بایدن “نقض بی شرمانه” منشور سازمان ملل توسط روسیه را محکوم کرد و از جهان خواست در کنار اوکراین بایستد.

پرزیدنت بایدن در افتتاحیه یک سخنرانی گسترده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که در میان تحولات بی شماری که جهان در سال گذشته شاهد بوده است – از رویدادهای شدید آب و هوایی گرفته تا همه گیری مداوم COVID-19 و کمبود مواد غذایی و سوخت. یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به همسایه خود حمله کرد… تلاش کرد یک کشور مستقل را از نقشه پاک کند.

وی ادامه داد: «روسیه با بی شرمی اصول اساسی منشور ملل متحد را نقض کرده است… و «همین امروز [Russian President Vladimir] پوتین با بی توجهی بی پروا به رژیم جهانی منع اشاعه، تهدیدات هسته ای آشکاری را علیه اروپا انجام داده است. آقای. بایدن همچنین گفت که روسیه «در حال حاضر» سربازان بیشتری را فراخوانده و یک رفراندوم «شورانه» در مورد الحاق سرزمین‌هایی که قبلاً در شرق اوکراین اشغال کرده بود، آماده می‌کند.

“جنگ وحشیانه و بی معنی”

«جهان باید این اقدامات را همان طور که هستند ببیند… هیچ کس روسیه را تهدید نکرده است. روسیه به دنبال این درگیری بود. رئیس جمهور آمریکا گفت: یک مرد به دنبال این جنگ وحشیانه و بی معنی بود. [Ukrainian’s] حق وجود به عنوان یک مردم.”

وی ادامه داد: “هر کجا که هستید، هر کجا که زندگی می کنید، به هر چیزی که اعتقاد دارید… این باید خون شما را سرد کند.” وی افزود که مجمع عمومی تجاوز روسیه را محکوم کرده است “و بیش از 140 کشور امروز در این اتاق از مجمع عمومی حمایت کردند.” با محکوم کردن تجاوز روسیه به اوکراین، در حالی که ایالات متحده سطوح وسیعی از حمایت از این کشور را که تا به امروز بیش از 25 میلیون دلار بوده، به نمایش گذاشته است. آقای. بایدن گفت که کشورش در مورد تهاجم هشدار داده و سخت تلاش کرده تا از جنگ جلوگیری کند.

مانند بسیاری از شما، ایالات متحده می‌خواهد این جنگ با شرایط عادلانه خاتمه یابد و به پایان برسد» و از کشورهای عضو سازمان ملل خواست که «در عزم خود صریح و تزلزل‌ناپذیر» برای حمایت از اصول منشور مبنی بر اینکه اوکراین از حقوق یکسانی برخوردار است، عمل کنند. مانند هر کشور مستقل دیگری. «ما در برابر تجاوزات روسیه همبستگی می‌کنیم، شما نمی‌توانید قلمرو کشور دیگری را به زور تصرف کنید. تنها کشوری که این کار را انجام می دهد روسیه است.

گسترش دموکراسی و حقوق بشر برای “برنده شدن در آینده”

پرزیدنت بایدن در ادامه گفت که ایالات متحده به حمایت و دفاع از دموکراسی در سراسر جهان ادامه خواهد داد، زیرا او معتقد است دموکراسی “بزرگترین ابزار برای مقابله با چالش های زمان ما” است و او در گروه G7 و سایر کشورهای همفکر کار خواهد کرد. برای اثبات اینکه دموکراسی‌ها می‌توانند برای شهروندان خود و برای جهان مفید باشند.»

این نهاد، که بر اساس منشور ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر هدایت می‌شود، در هسته‌ی خود اقدامی از امید واهی است، و ایالات متحده همیشه از حقوق بشر دفاع می‌کند، «پایه‌ای برای تمام آنچه ما به دنبال دستیابی به آن هستیم». آینده توسط کشورهایی بدست خواهد آمد که پتانسیل کامل جمعیت خود را آزاد کنند.»

اما او هشدار داد که حتی در زمانی که مجمع در حال برگزاری است “منشور سازمان ملل متحد، که اساس نظم بین المللی باثبات است، مورد حمله کسانی قرار می گیرد که می خواهند آن را به نفع خود از بین ببرند یا مخدوش کنند.” به این ترتیب، ایالات متحده به دفاع از اصول سازمان ملل ادامه خواهد داد. “این مسئولیت هر کشور عضو است.”

در عین حال، ایالات متحده معتقد بود که سازمان ملل باید اقدامات بیشتری را برای اصلاح فرآیندها و روش‌های کاری خود انجام دهد و به‌ویژه برای این که «فراگیرتر شود تا بتواند نماینده‌تر جهانی شود که در آن زندگی می‌کنیم».

وی افزود: شورای امنیت نیز باید به همین ترتیب اصلاح شود تا اعضای دائمی و غیردائم بیشتری را در بر گیرد اعضای شورای امنیت همچنین باید “به طور مداوم از منشور سازمان ملل دفاع کنند” و “از استفاده از حق وتو بجز در شرایط نادر و غیرعادی خودداری کنند.”

در مورد چین

پرزیدنت بایدن گفت: «اجازه دهید در مورد رقابت بین ایالات متحده و چین مستقیم صحبت کنم. «از آنجایی که ما روندهای ژئوپلیتیکی در حال تغییر را مدیریت می کنیم، ایالات متحده خود را به عنوان یک رهبر معقول رفتار خواهد کرد. ما به دنبال درگیری نیستیم. ما به دنبال جنگ سرد نیستیم. ما از هیچ کشوری نمی خواهیم که بین ایالات متحده یا هر شریک دیگری یکی را انتخاب کند. اما ایالات متحده بی شرمانه خواهد بود و دیدگاه ما در مورد جهانی آزاد، باز، امن و مرفه و آنچه را که ما باید به جوامع ملل ارائه دهیم، ترویج خواهد کرد.

وی در مورد تایوان گفت که ایالات متحده به دنبال حفظ ثبات و صلح در سراسر استریت است و افزود که “ما همچنان به مخالفت با تغییرات یکجانبه در وضعیت موجود توسط هر دو طرف ادامه می دهیم.”

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما