آیا علامت‌های چک آبی توییتر اکنون جالب نیستند؟

علامت تیک آبی توییتر زمانی یک نماد وضعیت مطلوب بود. اکنون، برخی از کاربران آن را “علامت مخوف“یا آن”نشان متعفن

هفته گذشته، توییتر شروع به حذف نمادهای تأیید از پروفایل هزاران نفر از افراد مشهور، شخصیت های رسانه ای و سیاستمداران کرد. این تغییر زمانی رخ داد که ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت، به گسترش Twitter Blue، یک سرویس اشتراکی که ویژگی های خاصی ارائه می دهد مانند ویرایش توییت علاوه بر نشان آبی – با 8 دلار در ماه.

اکنون که هر کسی می‌تواند چک آبی بخرد، بسیاری از کاربران این نماد را جدیداً خنک نمی‌دانند. به گفته خواننده رپ، این نماد باعث می شود که صاحب آن “ناامید از تایید اعتبار” به نظر برسد گربه دوجا. برای دیگران، نشان دهنده حمایت از آقای. ماسک در میان تصاحب ناهموار سکوی خود. کاربرانی که به اندازه کافی برای این نماد ارزش قائل هستند تا هزینه آن را بپردازند، توسط گروهی از کاربران برجسته که می گویند تأیید اعتبار دیگر ارزش آن را ندارد فریاد زده می شوند.

آیا چک آبی اکنون که هوای انحصاری خود را از دست داده می تواند مطلوب باقی بماند؟

رابین کاپلان، محقق ارشد موسسه تحقیقاتی داده و جامعه، می‌گوید: «این ایده که شما باید برای وضعیت خود هزینه کنید، و این چیزی است که به شما اعطا نشده است، به نظر می‌رسد اساساً برای افرادی که دارای موقعیت هستند نامطلوب است.

جیکوب سارتوریوس، 20 ساله، یک نوازنده و خالق محتوا، گفت که از دریافت چک آبی در سال 2016 خوشحال است. «این یک افتخار بود. این به نوعی نمادی از این بود که وای، چیزی در حال رخ دادن است.”

آقای. سارتوریوس گفت که اکنون ترجیح می دهد ۸ دلار را برای یک ساندویچ از Subway خرج کند تا توییتر Blue. او گفت: «این دیگر چیز جالبی نیست.

خودآگاهی کاربران توییتر در مورد چک های آبی رنگ نشان دهنده تکامل نماد از ابزاری است که برای جلوگیری از جعل هویت به یک نشانگر بی ثبات از ارتباط فرهنگی طراحی شده است.

توییتر در سال 2009 نشان‌های تأیید را معرفی کرد، در جریان آنچه دکتر. کاپلان آن را «عصر فرش قرمز» رسانه‌های اجتماعی نامید، زمانی که شرکت‌ها تلاش می‌کردند افراد مشهور و برندها را به پلتفرم‌های خود جلب کنند. این نشان‌ها به شخصیت‌های عمومی اطمینان می‌داد که جعل هویت نخواهند شد، و این به رسمیت شناختن به عنوان یک تقویت نفس عمل کرد.

از آنجایی که بسیاری از شخصیت‌های عمومی نشان دریافت کردند، و توده‌های بی‌چهره این نشان را دریافت نکردند، جوکی برای تأیید به چیزی شبیه یک ورزش خونی تبدیل شد – و چک آبی نماد پیروزی بود. راهنماهای آنلاین فراوانی به کاربران در مورد نحوه ورود به باشگاه مشاوره می دهند.

آقای. ماسک به دنبال تضعیف این رویکرد دو سطحی بود که او نیز چنین کرد تماس گرفت یک “نظام اربابان و دهقانان”. او توییتر آبی را به عنوان حرکتی برای دموکراتیک کردن پلتفرم معرفی کرده است.

امواج پارانویای بلوچک سال گذشته زمانی که آقای. ماسک گفت که به زودی شروع به حذف علامت های چک از پروفایل کاربران خواهد کرد. پس از اینکه اجازه داد تا روز قضاوت مورد انتظار در ابتدای این ماه بیاید و برود، آقای. ماسک در 20 آوریل شروع به برداشتن نشان ها کرد. (آقای ماسک مدت هاست به عدد 420 علاقه نشان داده است که اغلب برای اشاره به ماری جوانا استفاده می شود، یک بار آن را در توییتی انداخت که او را در آب داغ کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار داد. .)

آقای. ماسک به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد و ایمیلی به بخش ارتباطات توییتر به طور خودکار با یک ایموجی مدفوع پاسخ داده شد.

پاکسازی پنجشنبه گذشته تقریباً در عرض چند ساعت معنای نماد را تغییر داد. سپس دوباره تغییر کرد، زمانی که چک های آبی در آخر هفته دوباره در حساب های برجسته ظاهر شد.

آقای. سارتوریوس گفت که وقتی چک آبی او به طور مرموزی دوباره ظاهر شد، ناراحت شد، زیرا نگران بود که دنبال کنندگانش فکر کنند او برای توییتر بلو پول پرداخت کرده است. چک‌هایی نیز روی حساب‌های لبرون جیمز، استفن کینگ و پل داچنی که به‌عنوان @dril پست می‌کنند، ظاهر می‌شود و همگی گفته‌اند که برای راستی‌آزمایی پولی پرداخت نمی‌کنند. (آقای ماسک گفت او خودش برای «چند» حساب توییتر بلو، از جمله آقای. جیمز.)

بعضی ها توانستند آنها را رها کنند. پاتون اسوالت کمدین گفت او با تغییر نام نمایشی خود از شر او خلاص شده بود. آقای. سارتوریوس گفت که ممکن است همین کار را بکند. کریسی تیگن چک آبی او را نوعی “مجازات” نامید و گفت او در نهایت از شر آن خلاص شد.

تراویس براون، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار که اشتراک‌های سایت را ردیابی می‌کند، تخمین زده است که در حال حاضر بین ۶۱۵،۰۰۰ تا ۶۵۰،۰۰۰ حساب تأیید آبی توییتر دارند و تا پنج‌شنبه گذشته، حدود ۴.۸ درصد از حساب‌های تأیید شده تحت سیستم قبلی تأیید آبی داشتند. او همچنین تخمین زد که حدود 8000 حساب تأیید شده تحت سیستم قبلی تأیید اعتبار آبی را دریافت کرده اند.

کسانی که سرمایه‌گذاری تأیید صحت خود را دوباره به دست نیاوردند، بدون کنترل، به آینده‌ای مبهم. آدام ریچمن، 48 ساله، مجری برنامه های تلویزیونی درباره غذا، روز پنجشنبه چک خود را از دست داد. او گفت که این نشان دیگر به عنوان یک احراز هویت موثر عمل نمی کند و علاقه ای به پوشیدن آن به عنوان نماد وضعیت ندارد.

“اگر پسر عموی کوچک من، که 8 سال دارد، بتواند علامت چک آبی بگیرد، چه فایده ای دارد؟” او گفت.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما