توییتر تایید کرد که ماسک به معامله خرید ۴۴ میلیارد دلاری ادامه خواهد داد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

ایلان ماسک روز سه‌شنبه پیشنهاد داد که خرید توییتر را با قیمت مورد توافق اولیه ادامه دهد تا به عنوان محاکمه‌ای در مورد تلاش‌هایش برای کناره‌گیری از این قرارداد پیش‌رونده باشد.

ثروتمندترین مرد جهان در پرونده ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که نامه ای به توییتر ارسال کرده و قول داده است که به این قرارداد احترام بگذارد.

آخرین تغییر در این حماسه طولانی مدت قبل از نبرد دادگاهی با ریسک بالا رخ داد که توسط توییتر در تلاش برای نگه داشتن رئیس تسلا به قراردادی که در ماه آوریل امضا کرد، راه اندازی شد.

سرپرستی بالقوه ماسک بر سایت پرنفوذ رسانه‌های اجتماعی نگرانی فعالانی را برانگیخته است که نگرانند او بتواند دروازه‌های پست‌های توهین‌آمیز و اطلاعات نادرست بیشتری را باز کند.

در نسخه ای از نامه به توییتر که در SEC ارسال شده است، آمده است: «ما نامه می نویسیم تا به شما اطلاع دهیم که طرف های ماسک قصد دارند تا تراکنش را ببندند.

توییتر به خبرگزاری فرانسه تایید کرد که نامه را از ماسک دریافت کرده و گفت که قصد دارد قرارداد خرید را با قیمت توافقی 54.20 دلار برای هر سهم ببندد.

شرایط ذکر شده در نامه ماسک شامل این بود که دادگاه اقدام در دعوی علیه او را متوقف کرد. قرار بود او اواخر این هفته توسط وکلای توییتر تحت سوگند بازجویی شود.

این مرد 51 ساله در توییتی نوشت که خرید توییتر “تسریع کننده ای برای ایجاد X، برنامه همه چیز است” و هیچ جزئیاتی ارائه نکرد.

ماسک در طول جلسه سالانه سهامداران در ماه آگوست گفت که توییتر می‌تواند به چشم‌اندازی که او برای شرکت X.com در سال 1999 تأسیس کرده بود، شتاب بخشد.

X.com با Confinity که یکی از بنیانگذاران آن پیتر تیل بود ادغام شد و این نهاد به PayPal تبدیل شد.

ماسک در جلسه سهامداران گفت: «من به نوعی چشم‌انداز بزرگ‌تری نسبت به آنچه که فکر می‌کردم X.com یا شرکت X می‌توانست در آن روز بازگردد، دارم.

من فکر می‌کنم توییتر می‌تواند به سرعت بخشیدن به آن طی سه تا پنج سال کمک کند.»

پشیمانی خریدار

ماسک یک کارآفرین سریالی که از طریق موفقیت خود با خودروهای الکتریکی تسلا ثروتمند شد، بلافاصله پس از توافق با توئیتر، شروع به عقب نشینی از قرارداد توییتر کرد.

کارل توبیاس، استاد حقوق دانشگاه ریچموند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «من فکر می‌کنم ماسک متوجه شد که قرار نیست در آن محاکمه پیروز شود» هفته آینده.

از زمانی که خریدار پشیمان شد، مشکل این بود که چرا و چرا او پیشاپیش بررسی لازم را انجام نداد.

ماسک در ماه ژوئیه گفت که خرید را لغو می کند زیرا توسط توییتر در مورد تعداد حساب های “ربات” جعلی گمراه شده بود، اتهاماتی که توسط شرکت رد شد.

در همین حال، توییتر به دنبال این بود که ثابت کند ماسک بهانه‌هایی برای کناره‌گیری می‌ساخت، زیرا نظرش تغییر کرده است.

در ماه جولای، یک قاضی دلاور با پیگیری سریع یک محاکمه درباره اتهامات توییتر موافقت کرد.

دن ایوز، تحلیلگر Wedbush در ایمیلی گفت که محور ماسک نشان می دهد که او تشخیص داده است که “این معامله 44 میلیارد دلاری قرار است به هر طریقی تکمیل شود.”

در این دادخواست آمده است که ماسک پیشنهاد ناخواسته خود را برای خرید توییتر بدون درخواست تخمین در مورد هرزنامه یا اکانت های جعلی انجام داد و حتی با پس گرفتن شرط بررسی دقیق، پیشنهاد خود را به هیئت مدیره شیرین کرد.

تحلیلگران Baird Equity Research در یادداشتی می‌گویند: «در نهایت، ما نمی‌دانیم چرا ایلان قبل از محاکمه تغییر مسیر داد، اگرچه حدس می‌زنیم که جزئیاتی از مذاکرات یا روند قانونی وجود دارد که ترجیح داده خصوصی بماند – از جمله سپرده‌گذاری». سرمایه گذاران

آزادی بیان

ماسک که توسط قهرمانانش به عنوان یک نابغه شمایل شکن و منتقدانش به عنوان یک آدم بزرگ نامنظم دیده می شود، بسیاری از سرمایه گذاران را با دنبال کردن توییتر شگفت زده کرد.

او که ادعا می‌کند طرفدار آزادی بیان است، گفته است که طرفدار لغو ممنوعیت این سایت درباره دونالد ترامپ است، کسی که مدت کوتاهی پس از تلاش‌های رئیس‌جمهور سابق برای لغو شکست انتخاباتی‌اش که منجر به حمله به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 توسط ترامپ شد، شروع به کار کرد. حامیان

آنجلو کاروسونه، رئیس گروه نظارتی Media Matters گفت: ماسک به صراحت اعلام کرد که استانداردهای اجتماعی و دستورالعمل‌های ایمنی توییتر را برمی‌گرداند، دونالد ترامپ را به همراه تعداد زیادی حساب کاربری دیگر که به دلیل خشونت و سوء استفاده به حالت تعلیق درآمده‌اند، بازگرداند و دروازه‌های اطلاعات نادرست را باز خواهد کرد. برای آمریکا

در واقع، ماسک توییتر را به باتلاقی از تئوری‌های توطئه خطرناک، شیطنت‌های حزبی و آزار و اذیت عملیاتی تبدیل خواهد کرد.»

رفتار هنجار شکنانه ماسک در توییتر پس از اظهارات قبلی رئیس تسلا و اسپیس ایکس در مورد اظهارات ناقض یا آزمایش کنوانسیون و گاهی اوقات سرکوبی از سوی تنظیم‌کننده‌ها صورت می‌گیرد.

او روز دوشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بر سر ایده‌های او در مورد پایان دادن به تهاجم روسیه در توئیتر درگیر شد.

(AFP)

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما