ارتش زنان و کودکان ربوده شده را در بورکینافاسو آزاد کرد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

تلویزیون دولتی و یک منبع امنیتی روز جمعه گفتند که سربازان گروهی متشکل از 62 زن و چهار نوزاد را که هفته گذشته توسط تروریست های مظنون در شمال بورکینافاسو ربوده شده بودند، نجات دادند.

کانال RTB بورکینافاسو در بولتن اصلی اخبار عصر خود، با اشاره به یک “عملیات” ارتش، تصاویر زنانی را که روز جمعه آزاد شده و به پایتخت اوگادوگو آورده شده بودند، نشان داد.

چندین منبع امنیتی این خبر را به خبرگزاری فرانسه تایید کردند.

این زنان و نوزادان هفته گذشته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در نزدیکی آربیندا در شمال منطقه ساحل ربوده شدند، زیرا در خارج از روستای خود به دنبال غذا بودند.

>> شبه نظامیان اسلامگرا دست کم 50 زن را در شمال بورکینافاسو ربودند

منابع امنیتی گفتند که آنها در منطقه توگوری، 200 کیلومتری (125 مایلی) جنوب پیدا شدند. هلیکوپترها آنها را به اواگادوگو بردند و در آنجا افسران ارشد ارتش با آنها روبرو شدند.

یکی از منابع امنیتی گفت: «توضیحات آنها به ما این امکان را می دهد که درباره ربایندگان، بازداشت آنها و کاروان آنها بیشتر بدانیم.

مقامات تیم های جستجو را هم در زمین و هم در هوا برای ردیابی زنان بسیج کرده بودند.

بخش‌هایی از بورکینافاسو، از جمله منطقه ساحل، ماه‌هاست که توسط گروه‌های جهادی در این منطقه محاصره شده‌اند، و این امر تامین منابع برای جوامع آنجا را به طور فزاینده‌ای دشوار کرده است.

کمبودهای ناشی از آن مردم محلی را مجبور کرد تا امن روستاهای خود را برای جستجوی غذا ترک کنند.


اخبار بازگشت این زنان در حالی منتشر شد که منابع امنیتی از یک سری چهار حمله مشکوک جهادی در روز پنجشنبه خبر دادند که در آن حدود 30 نفر در یک سازمان کمکی غیرنظامی حامی ارتش کشته شدند.

جهادی‌های گروه دولت اسلامی و القاعده از سال 2015 به بورکینافاسو، به‌ویژه نیمه شمالی این کشور حمله کرده‌اند.

در آن دوره، حملات آنها جان هزاران نفر را گرفت و حداقل دو میلیون نفر دیگر را مجبور به ترک خانه های خود کرد.

(AFP)

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما