۶ گونه جدید قورباغه بارانی در اکوادور کشف شد

برای خبرنامه علمی تئوری شگفت انگیز CNN ثبت نام کنید. با اخبار مربوط به اکتشافات جذاب، پیشرفت های علمی و موارد دیگر، جهان را کاوش کنید.



CNN

بر اساس بیانیه وزارت محیط زیست، آب و انتقال محیط زیست اکوادور، شش گونه جدید از قورباغه های بارانی در دامنه های شرقی آند اکوادور کشف شده است.

این وزارتخانه گفت که سه محقق از دانشگاه پاپی کاتولیک اکوادور و موسسه ملی تنوع زیستی در پارک‌های ملی Llanganates و Sangay اکوادور کشف کردند که از جنگل‌های کوهستانی آمازون غنی و متنوع از نظر محیط زیست محافظت می‌کنند که در دامنه‌های کوه یافت می‌شوند.

پروفسور سانتیاگو رون، یکی از این سه محقق، چهارشنبه به CNN گفت که کشف شش گونه جدید قورباغه چهار سال طول کشید.

او گفت: «این کشف طی چندین سفر به مکان‌های دورافتاده در جنگل‌های ابری آمازون در سال‌های 2008، 2015 و 2017 انجام شد. پس از آن، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کردیم و نشریه را نوشتیم.

طبق مطالعه ای که در مورد این کشف در مجله PeerJ منتشر شد، قورباغه ها همه متعلق به جنس Pristimantis هستند که شامل بیش از 569 گونه است که از شمال شرق هندوراس و پاناما از طریق رشته کوه های آند تا بولیوی، شمال آرژانتین و برزیل زندگی می کنند. بر خلاف بسیاری از قورباغه ها، آنها برای تولید مثل به بدنه های آبی وابسته نیستند و در خشکی تخم می گذارند.

یکی از شش گونه جدید قورباغه بارانی در دامنه های شرقی آند اکوادور کشف شد.

رون گفت که آنها نام یکی از قورباغه ها را “مقاومت” (مقاومت) به عنوان ادای احترام به حامیان محیط زیستی که در آمریکای لاتین به دلیل دفاع از طبیعت کشته شده اند، نامگذاری کردند. او گفت: «در طول 10 سال گذشته، آمریکای لاتین خطرناک ترین منطقه برای حامیان محیط زیست بوده است.

به گفته این وزارتخانه، با توجه به کمبود اطلاعات در مورد جمعیت این قورباغه های بارانی، محققان توصیه کردند که این گونه های جدید را به دسته کمبود داده در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت – سیستمی برای طبقه بندی گونه های در معرض خطر انقراض بالا قرار دهند. .

رون گفت: اکوادور دارای 669 گونه دوزیست است که آن را سومین کشور متنوع جهان پس از برزیل و کلمبیا می کند.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما