارشناس مستقل سازمان ملل

تصمیم اخراج آقای نگفا به صورت یک می آید کارشناس مستقل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در مالی است برنامه ریزی شده برای انجام یک بازدید رسمی از 6 تا 17 فوریه پیش از ارائه گزارش سالانه به شورای حقوق بشر در ماه مارس.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما