حمله نماینده سبز فرانسه به فرهنگ کباب کردن «ماچو» واکنش‌های منفی را برانگیخت

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

آیا کباب‌ها نمادی از مردانگی هستند؟ یک نماینده سرشناس سبز فرانسه با بیان اینکه گوشت قرمز ماچو است و دنده کبابی یک مسئله جنسیتی است، بحث ملی را برانگیخته است.

ساندرین روسو، یکی از چهره‌های پیشرو در حزب EELV و خود را «اکو فمینیست» معرفی می‌کند، یکی از موضوعات مورد بحث در دوره پایان تعطیلات را مطرح کرده است.

او در تلاش برای جلب توجه به تأثیر گوشت خواری بر تغییرات آب و هوایی، در رویدادی در آخر هفته گفت که کشور باید “ذهنیت خود را تغییر دهد تا خوردن استیک پخته شده روی کباب نمادی از مردانگی نباشد.”

این آکادمیک 50 ساله سابق با استناد به ارقام محققان گفت که مردان در کشور «استیک فریت» و «بورگوینیون گاو» دو برابر زنان گوشت قرمز می خورند.

در حالی که فرانسوی‌ها پس از تعطیلات طولانی ماه اوت به سر کار بازمی‌گردند، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی و همچنین رسانه‌های اجتماعی از دیدگاه‌های داغ درباره کباب کردن روسو غوغا می‌کنند.

نادین مورانو، نماینده جناح راست در توییتر نوشت: “این کافی است که پسرانمان را به همه چیز متهم کنیم. از “ساختار شکنی” مردان ما دست بردارید. جلوی خیالات روسو را بگیرید.”

جولین اودول، قانونگذار جناح راست افراطی تاکید کرد که “از سپیده دم، توده عضلانی مردان به این معنی است که آنها بیشتر از زنان گوشت (پروتئین) می خورند. این “ویریلیسم” نیست، بلکه طبیعت است.”

او با اشاره به انسان‌های اولیه گوشت‌خوار غارنشین که در جنوب غربی فرانسه یافت شد، قول داد به «رژیم غذایی کرومانیون بر اساس گوشت فرانسوی» ادامه دهد.

ترس از تغییرات آب و هوا

EELV به دنبال سرمایه گذاری در تابستان فجایع مربوط به آب و هوا از خشکسالی شدید تا آتش سوزی های عظیم در فرانسه است تا توجه را به تغییرات آب و هوایی جلب کند.

در هفته‌های اخیر، این حزب ایده ممنوعیت ساخت استخرهای خصوصی جدید و همچنین محدودیت‌هایی برای جت‌های شخصی را مطرح کرده است.

روسو روز دوشنبه در مصاحبه ای در تلویزیون LCI از خود دفاع کرد و گفت که در بحثی شرکت می کند که چگونه مردم را متقاعد کند که عادات غذایی خود را تغییر دهند.

او گفت: “در واقع، کاهش مقدار گوشت شما از منظر شخصی موثرترین اقدام در برابر تغییرات آب و هوایی است، حتی بیشتر از ماشین.”

او مدعی شد که مردان نسبت به زنان در برابر تغییر رژیم غذایی خود مقاومت بیشتری نشان می دهند، در حالی که اعتراف کرد که «مقدار کمی» گوشت قرمز می خورد و کاملاً گیاهخوار نبود.

“خسته ام… آماده انجام چه کاری هستیم؟ تازه تابستانی را گذرانده ایم که برای اولین بار تأثیر واقعی تغییرات آب و هوایی را دیدیم و آماده انجام چه کاری هستیم؟” او گفت.

هیئت بین دولتی تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (IPCC) امسال فصلی را به گزارش راه حل های اقلیمی خود اختصاص داد تا تاکید کند که چگونه مصرف کنندگان می توانند انتشار جهانی را به شدت کاهش دهند.

همچنین تغییر رژیم غذایی گیاهی به جای گوشت را به عنوان یکی از موثرترین تغییراتی که افراد می توانند انجام دهند، مشخص کرد.

اما بزرگترین پتانسیل اجتناب در کاهش پروازهای طولانی مدت بود.

کاهش مصرف گوشت

روسو به اثری از نویسنده فرانسوی نورا بوازونی، نویسنده کتاب سال 2021 “Steaksisme” اشاره کرد که نگرش به مصرف غذا را بررسی می کرد.

Bouazzouni استدلال می کند که عادات غذایی جنسیتی – یا توسط نیازهای پروتئین هدایت نمی شود – بلکه رفتارهای فرهنگی آموخته شده است.

نگرانی های بهداشتی، قیمت های بالاتر و آگاهی روزافزون در مورد حقوق حیوانات منجر به کاهش تدریجی مصرف گوشت در فرانسه از اواخر دهه 1990 شده است.

اما اکثر مردم فرانسه با افتخار گوشتخوار هستند و اکثر بچه های مدرسه ای با وجود تلاش های اخیر برای معرفی گزینه های گیاهخواری حداقل چهار روز در هفته با گوشت تغذیه می شوند.

روسو از زمانی که به دنبال نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آوریل با وعده “اکولوژی پانک” بود، به عنوان یک چهره پیشرو در حزب EELV ظاهر شد، اگرچه او به رقیب یانیک جادوت شکست خورد.

اگرچه EELV در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی امسال عملکرد ضعیفی داشت، اما آنها کنترل بسیاری از شهرها و شهرهای بزرگ را در سطح محلی در سال 2020 از جمله لیون به دست آوردند.

گرگوری دوست، شهردار لیون، سال گذشته با حذف گوشت از منوی غذاخوری های مدارس برای ساده کردن تغذیه کودکان در طول همه گیری کووید-19، رسوایی دیگری در ارتباط با مواد غذایی ایجاد کرد.

جرالد دارونین وزیر کشور این اقدام را “توهین غیرقابل قبول” به کشاورزان و قصابان فرانسوی خواند.

(AFP)

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما