چگونه دانشمندان سلول های خوک های مرده را احیا کردند

در سرتاسر جهان، مناطق به اصطلاح آبی وجود دارد که در آن افراد زندگی فوق العاده طولانی و سالمی دارند. دانشمندان این “سرزمین های جاودانه ها” را مطالعه می کنند تا رازهای طول عمر را کشف کنند.

شاید هنوز آب های شفابخش چشمه جوانی را کشف نکرده باشیم، اما یکی از دستاوردهای خبرنامه این هفته، تکان دادن دانسته های ما در مورد زندگی و مرگ است.

تحقیقات جدید روی خوک ها نشان می دهد که مرگ در سلول ها آنی نیست.

در واقع، این یک فرآیند بیولوژیکی پیچیده است – کمی شبیه آبشاری از دومینوها – که به طور بالقوه می تواند متوقف شود.

دانشمندان دانشگاه ییل سلول‌ها و اندام‌های خوک‌هایی را که به مدت یک ساعت مرده بودند، با استفاده از روش درمانی شامل خون مصنوعی احیا کردند.

نتایج پژوهشگران درگیر در این پروژه را شگفت زده کرد. سلول‌های خوک را که در سمت راست در مقایسه کنار هم در بالا نشان داده شده‌اند، بررسی کنید، که توسط سیستم OrganEx، فناوری جدیدی که آنها توسعه داده‌اند، احیا شده‌اند.

با این حال، هدف بازگرداندن حیوانات به طور جادویی به زندگی نیست – بلکه گسترش پنجره پیوند اعضای بدن انسان است.

نیروی طبیعت

فوران عظیم یک آتشفشان زیردریایی در نزدیکی تونگا در ماه ژانویه توضیح ساده ای را به چالش کشیده است و دانشمندانی را که همچنان به این موضوع ادامه می دهند شگفت زده کرده است. آن را مطالعه کنید

این یک نوع غیرمنتظره سونامی، یک موج صوتی که تا آلاسکا شنیده شد، بادهای شدید طوفانی در فضا و امواج فشار غیرعادی ایجاد کرد.

اکنون می دانیم که به لطف ردیابی های ماهواره ای ناسا، این آتشفشان مقدار زیادی بخار آب را در اتمسفر منفجر کرد که احتمالاً سطح زمین را به طور موقت گرم می کند.

توده بخاری که فوران به استراتوسفر فرستاد – که بین 8 تا 33 مایل (12 و 53 کیلومتر) بالاتر از سطح زمین قرار دارد – شامل آب کافی برای پر کردن 58000 استخر شنای المپیک

موجودات خارق العاده

Monito del monte در گروه های جمعی از چهار تا هشت حیوان به خواب زمستانی می رود.

این ماموریت آرتمیس ناسا فقط بازگشت به ماه نیست – بلکه بخشی از آماده سازی برای یک برنامه جسورانه تر برای رفتن به مریخ است.

اینکه چگونه فضانوردان سفر چند ساله به سیاره سرخ را انجام خواهند داد، نامشخص است. یک ایده القای خواب زمستانی در مسافران فضایی است و یک موجود کوچک موش مانند که در جنگل پاتاگونیا زندگی می کند ممکن است کلیدی برای باز کردن این رویکرد باشد.

هنگامی که هوا سرد می شود، مونیتو دل مونته با چشم حشره یک لانه خزه ای در یک گودال درخت می سازد. در آنجا، کیسه‌دار کوچک وارد یک حالت فیزیولوژیکی به نام خروپف می‌شود و ضربان قلب آن از 200 ضربه در دقیقه به دو یا سه ضربه در دقیقه کاهش می یابد. در طول این دوره غیرفعال، حیوان انرژی خود را حفظ می کند و هر سه دقیقه یک بار نفس می کشد.

درک اینکه چگونه متابولیسم خود را تقریباً متوقف می کند و هفته ها بعد سالم از خواب بیدار می شود، به طور بالقوه می تواند به دانشمندان کمک کند تا طرحی برای خواب زمستانی انسان در ماموریت های فضایی طولانی مدت ارائه دهند.
درباره مونیتو در قسمت یکشنبه سریال مستند CNN “پاتاگونیا: زندگی در لبه جهان” در ساعت 9 شب به وقت محلی / PT بیشتر بیاموزید. هر قسمت جدید از این مجموعه شش قسمتی یک روز پس از پخش از تلویزیون در CNN در دسترس خواهد بود. شما همچنین می توانید از طریق برنامه CNN ما به CNNgo دسترسی داشته باشید.

در سراسر کیهان

دانشمندان ناسا دریافته‌اند که قدم زدن بر روی Bennu، یک سیارک نزدیک به زمین، کمی شبیه به راه رفتن در یک گودال توپ است.

تصاویر و داده های ماموریت OSIRIS-REx آژانس نشان می دهد که نمای بیرونی سیارک از ذرات بسته بندی شده ای ساخته شده است که به طور ایمن به هم متصل نیستند.

فضاپیمای OSIRIS-REx که در سال 2020 با موفقیت نمونه‌ای از سیارک را جمع‌آوری کرد، هنگام فرود با مقاومت کمی مواجه شد – تقریباً به همان میزانی که ممکن است کسی احساس کند که پیستون یک قهوه‌ساز فرانسوی را فشار می‌دهد.

اگر فضاپیما پس از جمع آوری سریع غبار و سنگ، پیشران خود را برای عقب نشینی پرتاب نمی کرد، ممکن بود درست در سیارک غرق شود. این فقط آخرین یافته غیرمنتظره در مورد Bennu به عنوان OSIRIS-REx و نمونه گرانبها به سمت زمین است.

اسرار اقیانوس

گالئون اسپانیایی Nuestra Señora de las Maravillas گنجینه ای شامل جواهرات، آویزها و سکه ها را حمل می کرد.

سکه ها و جواهرات گرانبها که زمانی متعلق به شوالیه های دریانورد بوده اند از جمله گنجینه هایی هستند که اخیراً در یک کشتی غرق شده اسپانیایی کشف شده اند.

کشتی Nuestra Señora de las Maravillas (یا بانوی شگفت‌انگیز ما) در سال 1656 پس از برخورد با قایق دیگری از ناوگان خود غرق شد و به صخره‌های مرجانی در باهاما برخورد کرد.

کشتی 891 تنی گنجینه عظیمی را حمل می کرد که برخی از آنها به عنوان مالیات سلطنتی برای پادشاه فیلیپ چهارم، از کوبا تا سویل، اسپانیا در نظر گرفته شده بود.

این انبار از حد معمول قابل توجه‌تر بود، زیرا ماراویلاها همچنین در حال انتقال گنجی بودند که از کشتی‌ای که دو سال قبل غرق شده بود به دست آمده بود.

اکتشافات

با این داستان ها به دنیایی فراتر از دنیای خودتان فرار کنید:

— یک دیرینه شناس فسیل بسیار جالبی را در حیاط خلوت خود پیدا کرد. آنچه را که ما در مورد اولین آمریکایی ها می دانیم تغییر می دهد.
– غارها پناهگاهی برای نخستین ساکنان انسان زمین فراهم کردند. تشکل های مشابه در ماه می توانند یک پناهگاه امن برای فضانوردان پیشگام در ماه فراهم کنند.
– تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویری خیره کننده از یک کهکشان عجیب و غریب به شکل چرخ دستی گرفته است.

آنچه را که خوانده اید دوست دارید؟ اوه، اما موارد بیشتری وجود دارد. اینجا ثبت نام کنید برای دریافت نسخه بعدی Wonder Theory که توسط نویسندگان CNN Space و Science برای شما آورده شده است را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشلی استریکلند و کیتی هانت، که در سیارات فراتر از منظومه شمسی ما و اکتشافات دنیای باستان شگفتی می یابد.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما