ماموریت نجات نهنگ بلوگا که در رودخانه سن گیر کرده بود به شب می‌رود

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

روزنامه‌نگار خبرگزاری فرانسه در محل حادثه گزارش داد، کارشناسان دریایی فرانسوی عملیات بلندپروازانه‌ای را روز سه‌شنبه برای بازگرداندن یک نهنگ مریض بلوگا که از رودخانه سن شنا کرده بود، به دریا آغاز کردند.

گروهی متشکل از 24 غواص پلیس و خدمات آتش نشانی، قبل از حرکت به سمت رودخانه، آخرین جلسه توجیهی را برگزار کردند تا تلاش برای بیرون آوردن آن از آب و سوار شدن به یک کامیون برای حمل و نقل را آغاز کنند.

سیتاس چهار متری (13 فوتی)، گونه ای حفاظت شده که معمولاً در آب های سرد قطب شمال یافت می شود، یک هفته پیش در حال حرکت به سمت پاریس مشاهده شد و اکنون در 130 کیلومتری خشکی قرار دارد.

ایزابل دورلیات پوزت، دبیر کل استان Eure، اوایل روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «این یک عملیات نجات طولانی، بسیار فنی است که به مهارت های زیادی نیاز دارد.

او افزود که حدود 80 نفر از جمله 40 آتش نشان و بسیاری از افسران پلیس برای ایمن سازی منطقه مشارکت دارند.

غواصان و متخصصان حیوانات از جمله دامپزشکان تلاش می کنند تا بلوگا را به “نوعی بانوج برای آویزان کردن آن در بالای آب و آوردن آن به وسیله نقلیه ای که سپس آن را به دریا منتقل می کند” وارد کنند.

با شروع مقدمات عملیات، مردم در کنار رودخانه جمع شدند تا پیشرفت آنها را مشاهده کنند.

حرکت این حیوان به داخل توسط قفلی در سنت پیر لا گارن در نرماندی مسدود شده است و سلامتی آن پس از امتناع از غذا بدتر شده است.

ایزابل براسور از پارک حیوانات دریایی Marineland در جنوب فرانسه، بزرگترین پارک اروپا، اوایل روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، اما وضعیت آن “رضایت بخش” بود.

Brasseur بخشی از یک تیم Marineland است که در کنار سازمان غیر دولتی Sea Shepherd France برای کمک به نجات فرستاده شده است.

براسور گفت: «آنچه استثنایی است این است که در اینجا سواحل رود سن برای وسایل نقلیه قابل دسترسی نیست… همه چیز باید با دست انجام شود.

“باید آن را بیرون آورد”

تا کنون، بلوگا برنگردانده است، و کارشناسان هر گونه تلاش برای “تکان دادن” آن را به سمت کانال با قایق رد کرده اند و می گویند که این امر به حیوان ضعیف شده و احتمالاً بیهوده خواهد بود.

این تیم تلاش خواهد کرد تا حیوانی با وزن 800 کیلوگرم (تقریباً 1800 پوند) را به یک کامیون یخچالدار برسانند و آن را به یک حوضه آب دریای نامعلوم ببرند.

مقامات Eure گفتند که در آنجا امیدوارند بتوانند آن را برای چند روز قبل از رهاسازی در دریای آزاد درمان کنند.

سازمان غیردولتی Sea Shepherd France که به عملیات کمک می کند، روز سه شنبه گفت: «امیدواریم که در آنجا شانس بیشتری برای زنده ماندن خواهد داشت.

وی افزود که آرامش یک گزینه نیست، زیرا بلوگا به اصطلاح “تنفس داوطلبانه” است که برای استنشاق هوا باید بیدار باشد.

براسور گفت: “در هر صورت، ما باید آن را از آنجا بیرون بیاوریم… و سعی کنیم بفهمیم چه چیزی اشتباه است.”

دامپزشکان در حین جابجایی مراقب دائمی خواهند بود.

او گفت: «ممکن است مشکلات داخلی وجود داشته باشد که ما نتوانیم آنها را ببینیم.

علاقه رو به رشد

به گفته مقامات، علاقه به سرنوشت بلوگا بسیار فراتر از فرانسه گسترش یافته است و هجوم زیادی از کمک های مالی و سایر کمک ها را از سوی گروه های حفاظت از محیط زیست و همچنین افراد ایجاد کرده است.

سی شپرد روز دوشنبه درخواستی را به ویژه برای طناب های سنگین، تورها، تشک ها و سایر تجهیزات صادر کرد.

بلوگاها معمولاً فقط در آبهای سرد قطب شمال یافت می شوند، و در حالی که در پاییز به سمت جنوب مهاجرت می کنند تا به شکل یخ تغذیه کنند، به ندرت چنین دوری می کنند.

بر اساس رصدخانه Pelagis فرانسه، متخصص در پستانداران دریایی، نزدیکترین جمعیت بلوگا در مجمع الجزایر سوالبارد، در شمال نروژ، در 3000 کیلومتری (1870 مایل) از رود سن است.

نهنگ به دام افتاده تنها دومین بلوگا است که در فرانسه دیده شده است. اولین مورد در سال 1948 از خور Loire در تور ماهیگیر بیرون کشیده شد.

(AFP)

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما