کودکان متاثر از تعارض نمی توانند منتظر آموزش خود باشند

ECW به کودکان و جوانان آسیب دیده فرصتی را برای یادگیری رایگان – در ایمنی و بدون ترس – برای رشد و دستیابی به پتانسیل کامل خود ارائه می دهد.

یک سفر و یک رویا

بچیوت موریس در 9 سالگی برای امنیت خود از جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) فرار کرد.

یونیسف اتیوپی/Eyerusalem Yitna

بچیوت موریس در 9 سالگی برای امنیت خود از جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) فرار کرد.

در تنها 9 سالگی، Bchiote Moorice و سه برادر کوچکترش از جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) جنگ زده فرار کردند – بدون غذا، آب یا مایحتاج اولیه.

پس از یک فرار دلخراش، Bchiote و خواهران و برادرانش با والدین خود ملاقات کردند و تمام خانواده به یک اردوگاه پناهندگان در غرب اتیوپی نقل مکان کردند.

در آنجا، Bchiote و برادرانش سرانجام توانستند از طریق برنامه ای که توسط یونیسف اتیوپی تامین می شد، بر آموزش خود تمرکز کنند.

او با لبخند بزرگی گفت: “امیدوارم یک سال بعد در دانشگاه حضور داشته باشم و در یک بانک بزرگ شرکتی کار کنم.”

عزم برای تحصیل

شهد، 11 ساله، با معلمان مدرسه عزمش در بیمارستان آگوستا ویکتوریا، فلسطین.

جاناتان کاندو/دولت فلسطین

شهد، 11 ساله، با معلمان مدرسه عزمش در بیمارستان آگوستا ویکتوریا، فلسطین.

ECW که برای تغییر سیستم کمکی راه اندازی شده است که میلیون ها کودک و نوجوان آسیب پذیر را نادیده می گیرد، توانسته به بسیاری از پسران و دختران مانند Bchiote کمک کند.

شهد (نام واقعی او نیست)، مانند بسیاری از بچه های 11 ساله همسن خود، رویاهای بزرگی دارد. او می‌خواهد رئیس‌جمهور یا پزشک یا حتی اولین زن فضانورد فلسطینی شود.

اما، که مجبور شد بیشتر روزها را برای درمان در بیمارستان آگوستا ویکتوریا بگذراند، بیماری مزمن کلیوی او مانند یک ابر بارانی تیره بر او ظاهر شد.

با این حال، شهد توانسته است تحصیلات خود را در مدرسه عزم ادامه دهد – هر چه بیشتر به تبدیل رویاهای خود به واقعیت نزدیک می شود.

بودجه ECW وزارت آموزش و پرورش فلسطین را قادر ساخته است تا چهار مدرسه عزم را ایجاد کند که آموزش انعطاف پذیری را برای کودکانی که به دلیل بیماری های مزمن و درمان طولانی مدت قادر به شرکت در کلاس های عادی نیستند، ارائه می دهد.

در حال حاضر به حدود 150 دانش آموز در فلسطین برنامه های فردی، حمایت روانی اجتماعی و آموزش فراگیر ارائه می شود تا اطمینان حاصل شود که از تحصیل خود عقب نمانند.

شهد گفت: ترجیح می‌دهم با بچه‌های دیگر به مدرسه عادی بروم، اما معلمان و پرستاران بیمارستان بسیار مهربان هستند و آن را خوب می‌کنند.

پشتکار، دوستی، پتانسیل

Hadjé، Achta و Ngoleram زیر درختی در چاد نشسته اند و از سایه و هوای تازه دریاچه لذت می برند.

یونیسف چاد/نانسی ندالله

Hadjé، Achta و Ngoleram زیر درختی در چاد نشسته اند و از سایه و هوای تازه دریاچه لذت می برند.

در آخرین روز مدرسه قبل از تعطیلات، سه دوست جدانشدنی در چاد پیوندی از آوارگی و انعطاف پذیری دارند.

حاج الحاج، آچتا دوگو و نگولرام آباکار در مدرسه ابتدایی کایا در استان لاک چاد تحصیل می کنند و در مکانی برای آوارگان خشونت های مداوم در منطقه دریاچه چاد زندگی می کنند.

در سال 2015 در پی حملات گروه تروریستی بوکوحرام ایجاد شد. خشونت ها و تهدیدهای مکرر بیش از 450000 آواره داخلی و پناهنده را مجبور به مهاجرت به استان لاک کرده است.

هاج فقط پنج سال داشت که خانواده اش از یک کشور همسایه به آنجا نقل مکان کردند. اکنون 11 ساله است و از طریق این برنامه توانسته است در کنار 500 دانش آموز دیگر از سایت کایا بر تحصیل خود تمرکز کند و پیشرفت کند.

این جوانان و سایر جوانان در مدرسه ابتدایی کایا در استان لاک، توانسته اند به محیط های آموزشی ایمن و با کیفیت دسترسی داشته باشند – رویاها و آینده خود را زنده نگه دارند.

برای سایر حساب های شخصی کار ECW، اینجا را کلیک کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد ECW

  • آموزش و پرورش نمی تواند صبر کند (ECW) صندوق میلیارد دلاری سازمان ملل برای آموزش در مواقع اضطراری و بحران های طولانی مدت است.

  • برنامه تاب آوری چند ساله در اتیوپی توسط ECW تأمین مالی می شود و توسط یونیسف اتیوپی ارائه می شود.

  • 222 میلیون کودک آسیب دیده از بحران نیاز به حمایت آموزشی فوری دارند.

  • مدارس تعیین در فلسطین توسط ECW، وزارت آموزش و پرورش فلسطین و شرکای استراتژیک از جمله Save the Children، UNDP، یونیسف و UNRWA حمایت می شوند. این برنامه در کرانه باختری اجرا می شود و توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان بخشی از برنامه تاب آوری چند ساله ECW اداره می شود.

  • در دبستان کایا در چاد، 798 بسته مدرسه و 36831 کوله پشتی بین 36831 دانش آموز (شامل 16932 دختر) در ممدی توزیع شد. علاوه بر این، 452 معلم مواد آموزشی دریافت کردند.

  • این مدرسه توسط ECW با مشارکت یونیسف و سرویس پناهندگان یسوعی پشتیبانی می شود.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما