گوترش گفت: حدود 4.2 میلیون دختر در معرض خطر ختنه زنان هستند و مردان نیز باید صحبت کنند.

آنتونیو گوترش گفت که عمل بریدن اندام تناسلی، که بیش از هزار سال در برخی فرهنگ ها رایج بوده، باعث می شود آسیب مادام العمر برای سلامت جسمی و روانی زنان و دختران.

«تجلی شریرانه پدرسالاری»

وی افزود: این یکی از شرورترین مظاهر مردسالاری است که در جهان ما نفوذ کرده است.

با توجه به اینکه بیش از چهار میلیون دختر تنها در سال جاری در معرض خطر خشونت‌بار خشونت‌آمیز جنسیتی قرار دارند، سرمایه‌گذاری فوری همراه با اقدام لازم است تا جهان بتواند تا سال 2030 به اهداف توسعه پایدار (SDGs) برای حذف ختنه زنان دست یابد. رئیس سازمان ملل گفت.

او افزود که این تمرین “ریشه در … همان نابرابری های جنسیتی و هنجارهای پیچیده اجتماعی که مشارکت و رهبری زنان را محدود می کند و دسترسی آنها به تحصیل و اشتغال را محدود کند.

«این تبعیض به کل جامعه آسیب می رساندو برای پایان دادن به آن نیاز به اقدام فوری کل جامعه داریم.»

به عنوان بخشی از آن، آژانس سلامت جنسی و باروری سازمان ملل متحد UNFPA، امسال با صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف برای حذف ختنه زنان در کمپینی با مضمون همکاری می کند: مشارکت با مردان و پسران برای تبدیل هنجارهای اجتماعی و جنسیتی به پایان دادن به ختنه جنسی.

آژانس‌ها از جامعه بین‌المللی می‌خواهند تا مشارکت مردان را در مورد مضر بودن ختنه زنان و افزایش صدای زنان و دختران تقویت کند.

افزایش متحدان علیه ختنه زنان

ابتکاراتی که قبلاً توسط سازمان ملل متحد و شرکای سازمان های غیردولتی انجام شده بود، قبلاً منجر به “یک افزایش متحدان مرد مانند رهبران مذهبی و سنتی، کارکنان بهداشت، مقامات مجری قانون، اعضای جامعه مدنی و سازمان های مردمیسازمان ملل گفت، و به دستاوردهای قابل توجهی در حمایت از زنان و دختران منجر شده است.

دبیرکل از مردان و پسران خواست «در همه جا به من بپیوندید تا صحبت کنم و جلو بروید برای پایان دادن به ختنه زنان، به نفع همه.»

آنچه بیشتر مورد نیاز است یک است تعهد به تغییر اجتماعیاو به این نتیجه رسید که یک بار برای همیشه ختنه زنان و شراکت های قوی برای پایان دادن به ختنه زنان.

برنامه مشترک صندوق جمعیت ملل متحد و یونیسف برای تسریع حذف FGM از سال 2008 در حال اجرا است و بر 17 کشور در آفریقا و خاورمیانه تمرکز دارد و همچنین از ابتکارات منطقه ای و جهانی حمایت می کند.

یک دختر ده ساله پس از اینکه متوجه شد خانواده اش قصد دارند او را به عنوان یک تمرین کننده FGM/C آموزش دهند از خانه فرار کرد.  او اکنون در یک خانه امن یونیسف در پورت لوکو، سیرالئون زندگی می کند و در حال تحصیل است.

© یونیسف/الیویر آسلین

یک دختر ده ساله پس از اینکه متوجه شد خانواده اش قصد دارند او را به عنوان یک تمرین کننده FGM/C آموزش دهند از خانه فرار کرد. او اکنون در یک خانه امن یونیسف در پورت لوکو، سیرالئون زندگی می کند و در حال تحصیل است.

حمایت از میلیون ها نفر

از طریق پشتیبانی برنامه، بیش از شش میلیون دختر و زن از خدمات پیشگیری، حفاظت و مراقبت برخوردار شده انددر حالی که حدود 45 میلیون نفر اعلامیه های عمومی مبنی بر کنار گذاشتن شیوه های ختنه زنان را اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش سالانه UNFPA در مورد ختنه زنان در سال 2021، بیش از 532000 دختر از ختنه زنان جلوگیری شده اند.

با این حال، صندوق جمعیت ملل متحد همچنین تخمین می‌زند که ممکن است تا سال 2030 به دو میلیون مورد ختنه‌های جنسی برسند که در غیر این صورت از آن جلوگیری می‌شد که به دلیل ماهیت قهقرایی همه‌گیری COVID-19 است.

هنوز هم اینطور است که از هر چهار دختر و زن در سراسر جهان یک نفر – یا 52 میلیون نفر – ختنه زنان توسط پرسنل بهداشتی را تجربه کرده اندبر اساس تجزیه و تحلیل یونیسف در سال 2020، به “روند هشداردهنده در پزشکی سازی ختنه زنان” اشاره کرد.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما