کشتیرانی غول پیکر مرسک سرمایه گذاری در معدن در اعماق دریا را کاهش می دهد

شرکت کشتیرانی AP Moller-Maersk در حال فروش سهام خود در شرکت معدنکاری The Metals Company است، حتی در حالی که روند قانونی اجازه استخراج از بستر دریا به مراحل نهایی خود نزدیک می شود.

مرسک به وال استریت ژورنال گفت که اکنون کمتر از 2.3 درصد در TMC دارد و در حال فروش تمام سهام خود است. طبق داده های FactSet، شرکت حمل و نقل بیش از 9 درصد از TMC را در سال 2021 در اختیار داشت و از سال 2017 در این شرکت سرمایه گذار بوده است.

TMC یکی از بزرگترین حامیان استخراج معادن در اعماق دریا است و فعال ترین شرکت در این فضا است و اولین شرکتی است که آزمایش آزمایشی را کامل کرد. در ژوئن 2021، این شرکت به همراه جمهوری نائورو مذاکراتی را برای قانونی شدن استخراج معادن در اعماق دریا آغاز کردند، زمانی که از سازمان بین‌المللی بستر دریاهای مورد حمایت سازمان ملل برای استخراج در اقیانوس آرام درخواست کردند. این قانون قانونی را ایجاد کرد که ISA را ملزم می کرد تا کدی را ایجاد کند که امکان استخراج منابع اعماق دریا را تا جولای 2023 فراهم کند، حتی اگر همانطور که انتظار می رود، هیچ کدی با آن موافقت نشده باشد.

این عمل به دلیل پتانسیل برداشت فلزات باتری مانند کبالت و نیکل از سنگ های کف دریا مورد توجه قرار گرفته است. استخراج از بستر دریا، چشم‌انداز منابع اضافی را برای کاهش کمبودهای مورد انتظار افزایش می‌دهد، در حالی که طرفداران همچنین استدلال می‌کنند که می‌تواند نگرانی‌های منابع دیگر، مانند مسائل بشردوستانه در مورد معدن کبالت در کنگو و مسائل زیست‌محیطی با استخراج نیکل در اندونزی را کاهش دهد.

مرسک گفت که پنج سال پیش با TMC قراردادی منعقد کرده است که بر اساس آن خدمات حمل و نقل را به این شرکت ارائه خواهد کرد. مرسک گفت که پرداخت مستقیم از TMC در آن زمان ممکن نبود و بنابراین پرداخت برای قرارداد به صورت سهام ارائه شد که در مرحله فروش است.

TMC در سال 2022 گفت که مرسک کشتی مناسبی برای عملیات معدنی TMC ندارد. بنابراین معدنچی در عوض قراردادی با شرکت مهندسی Allseas Group امضا کرد. “ما دوستان خوبی باقی می‌مانیم [with Maersk] جرارد بارون، مدیر اجرایی TMC گفت و از سهم مهم آنها در حرکت این صنعت در مسیر درست سپاسگزاریم.

در ماه مارس، لاکهید مارتین، UK Seaabed Resources را که دارای مجوز دو قرارداد اکتشاف بستر دریا در اقیانوس آرام است، فروخت. شرکت Loke Marine Minerals نروژ، UKSR را با هزینه ای نامشخص خریداری کرد.

TMC و دیگر شرکت‌های استخراج معدن در اعماق دریا به دلیل نگرانی از آسیب رساندن به محیط بستر دریا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. TMC قبلا گفته بود که قصد دارد استخراج از بستر دریا را در نیمه دوم سال جاری آغاز کند، اما اکنون مایل است تا نهایی شدن کد استخراج که موضع رسمی جمهوری نائورو نیز هست، صبر کند.

سهام TMC که از طریق SPAC در بورس Nasdaq فهرست شده است، از زمان عرضه عمومی در سال 2021 بیش از 90 درصد ارزش خود را از دست داده است. در حال حاضر تقریباً 82 سنت معامله می شود. در دسامبر سال گذشته، این شرکت پس از اینکه بیش از 30 روز زیر 1 دلار معامله شده بود، اخطار حذف از فهرست نزدک دریافت کرد. این اخطار در ماه فوریه پس از اینکه سهام به مدت 10 روز بالاتر از 1 دلار معامله شد، حذف شد، اما یک اخطار جدید در آوریل به همان دلیل در دسامبر منتشر شد.

ISA و کشورهای عضو قبلاً در ماه مارس سال جاری ملاقات کردند و نتوانستند در مورد اینکه شرایط استخراج از بستر دریا باید چگونه باشد و چگونه باید تنظیم شود، با نگرانی در مورد تقسیم حق امتیاز و آسیب های زیست محیطی به توافق نرسیدند. جلسه بعدی برای اواخر جولای تعیین شده است و جلسه دیگری برای اکتبر برنامه ریزی شده است.

به یوسف خان در [email protected] بنویسید

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما