یونیسف: میلیون‌ها کودک دیگر از اولین واکسن مالاریا در جهان بهره خواهند برد

این جایزه تاریخی که ارزش آن تا 170 میلیون دلار است، منجر به عرضه 18 میلیون دوز واکسن RTS,S در سه سال آینده خواهد شد که به طور بالقوه سالانه جان هزاران جوان را نجات می دهد.

مالاریا یکی از بزرگترین قاتلان کودکان زیر پنج سال است. در سال 2020، نزدیک به نیم میلیون پسر و دختر تنها در آفریقا بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که این میزان هر دقیقه یک مرگ.

“گام بزرگ رو به جلو”

Etleva Kadilli، مدیر بخش تامین یونیسف، گفت که این راه اندازی پیام روشنی را برای توسعه دهندگان واکسن مالاریا ارسال می کند تا به کار خود ادامه دهند.

امیدواریم این تازه آغاز راه باشد. نوآوری مستمر برای توسعه واکسن‌های نسل جدید و جدید برای افزایش عرضه موجود و ایجاد بازار واکسن سالم‌تر مورد نیاز است.»

“این یک گام بزرگ به جلو در تلاش های جمعی ما است نجات جان کودکان و کاهش بار مالاریا به عنوان بخشی از برنامه های گسترده تر پیشگیری و کنترل مالاریا».

بیماری قابل پیشگیری

مالاریا توسط انگل ها ایجاد می شود و از طریق پشه های ماده آنوفل آلوده به انسان منتقل می شود. اگرچه این بیماری قابل پیشگیری و درمان است، اما در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیش از 30 کشور مناطقی با شیوع متوسط ​​تا زیاد مالاریا دارند و این واکسن می‌تواند محافظت بیشتری از سالانه بیش از 25 میلیون کودک پس از افزایش سطح عرضه

واکسن مالاریا RTS,S – حاصل 35 سال تحقیق و توسعه – اولین واکسن موجود علیه یک بیماری انگلی است.

برنامه خلبان

این برنامه در یک برنامه آزمایشی در سال 2019 با هماهنگی WHO در سه کشور – غنا، کنیا و مالاوی – راه اندازی شد که بیش از 800000 کودک را شامل می شود.

اکتبر گذشته، آژانس بهداشت سازمان ملل استفاده گسترده از آن را در کشورهایی که شیوع مالاریا متوسط ​​تا زیاد دارند توصیه کرد.

در دسامبر آن سال، Gavi، اتحاد واکسن، تصمیم گرفت بودجه برنامه‌های واکسن مالاریا را در کشورهای واجد شرایط فراهم کند، بنابراین راه را برای گسترش گسترده‌تر این واکسن باز کرد.

کودکان در کنیا آسیب پذیرترین افراد در برابر عفونت مالاریا هستند.

GAVI

کودکان در کنیا آسیب پذیرترین افراد در برابر عفونت مالاریا هستند.

“پنجره” بودجه باز شد

مدیر عامل شرکت ست بارکلی گزارش داد که گاوی اخیراً “پنجره درخواست” را برای درخواست های بودجه باز کرده است.

«به لطف کارهای تدارکاتی یونیسف، اکنون این کار را انجام داده ایم اطمینان بیشتر در مورد عرضه و می تواند گامی فراتر در جهت دریافت این واکسن نجات بخش به افرادی که بیشتر به آن نیاز دارند، برود. همانطور که تولید در طول زمان افزایش می یابد، ما امیدواریم که افزایش حجم نیز منجر به پایداری بیشتر و قیمت های پایین تر شود.”

در همین حال، WHO از پیشرفت در تامین امنیت و دسترسی به موقع به واکسن استقبال کرده است تا کشورهای بیشتری بتوانند آن را در اسرع وقت معرفی کنند.

زندگی هر روز در خطر است،گفت دکتر کیت اوبراین، مدیر بخش ایمن‌سازی، واکسن‌ها و بیولوژیک سازمان جهانی بهداشت. “با توجه به عرضه محدود اولیه، بسیار مهم است که کودکانی که در مناطقی زندگی می کنند که خطر بیماری و نیاز در آنها بالاتر است، در اولویت قرار گیرند.”

تقاضای بالا مورد انتظار است

یونیسف انتظار دارد که تقاضا برای واکسن مالاریا در میان کشورهای آسیب دیده بالا باشد.

آژانس گفت مانند هر واکسن جدیدی، عرضه در ابتدا محدود خواهد بود، اما با افزایش ظرفیت تولید در طول زمان افزایش خواهد یافت که به نوبه خود منجر به کاهش هزینه های هر دوز می شود.

یونیسف افزود: برنامه هایی برای تقویت تولید از جمله از طریق انتقال فناوری در حال انجام است، “به طوری که هر کودک در معرض خطر روزی فرصت ایمن سازی در برابر این بیماری قاتل را داشته باشد.”

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما