پیشنهاد دیزنی برای بازسازی، به توصیه مک کینزی، سر و صدای مدیران خلاق را برانگیخت.

لس آنجلس – والت دیزنی شرکت

DIS 0.85٪

با شرکت مشاوره McKinsey & Co کار می کرد. به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، در ماه‌های اخیر تلاشی برای متمرکز کردن کنترل تصمیم‌های اصلی هزینه‌ها، که باعث سر و صدای مدیران ارشد خلاق در غول سرگرمی شد.

مذاکرات در مورد این طرح در هفته های منتهی به نوامبر در جریان بود. 20، زمانی که هیئت مدیره دیزنی باب چاپک را از سمت مدیر اجرایی برکنار کرد و سلف خود، رابرت ایگر را جایگزین او کرد.

کریستین مک کارتی، مدیر ارشد مالی دیزنی، تلاش گسترده کاهش هزینه‌ها را رهبری کرد که توسط هیئت مدیره دیزنی مورد برکت قرار گرفت و توسط آقای دکتر موافقت شد. چپک مردم گفتند.

این شرکت مک کینزی را در سپتامبر استخدام کرد تا عملیات دیزنی را بررسی کند و فرصت‌های اضافی و کاهش هزینه را شناسایی کند. افراد آشنا به این موضوع گفتند که تیم مک کینزی به سرعت مصاحبه با مدیران ارشد را به عنوان بخشی از بررسی خود با تمرکز ویژه بر نحوه بازاریابی محتوای دیزنی آغاز کرد.

مردم گفتند، یکی از تغییرات بالقوه ای که مک کینزی در حال بررسی آن بود، تصمیم گیری در مورد هزینه های بازاریابی و تبلیغات برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی از دست مدیران استودیو و در عوض متمرکز کردن آنها در بخش دیگری از شرکت بود.

برخی از افراد آشنا گفتند که دیزنی قبلاً در نظر گرفته بود که نظارت بر مخارج بازاریابی را به توزیع رسانه و سرگرمی دیزنی یا DMED تغییر دهد. به رهبری کریم دانیل، ستوان ارشد آقای. چاپک، این تقسیم بندی قبلاً تأثیر قابل توجهی بر محتوا داشت.

به گفته برخی از افراد آشنا، مک‌کینزی علاوه بر توصیه به تغییر ساختار مربوط به تصمیم‌گیری‌های محتوا، ادغام وظایف مربوط به استخدام، ارتباطات و خدمات حقوقی را نیز پیشنهاد کرده بود.

کریستین مک کارتی، مدیر مالی، تلاش گسترده کاهش هزینه ها را رهبری کرد.


عکس:

مایکل کواچ/گتی ایماژ

طرح‌هایی که در حال ظهور بودند، برخی از مدیران ارشد محتوای شرکت سرگرمی را در رتبه‌بندی قرار دادند، که از قبل از دست دادن قدرت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به هزینه‌های محتوا در حال از دست دادن بودند، و به یکی از چندین نقطه‌ای تبدیل شد که شکاف بیشتری را بین رهبری خلاق و شرکتی شرکت در زمان آقای دکتر نشان داد. سلطنت کوتاه چاپک به عنوان مدیر عامل. برخی از مدیران به همکاران خود گفتند که احساس می کنند این تغییرات تقریباً تمام قدرت آنها را از دست خواهند داد.

در یکی از اولین حرکت های خود پس از نصب مجدد به عنوان مدیرعامل، آقای. ایگر که از سال 2005 تا 2020 دیزنی را رهبری کرد، اعلام کرد که ساختار DMED را کنار خواهد گذاشت و گفت که قصد دارد به تولیدکنندگان محتوای دیزنی قدرت دهد. آقای. دنیل یک روز پس از اینکه Mr. برکناری چاپک

او گفت: “من قصد دارم چیزها را به گونه ای بازسازی کنم که خلاقیت را به عنوان قلب و روح خودمان ارج بگذارم و به آن احترام بگذارم.” ایگر هفته گذشته در یادداشتی به کارمندان گفت.

برنامه های مک کینزی تکمیل نشدند و مشخص نیست که آیا آقای. به گفته افراد آشنا، ایگر هر یک از توصیه های مشاوران را اجرا خواهد کرد.

در جلسه شهرداری در روز دوشنبه، آقای. ایگر گفت دیزنی باید عاقلانه‌تر روی محتوا و هزینه‌های جانبی آن هزینه کند.

بازگرداندن یک مدیر عامل، استراتژی بسیاری از شرکت ها در طول سال هاست که برخی موفقیت آمیزتر از دیگران بوده اند. WSJ به سه مدیر عامل به اصطلاح بومرنگ و نحوه عملکرد شرکت های آنها پس از بازگشت آنها نگاه می کند. تصویر: ادل مورگان

دیزنی و دیگر شرکت های رسانه ای تحت فشار سرمایه گذاران برای کاهش هزینه های خود در میان تشدید رقابت و تضعیف اقتصاد بوده اند. دیزنی تلاش کرده است تا تجارت استریم خود را از تمرکز بر افزودن مشترکین جدید به سرویس‌های خود مانند Disney+ و Hulu تا کسب سود مانور دهد.

پس از آخرین گزارش درآمد سه ماهه خود، این شرکت نسبت به اخراج و کاهش هزینه ها هشدار داد و گفت که در حال بررسی دقیق هزینه های بازاریابی و اداری است. اندکی قبل از آقای چاپک اخراج شد خانم مک کارتی به مدیران هیئت مدیره دیزنی گفت که اعتمادش به رهبری او را از دست داده است.

حتی قبل از پیشنهادات اخیر، برخی از مدیران خلاق در دیزنی از بخش DMED ناامید شده بودند، که آقای. افراد آشنا به این موضوع گفتند که چاپک در اواخر سال 2020 ایجاد شد. آقای. چاپک در آن زمان گفت که سازماندهی مجدد بهتر با تغییر عادات مصرف کننده سازگار است و به شرکت کمک می کند تا به پخش جریانی اولویت دهد.

آقای. دانیل تأثیر قابل توجهی بر بودجه محتوا برای استودیوهای دیزنی داشت و در مورد نحوه توزیع فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، چه در سینما، چه در شبکه تلویزیونی و چه در سرویس‌های پخش مانند Disney+ حرف آخر را می‌زند.

روابط بین آقای افراد آشنا به این موضوع گفتند که واحد دانیل و رهبران خلاق دیزنی اغلب تحت فشار بودند. افراد نزدیک به آقای دانیل گفت که او را عامل تغییر برای کسب و کاری می دانستند که تمایلی به پذیرش آن ندارد.

دیزنی مک کینزی را در ماه سپتامبر استخدام کرد تا عملیات خود را بررسی کند و فرصت‌های اضافی و کاهش هزینه را شناسایی کند.


عکس:

آرند ویگمن/رویترز

خانم. نزدیکان مک کارتی می‌گویند که قبلاً با مدیران خلاق بر سر مدیریت هزینه‌ها و استراتژی برنامه‌نویسی درگیر بوده است. او در فیلم Mr. تصمیم چاپک برای برکناری پیتر رایس از ریاست واحد محتوای سرگرمی عمومی دیزنی در اوایل سال جاری.

در طول زندگی حرفه ای خود، آقای. چاپک از چارچوب مدیریتی استفاده کرده و آن را ستایش کرده است که بر پاسخگویی و ساختاری برای مسئولیت شرکتی تأکید دارد. این روش که ARCI نامیده می شود، اغلب در مدارس بازرگانی تدریس می شود. بر اساس این فلسفه، هیچ ابهامی در مورد اینکه چه کسی مسئول موفقیت یا شکست یک تلاش است، نباید وجود داشته باشد.

تحت چارچوب ARCI، هر بار که یک شرکت تغییر بزرگی ایجاد می‌کند، باید پرسنلی را شناسایی کند که مسئول تصمیم‌گیری هستند، مسئول موفقیت یا شکست آن هستند، برای بازخورد مشورت کرده و از تأثیر آن مطلع شوند.

“چه کسی “A” را در این پروژه دریافت کرده است؟” آقای. چاپک اغلب در جلسات می پرسد، به گفته افراد آشنا با موضوع – یعنی چه کسی مسئول آن است؟

برخی از مدیران این رویکرد را آزاردهنده می‌دانستند، زیرا احساس می‌کردند که این رویکرد از مدیران دیگر دعوت می‌کند تا با تصمیماتی که معمولاً توسط یک رئیس بخش گرفته می‌شود، مشارکت کنند.

طرفداران این طرح ها استدلال می کنند که چنین تجدید ساختاری به عنوان راهی برای پرداختن به موارد اضافی تحت مدل فعلی منطقی است. از جمله مزایای ذکر شده توسط کسانی که از این پیشنهاد مطلع بودند این بود که یک گروه می‌توانست در مورد نرخ تبلیغات برای چندین واحد سرگرمی مذاکره کند. افراد آشنا به این طرح گفتند که چنین طرحی همچنین منجر به کاهش کارکنان در نتیجه می شود.

برخی از مدیران دیزنی همچنین معتقد بودند که واحد DMED برای تعیین اینکه کدام فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی احتمالاً مخاطبان زیادی را در پلتفرم‌های مختلف جذب می‌کنند و با توجه به دسترسی آن به داده‌های عملکرد، چقدر برای بازاریابی هزینه می‌کنند، نسبت به واحدهای خلاق در موقعیت بهتری خواهد بود. افراد آشنا به این طرح ها گفتند.

در یادداشتی که او در اولین روز بازگشت به کارش منتشر کرد، آقای. ایگر کمیته ای متشکل از مدیران ارشد دیزنی از جمله خانم. مک کارتی، رئیس استودیو، آلن برگمن، رئیس دیزنی جنرال انترتینمنت، دانا والدن، و رئیس ESPN، جیمز پیتارو، برای کار بر روی “طراحی ساختار جدیدی که تصمیم‌گیری بیشتری را در دست تیم‌های خلاق ما قرار می‌دهد و هزینه‌ها را منطقی می‌کند.”

بنویسید رابی ویلان در [email protected]، جو فلینت در [email protected] و جسیکا تونکل در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما