نقد و بررسی Final Fantasy Reunion: Reboot Is a Much Better Game

یکی از موردانتظارترین بازی های ویدیویی سال واقعاً جدید نیست. 15 سالشه و این یک پیش درآمد برای یک بازی است که حتی قدیمی تر است.

بازی جدید Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion است که قرار است هفته آینده منتشر شود. این یک راه‌اندازی مجدد از یک بازی دستی با تقریباً همین نام از سال 2007 است، به جز گرافیک زیباتر و نبردهای سریع‌تر، بنابراین می‌توان آن را برای سیستم‌های مدرن، از جمله کنسول‌های جدید پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو به فروش رساند. همچنین پیش درآمدی برای راه اندازی مجدد بازی دیگر، یعنی Final Fantasy VII Remake 2020 است.

اگر گیج کننده به نظر می رسد، به این دلیل است که اینطور است. راه اندازی مجدد بازی های ویدیویی چیز جدیدی نیست، و پسر، اخیراً تعداد زیادی از آنها وجود داشته است. امسال، استودیوهای بازی نسخه‌های تازه‌شده‌ای از عناوین محبوب از جمله The Last of Us، Marvel’s Spider-Man و Tactics Ogre را منتشر کرده‌اند.

با Reunion، سازنده فاینال فانتزی، Square Enix، از نوستالژی سرمایه گذاری می کند. فاینال فانتزی که ابتدا در سال 1987 منتشر شد، زمانی که قسمت هفتم بازی در سال 1997 عرضه شد، تبدیل به یک فیلم پرفروش شد.

از آن زمان، Final Fantasy VII به یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ تبدیل شده است که اسپین‌آف‌ها، فیلم‌های انیمیشن و فن‌تخیلی را تولید می‌کند. این بازی حداقل نیم دوجین بار بر روی هر پلتفرم اصلی بازی، از جمله رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. این یک غول‌پیکر است – و Reunion نقش خود را در حفظ آن فرنچایز ایفا می‌کند.

بیشتر راه‌اندازی‌های بازی‌های ویدیویی کاری بیشتر از افزایش وضوح گرافیکی برای به نظر رسیدن بهتر در تلویزیون‌های جدید انجام نمی‌دهند، اما Reunion متفاوت است. با ظاهری کاملاً اصلاح شده و گیم پلی روان تر، بسیار بهتر از نسخه اصلی است. این یک مثال قوی از نحوه راه‌اندازی مجدد با عدالت و حفظ یک عنوان تثبیت شده با شرط‌بندی بسیار مطمئن است.

یوشینوری کیتاسه، تهیه کننده اجرایی بازی Reunion در اسکوئر انیکس، از طریق مترجم گفت: «ما می‌توانیم مخاطبان این شخصیت‌ها و فرنچایز Final Fantasy VII را بهتر از زمانی که بخواهیم کاری را انجام دهیم که از قبل شناخت خاصی نداشت، ببینیم. .

من هفته گذشته پس از بازی در قسمتی از Crisis Core، Reunion را تمام کردم. تغییرات در نبردها و جلوه‌های بصری، بازی را از یک قسمت بسیار زیاد به یک قسمت ضروری از Final Fantasy تبدیل کرد، که در دنیای بازی، رقیب «جنگ ستارگان» در فرهنگ پاپ است. (به بیانی دیگر، Reunion “روگ وان” فاینال فانتزی است – پیش درآمدی که ما شایسته آن هستیم.)

Reunion همچنین یک رویکرد افراطی برای یک “ریمستر” است، که اصطلاح بازی ویدیویی برای یک بازی قدیمی است که گرافیک آن برای به نظر رسیدن بهتر در تلویزیون های جدید بزرگ شده است. از آنجایی که Square Enix در ابتدا Crisis Core را برای یک دستگاه بازی دستی، PlayStation Portable منسوخ شده منتشر کرد، گرافیک باید برای سیستم‌های مدرن بازسازی می‌شد.

اکنون چهره های پیکسلی و بی بیان شخصیت ها در نسخه اصلی با لیوان های دقیق و واقعی جایگزین شده اند. پس‌زمینه‌های بی‌نظیر خیابان‌های شهر و سیاه‌چال‌ها با رنگ و بافت غنی شده‌اند.

سازندگان بازی همچنین یک گام اضافی برای اصلاح آزاردهنده ترین جنبه اصلی – سیستم نبرد – برداشتند تا پیشرفت در بازی سریعتر و سرگرم کننده تر شود. این یک راه حل هوشمندانه در عصری است که مردم در صورت حوصله شدن از یک بازی ویدیویی، گزینه های نامحدودی برای انجام کارهای دیگر دارند.

اسکوئر انیکس در غیر این صورت داستان Crisis Core را دست نخورده باقی گذاشته است، از جمله فیلمنامه آن که توسط صداپیشه ها انجام شده است. تمرکز بازی بر روی زک فیر، یکی از اعضای نیروی نظامی نخبه، سرباز، که توسط Shinra، شرکت برق مسلط بر جهان، کنترل می شود.

زک وظیفه دارد یک جفت رفیق را که شینرا را ترک کرده اند ردیابی کند. اینکه بگوییم قهرمان ما با پایانی غم انگیز روبرو می شود، یک اسپویل نیست، واقعیتی که بیش از دو دهه است که طرفداران این فرنچایز به خوبی می شناسند. اما پیش درآمد داستان این است که چگونه میراث او به رویدادهای حماسی Final Fantasy VII کمک کرد.

با این حال، در حالی که گرافیک Reunion پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه اصلی دارد، این بازی تقریباً به اندازه برادرش، Final Fantasy VII Remake، شیک یا تولید نشده است.

دلیلش این است که Reunion اساساً یک وقفه برای یک نمایش بسیار بزرگتر است. به گفته اسکوئر انیکس، هدف اصلی آن نگه‌داشتن گیمرها به این فرنچایز در بین عرضه‌های Final Fantasy VII Remake است که در سه روز اول عرضه آن در سال 2020، 3.5 میلیون نسخه فروخت و آن را به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 تبدیل کرد. . این بازسازی به صورت اقساطی پخش می شود که هر دو تا سه سال یکبار منتشر می شود. (انتظار می رود قسمت 2 در زمستان سال آینده منتشر شود، تقریباً سه سال پس از قسمت 1، و سریال با قسمت 3 به پایان خواهد رسید.)

آقای “این انتظار طولانی خواهد بود.” یوشینوری گفت. بنابراین ما می‌خواهیم مطمئن شویم که آن طرفداران را در جریان و علاقه‌مند نگه داریم

با این حال، این وقفه باعث خوشحالی جمعیت است. این بازی زمان زیادی را به Aerith، Sephiroth و Cloud، ستارگان Final Fantasy VII می‌دهد تا این شخصیت‌ها را به تصویر بکشد و زمینه را برای بازی حماسی آماده کند.

از نظر گیم پلی، Reunion رویکردی بدیع به نبردها دارد. بازیکنان می‌توانند آزادانه زک را در فضای سه‌بعدی کنترل کنند، شمشیر غول‌پیکر خود را به سمت یک هیولا بچرخانند و در بین حمله‌های آن با طلسم‌های جادویی، از حملات آن طفره بروند. این احساس تحریک‌کننده‌تر از سیستم قدیمی «تاریخ‌بنی» است، که در آن بازیکنان با فشار دادن یک دکمه برای شروع یک عمل، ضربات خود را با دشمن مبادله می‌کنند و سپس منتظر می‌مانند تا دشمن نوبت خود را بگیرد.

بزرگترین مشکل سیستم نبرد اصلی Crisis Core، Digital Mind Wave بود که در اصل یک دستگاه اسلات است که دائماً در پس‌زمینه هر مبارزه کار می‌کند. هنگامی که قرقره ها روی ترکیب های خاصی فرود می آیند، حملات ویژه ای آغاز می شود که می تواند دشمنان را از بین ببرد.

در نسخه اصلی، دستگاه اسلات پر سر و صدا و کاملاً مشمئز کننده بود و نبرد را برای پخش انیمیشن هایش قطع می کرد. خوشبختانه، برای اجرای بی‌صدا در پس‌زمینه کاهش یافته است، و زمانی که دستگاه اسلات یک جایزه را باز می‌کند، بازیکنان می‌توانند هر زمان که بخواهند دکمه‌ای را برای فعال کردن آن فشار دهند و حتی از انیمیشن‌ها صرفنظر کنند.

Reunion همچنین تجربه آسیاب کردن را ساده می کند، که به طور سنتی شامل انجام مبارزات تکراری (اغلب بی حس کننده) برای قوی شدن کافی برای ادامه بازی است. به جای سرگردانی و مبارزه با دشمنان تصادفی، بازیکنان می توانند ماموریت های اختیاری را آغاز کنند که زک را برای از بین بردن یک دشمن خاص مستقر می کند. در این فرآیند، بازیکنان می توانند سطح خود را بالا ببرند و آیتم های مفید و جادوهای جادویی را جمع آوری کنند تا در سفر اصلی خود به آنها کمک کنند.

در نهایت حدود 18 ساعت طول کشید تا بازی را کامل کنم و لذت بردم (برخلاف تجربه ای که با Crisis Core اصلی داشتم که بعد از چهار ساعت بازی را متوقف کردم زیرا مبارزات بسیار خسته کننده بودند). شکایت اصلی من این است که بازی خیلی آسان بود. پس از انجام تعداد کمی از ماموریت های اختیاری، بازیکنان خود را مغلوب می کنند و با چند ضربه بی دردسر، شروران اصلی بازی را شکست می دهند.

برخی از گیمرهای مشتاق عناوین کاملاً جدید ممکن است احساس کنند که انتشار مجدد راه اندازی مجدد برای بازی سازانی مانند Square Enix بسیار آسان است. آقای. یوشینوری گفت که خطر راه‌اندازی مجدد این است که می‌تواند برای یک جمعیت از طرفداران مسن‌تر جذاب باشد. این شرکت در ابتدا قصد داشت به‌روزرسانی ساده‌تری از Crisis Core را با بهبودهای جزئی در گرافیک انجام دهد، اما وقتی مشخص شد که Final Fantasy VII Remake طرفداران زیادی را جذب کرده است، ماموریت برای جذب آن گیمرها نیز تغییر کرد.

او گفت: «ما در اواسط راه به این نتیجه رسیدیم که باید بازی را ارتقا دهیم.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما