کالیفرنیا به نیمی از کامیون های سنگین فروخته شده تا سال 2035 نیاز دارد تا برقی شوند

واشنگتن – دولت بایدن روز جمعه به کالیفرنیا این اختیار قانونی داد تا نیمی از تمام کامیون های زباله، تراکتور تریلرها، میکسرهای سیمان و سایر وسایل نقلیه سنگین فروخته شده در این ایالت را تا سال 2035 تماماً برقی کنند، یک طرح تهاجمی که برای پاکسازی طراحی شده است. بدترین آلاینده ها در جاده ها

قانون پیشگام کامیون فراتر از الزامات فدرال است، به همین دلیل است که ایالت برای تصویب آن نیاز به مجوز از دولت داشت. این امر به دنبال مقررات بلندپروازانه ای است که سال گذشته توسط کالیفرنیا تصویب شد که طبق آن تمام وسایل نقلیه مسافربری جدید فروخته شده در این ایالت تا همان سال هدف یعنی 2035 باید برقی باشند.

این دو حرکت با هم، کالیفرنیا را به خط مقدم رقابت برای حذف انتشار دی اکسید کربن از حمل و نقل، بخشی از اقتصاد آمریکا که بیشترین گازهای گلخانه ای را تولید می کند، سوق می دهد.

ایالت کالیفرنیا به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان، دارای بازار فوق العاده ای است. قوانین جدید آن می تواند تغییراتی را در سراسر صنعت خودروسازی تحمیل کند و سایر ایالت ها را به پیروی از آن ترغیب کند. در واقع، شش ایالت دیگر قبلاً قوانین کامیون را با الگوبرداری از الزامات جدید کالیفرنیا تصویب کرده اند، اما منتظر اقدام فدرال برای اجرای آنها بودند.

اما برخی می گویند که با توجه به اینکه کمتر از 2 درصد از کامیون های سنگین فروخته شده در ایالات متحده در سال گذشته تمام برقی بودند، این دستور که نیمی از تمام کامیون های سنگین فروخته شده تا سال 2035 الکتریکی باشند، آنقدر جاه طلبانه است که تقریبا غیرممکن است.

معافیت قانونی آژانس حفاظت از محیط زیست به کالیفرنیا اجازه می دهد تا از استانداردهای جدید فدرال در مورد آلودگی کامیون های گرمایش آب و هوا که دولت بایدن امیدوار است اواخر امسال رونمایی کند، پیشی بگیرد. در ماه دسامبر، EPA قانون فدرال جدیدی را برای کاهش اکسید نیتروژن از وسایل نقلیه سنگین اعلام کرد، اولین بار در 20 سال گذشته که انتشار گازهای گلخانه ای از کامیون ها را کاهش داد.

گاوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا در مصاحبه ای گفت: «این لحظه ای برای علامت گذاری است زیرا پیش نمایشی از ترتیب بزرگی تغییرات در صنعت است. «در این معافیت‌ها قدرتی وجود دارد و آن قدرت تقلید است. ما از طریق این معافیت‌ها اصول و سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کنیم که منجر به نوآوری و سرمایه‌گذاری می‌شود.»

کالیفرنیا سابقه پیشرو بودن در سیاست های زیست محیطی را دارد و سرعتی را تنظیم می کند که اغلب توسط دولت فدرال دنبال می شود. استانداردهای جدید جسورانه ایالت برای وسایل نقلیه مسافربری به شکل گیری یک پیشنهاد فدرال برای قوانین ملی آلودگی خودرو کمک می کند، که می تواند در اواسط آوریل رونمایی شود.

مایکل ریگان، مدیر EPA، گفت: «طبق قانون هوای پاک، کالیفرنیا دارای اختیارات دیرینه ای برای رسیدگی به آلودگی خودروها و کامیون ها است. اعلامیه امروز به ایالت اجازه می دهد تا از طریق این اقدامات نظارتی جدید گام های بیشتری را در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود در حمل و نقل بردارد. ”

محیط بانان پیامدهای گسترده تر این حرکت را جشن گرفتند.

پل کورت، وکیل دادگستری، گفت: «همانطور که رهبری ایالت گلدن نقشی اساسی در آوردن مبدل کاتالیزوری به ما ایفا کرد، در حال حاضر نیز نقشی کلیدی در تسریع انتقال ما به آینده الکتریکی ایفا می کند. گروه سود او گفت که با پیوستن شش ایالت دیگر به کالیفرنیا در قانون جدید کامیون‌ها، «حدود 75 میلیون آمریکایی در صف ایستاده‌اند تا هوای پاک‌تری تنفس کنند».

جد مندل، رئیس انجمن سازندگان موتور، که تجهیزاتی برای کامیون‌های سنگین تولید می‌کند، گفت که اعضای او حق قانونی کالیفرنیا را برای اعمال این قانون به رسمیت می‌شناسند، اما نگران هستند که این امر به تجارت آنها آسیب برساند.

ما همچنان نگران این هستیم که محدود کردن زمان تولید خودروهای سازگار توسط سازندگان، چالش‌های مهمی را ایجاد کند. زمان کافی، ثبات نظارتی، و زیرساخت‌های لازم برای شارژ مجدد و سوخت‌گیری بدون آلایندگی برای تولیدکنندگان برای توسعه، ساخت و فروش محصولات مؤثر و قابل قبول مشتری» ضروری است. مندل در بیانیه ای گفت.

دستور کامیون برقی توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا در سال 2020 تصویب شد، اما نیاز به چشم پوشی از EPA داشت زیرا از استانداردهای فدرال سخت تر است.

زمانی که این قانون در سال آینده اجرایی شود، این قانون به فروش کامیون‌هایی در اندازه‌های مختلف از ون‌های تحویل گرفته تا دکل‌های بزرگ مربوط می‌شود. تا سال 2035، 55 درصد وانت‌ها و کامیون‌های کوچک، 75 درصد اتوبوس‌ها و کامیون‌های بزرگ‌تر، و 40 درصد تریلرهای تراکتور و سایر دکل‌های بزرگ فروخته شده در ایالت باید تماماً برقی باشند.

قیمت کامیون های برقی از حدود 100000 دلار شروع می شود و می تواند به شش رقم بالا برسد. خریداران، از جمله شرکت های تحویل و ساخت و ساز، می توانند از قانون کاهش تورم سال گذشته کمک بگیرند، که برای دهه آینده تا 40000 دلار اعتبار مالیاتی به خریداران کامیون های تمام برقی ارائه می دهد.

برخی از تولیدکنندگان قبلاً خود را برای پیروی از این شرایط قرار داده اند. ولوو که کامیون‌های تراکتور-تریلر تولید می‌کند، هدف خود را تعیین کرده است که تا سال 2030 50 درصد از فروش کامیون‌هایش تماماً الکتریکی باشد.

اما یک مبارزه حقوقی شدید برای زیر پا گذاشتن قوانین در حال حاضر در دادگاه ها در حال پیشرفت است. دادستان های کل جمهوری خواه از 17 ایالت توانایی کالیفرنیا را برای تصویب استانداردهای آلودگی ایالتی که سخت تر از استانداردهای فدرال است، به چالش می کشند. آن مورد، اوهایو در مقابل. EPA، قرار است در اواخر سال جاری در دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا مورد رسیدگی قرار گیرد. بدون توجه به تصمیم در آن پرونده، انتظار می رود به دیوان عالی کشور تجدید نظر شود.

استیون جی بردبری، که به عنوان مشاور حقوقی ارشد وزارت حمل و نقل در دوران دولت ترامپ خدمت می کرد، گفت: الزام تولیدکنندگان به فروش درصد مشخصی از وسایل نقلیه الکتریکی، گامی فراتر از تنظیم آلودگی ناشی از خروجی اگزوز است.

آقای کالیفرنیا می‌گوید: «اگر کالیفرنیا براساس مقررات بتواند خودروسازان و تولیدکنندگان کامیون را مجبور به تغییر نوع خودروهایی که تولید می‌کنند، کند، عملاً این محدودیت‌ها را بر بقیه کشور اعمال خواهد کرد. بردبری گفت. و شما هنوز یک مورد تجاری ندارید که در بازار ثابت شده باشد که واقعاً بتوانید کامیون‌های سنگین با باتری کار کرده و آن را قابل اجرا کنید.»

کامیون داران گفتند که هزینه و دشواری پیروی از مقررات جدید بسیار زیاد خواهد بود.

جی گریمز، مدیر امور فدرال انجمن رانندگان مستقل مالک-اپراتور، که نماینده کامیون داران است، گفت: «بسیاری از قوانین کامیون کالیفرنیا که اخیراً تصویب و تصویب شده اند، رانندگان کامیون را از ایالت خارج می کنند. “رانندگان دیگر نمی خواهند در کالیفرنیا کار کنند. آنها نسبت به جدول زمانی سریع این انتقال به کامیون های برقی تردید دارند. آیا یک کامیون دار می تواند شارژی دریافت کند که آنها را دو یا سه روز در بزرگراه ببرد؟ آیا این فناوری برای بهترین زمان آماده است؟»

باتری های کامیون های الکتریکی می توانند هزاران پوند بیشتر از موتورهای احتراقی معمولی وزن داشته باشند که این امر باعث محدود شدن کالاهایی می شود که کامیون داران می توانند حمل کنند. گریمز گفت. برخی دیگر این سوال را مطرح کردند که آیا ایستگاه های شارژ کامیون های الکتریکی به اندازه کافی سریع ساخته می شوند تا از دکل های بزرگ در سفرهای طولانی مدت پشتیبانی کنند.

Drew Kodjak، مدیر اجرایی شورای بین المللی حمل و نقل پاک، یک سازمان تحقیقاتی، گفت که برخی از این نگرانی ها شایسته است.

او گفت: «چالش بزرگی در مورد برقی کردن خودروهای سنگین وجود دارد. اما عناصری وجود دارند که منجر به خوش بینی می شوند.»

به عنوان مثال، او گفت، برای شرکت های حمل و نقل، ساخت و ساز یا تحویل که ناوگان کامیون را اداره می کنند، ترکیب مشوق های مالیاتی دولت و صرفه جویی در نگهداری بنزین می تواند در طول زمان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

آقای FedEx می‌گوید: «شرکت‌هایی مانند FedEx به کل طول عمر یک وسیله نقلیه نگاه می‌کنند. کدجاک گفت. و هنگامی که آنها بلندمدت به نظر می رسند، محاسبات برای این امر خوش بینانه تر می شود.”

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما