چگونه هیل سونگ، یک مگا کلیسای هیپ، درگیر رسوایی شد

کلیسای بزرگ جهانی هیل سونگ در دهه 2010 به خاطر هنرنمایی های هیپستر، اجتماعات افراد مشهور و موسیقی پرطرفدار پرطرفدارش شناخته می شد، اما در سال های اخیر بیشتر با یک سری رسوایی ها، از جمله اخراج کشیش مشهور کاریزماتیک خود، کارل لنتز، مرتبط بوده است. برای “نقص های اخلاقی”

مجموعه مستند چهار قسمتی «اسرار هیل‌سونگ» در روز جمعه از شبکه FX پخش می‌شود و به آشفتگی‌ها می‌پردازد. این سریال که بر اساس مقاله ای در سال 2021 در مجله Vanity Fair ساخته شده است، اولین مصاحبه را با آقای Mr. لنتز از زمانی که در سال 2020 اخراج شد.

در اینجا این است که چگونه مشکل آشکار شد.

برایان هیوستون و همسرش، بابی، Hillsong را در سال 1983 در استرالیا تاسیس کردند و اولین شعبه ایالات متحده خود را در نیویورک در سال 2010 افتتاح کردند. فرقه خود در سال 2018.

گسترش Hillsong به ایالات متحده بر اساس موفقیت عظیم آن در ارائه موسیقی عبادی است. خدمات آن جوانان را در شهرهای بزرگ جلب کرد، جایی که خدمات در مکان های کنسرت مانند ایروینگ پلازا و سالن رقص همرستین در نیویورک برگزار می شد. جمعی ها شیک پوش بودند و شامل افراد مشهوری مانند جاستین بیبر، کوین دورانت و ونسا هاجنز بودند.

آقای. لنتز، کشیش اصلی شعبه هیل سونگ در نیویورک، نیز به یک شهرت تبدیل شد.

این روکش لگن نشان داد که هیلسونگ از شکل مترقی تری از انجیلی حمایت می کند، اما کلیسا به دلیل موضعش در مورد حقوق LGBTQ مورد انتقاد قرار گرفت. در یک پست وبلاگ اوت 2015، بنیانگذار کلیسا، آقای. هیوستون، گفت که از همجنس‌گرایان در هیلسونگ استقبال می‌شود، اما این شیوه زندگی همجنس‌گرایان را تایید نمی‌کند.

آقای. لنتز با افراد مشهور از جمله آقای. بیبر که او را در وان حمام خانه یکی از بازیکنان NBA غسل تعمید داد. در سال 2017، مجله GQ به نام Mr. لنتز یک «کشیش بزرگ» بود تا کمد لباس مد روز خود را که شامل عینک خلبانی، شلوار جین تنگ و کفش های کتانی طراحی شده بود، منعکس کند. او مکرراً در مورد نابرابری نژادی صحبت کرد و در سال 2016 حمایت خود را از جنبش Black Lives Matter اعلام کرد.

همه چیز با اخراج او از هیلسونگ در نوامبر 2020 متوقف شد. کلیسا گفت که برکناری وی پس از بحث هایی در مورد “مسائل رهبری و نقض اعتماد، به علاوه افشای اخیر شکست های اخلاقی” صورت گرفته است. آقای. لنتز اندکی پس از آن در اینستاگرام گفت که “در ازدواج من، مهمترین رابطه زندگی من، خیانت کرده است.” همسر او، لورا لنتز، نیز کشیش هیلسونگ بود.

از آن زمان، او از کانون توجهات دور مانده است. هفته گذشته، او در یک پست اینستاگرامی گفت که همسر و فرزندانش “تنها اولویت” او در سه سال گذشته بوده اند.

او گفت: «بخشی از شفای آن درد ما را به این تصمیم رساند که بخشی از مستندی باشیم که کنترل آن را نداریم، در آن حرفی نداریم و حتی آن را ندیده‌ایم.

آشفتگی بیشتر بنیانگذار Hillsong، آقای. هیوستون، در مارس 2022 پس از اینکه کلیسا اعلام کرد که تحقیقات داخلی نشان داده است که او با دو زن رفتار نامناسبی داشته است، در مارس 2022 استعفا داد.

او قبلاً در ژانویه 2022 از وظایف وزارتی خود کناره گیری کرده بود تا با یک اتهام جنایی که او را به پنهان کردن کودک آزاری توسط پدر مرحومش فرانک هیوستون متهم می کرد، مبارزه کند. برایان هیوستون این اتهامات را رد کرده است. آسوشیتدپرس استرالیا گزارش داد که این پرونده هنوز در دادگاه است.

در ماه مارس، آقای هیوستون گفت که در فوریه 2022 به رانندگی در حالت مستی در ایالات متحده متهم شده است. هیوستون گفت که در آن زمان “به نظر می رسید که تمام جهنم در کلیسای هیلسونگ شکسته شده است.”

آقای. هیوستون به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. او در ویدئویی که در ماه نوامبر در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، از رهبری هیل سونگ به خاطر نحوه رسیدگی به اتهامات سوء رفتار علیه او انتقاد کرد.

وی گفت: من به دلیل اشتباهاتم استعفا ندادم. من به دلیل اطلاعیه ها و اظهاراتی که شده بود استعفا دادم.»

در مارس 2022، 9 کلیسا از 16 کلیسای هیل سونگ در ایالات متحده روابط خود را با این سازمان قطع کردند و به طور ناگهانی حضور آمریکایی کلیسا را ​​کاهش دادند. وب سایت Hillsong می گوید که دارای هفت کلیسا در ایالات متحده و همچنین مکان هایی در بیش از دوجین کشور دیگر است.

این وب سایت همچنین می گوید که حدود 150000 نفر در سراسر جهان به طور هفتگی در مراسم آن شرکت می کنند، اما این تخمینی است که کلیسا از قبل از همه گیری از آن استفاده می کرده است. هیلسونگ به سوالات مربوط به آمار حضور فعلی پاسخ نداد.

اولین نمایش مستند در روز جمعه شامل مصاحبه با اجتماعات و نگاهی به تاریخچه رابطه کلیسا با پول، جنسیت و خدا است.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما