ابتکار جالب سلمانیت برای رهای از کابوس‌های شابانا

فرارو- کابوس ها، آن خاطرات ترسناکی که در رویاهایشان تکرار می شود، گاهی اوقات می توانند به اتفاقات عادی تبدیل شوند و اغلب به برخوردهای انسانی منجر شوند.

به لوگر فرارو به نقل از rahnamato، مطالعه‌ای که اخیراً توسط محققان سوئیسی در مجله Current Biology منتشر شده است نشان می‌دهد که پخش صدا با یک تجربه مثبت در طول روز همراه است و می‌تواند کابوس‌های شبانه را از طریق هدفون‌های بی‌سیم در طول خواب کاهش دهد.

لامپروس پروگاموروس، روانپزشک و نویسنده ارشد این مطالعه، می گوید: «رابطه مستقیمی بین انواع احساساتی که در رویاها تجربه می کنیم و بهزیستی عاطفی وجود دارد. मा इन इदेड रा दास के मुतुण बा कारष अगा देा देा भह हैसाना‌हा करद. ما در این مطالعه نشان دادیم که چگونه می توانیم تعداد رویاهای احساسی بسیار قوی و منفی را در بیماران مبتلا به کابوس کاهش دهیم.»

مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که 4 درصد از بزرگسالان کابوس های مزمن دارند. وضعیتی که اغلب با بیدار شدن در طول شب و خوابیدن با خواب به وجود می آید.

روانپزشکان معمولاً برای چنین افرادی تصویربرداری را تجویز می کنند و از آنها می خواهند که نتیجه یک کابوس را به یک پایان مثبت تغییر دهند و این سناریو را در طول روز مرور کنند. این روش در عین اینکه برای برخی افراد موثر است اما در برخی افراد نیز تاثیری ندارد.

Perogamvros و همکارانش 36 بیمار را که همگی تحت درمان تصویربرداری بودند مورد بررسی قرار دادند. نیمی از آنها هیچ درمانی پیدا نکردند و نیمی از آنها بین نسخه مثبت کابوس خود و صدای شنیده شده در حین تمرین تخیل ارتباط برقرار کردند. آنها در طول آزمایش با استفاده از هدفون های بی سیم به صداهای دلپذیر گوش دادند.

پروگاموروس گوید: «تاثیر آن روش خداس شغوفت بود. با این افراد شاهد کاهش سریع کابوس ها نبودیم. این یافته‌ها همچنین برای مطالعه روش‌های جدید و توسعه روش‌های درمانی جدید بسیار امیدوارکننده هستند.» هر دو کروف کابوس‌های شابانا را در تول کریمی‌ها کردید

اما کسانی که درمان ترکیبی را تجربه کردند، در طول سه ماه کابوس کمتری را تجربه کردند. آنها همچنین شادی بیشتری را در رویاهای خود تجربه کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که چنین درمان ترکیبی باید در مقیاس های بزرگتر و روی افراد بیشتری آزمایش شود تا اثربخشی آن به طور کامل مشخص شود.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما