پلت فرم جدید رهبری زنان را در مقابله با چالش های جهانی برجسته می کند

پلتفرم تازه تاسیس UNGA رهبران زن رویدادی را برگزار کرد که در آن در مورد مسائل جهانی با موضوع بحث و گفتگو کردند راه حل های تحول آفرین توسط رهبران زن برای چالش های به هم پیوسته امروز.

کاتالین نواک رئیس‌جمهور مجارستان، شیخ حسینه نخست‌وزیر بنگلادش، نخست‌وزیر کاترین یاکوبس‌دوتیر ایسلند، نخست‌وزیر فیامه نائومی ماتاآفا از ساموآ، نخست‌وزیر روبینا نابانجا از اوگاندا، نخست‌وزیر اولین وور کروز، نخست‌وزیر آروبا، در این مراسم حضور داشتند. Silveria E. Jacobs of St. مارتن و همچنین هلن کلارک نخست وزیر سابق نیوزیلند.

ایجاد “تفاوت مثبت”

بحران‌های اخیر جهانی، مانند همه‌گیری کووید-۱۹، وضعیت اضطراری آب‌وهوایی و درگیری‌ها، تفاوت مثبتی را که رهبری و تصمیم‌گیری زنان می‌تواند در پست‌های اجرایی، پارلمان‌ها و مدیریت عمومی ایجاد کند، نشان داده است.

به عنوان مثال، داده های برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) و زنان سازمان ملل نشان می دهد که دولت‌هایی که تعداد بیشتری از زنان در پارلمان‌ها حضور داشتند، تعداد بیشتری از اقدامات سیاستی حساس به جنسیت را در پاسخ به این همه‌گیری اتخاذ کردند.از جمله سیاست هایی که مستقیماً با هدف تقویت امنیت اقتصادی زنان انجام می شود.

مراسم روز سه شنبه به میزبانی دفتر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و زنان سازمان ملل با همکاری شورای زنان رهبران جهان (CWWL) برگزار شد.

رهبری تحول آفرین

رئیس مجمع عمومی، چابا کوروسی، در سخنان خود در این گردهمایی، حضور زنان بیشتر در دولت را مطرح کرد.

«رهبری زنان دگرگون کننده است. رهبران زن امروز با ما گواه زنده این واقعیت هستند.”

«حکمرانی فراگیر می تواند منجر به سیاست هایی شود که ایجاد تغییر مثبت در دراز مدت با ادغام دیدگاه‌های زنان مختلف – به‌ویژه در سطوح عالی – دولت‌ها می‌توانند به طور مؤثر راه‌حل‌هایی را برای کسانی که بیشتر نیاز دارند، طراحی و هدف قرار دهند.»

معاون دبیرکل آمینه محمد (سمت چپ) در بازدید از جوامع خشکسالی در ایالت منطقه ای سومالی، رئیس جمهور سهله ورک زوده اتیوپی را همراهی کرد.

معاون دبیرکل آمینه محمد (سمت چپ) در بازدید از جوامع خشکسالی در ایالت منطقه ای سومالی، رئیس جمهور سهله ورک زوده اتیوپی را همراهی کرد.

راه طولانی در پیش است

از مجموع 193 کشور عضو سازمان ملل، تنها 28 زن به عنوان روسای منتخب دولت یا دولت خدمت می کنند.

همچنین زمانی که نوبت به نسبت زنان در سایر سطوح مناصب سیاسی می رسد، هنوز راه زیادی در پیش است.

در سطح جهانی، زنان 21 درصد از وزرای جهان، 26 درصد از نمایندگان پارلمان ملی و 34 درصد از کرسی های منتخب دولت محلی را تشکیل می دهند.

گزارش جدید سازمان ملل همچنین نشان داده است که با سرعت فعلی پیشرفت، نمایندگان پارلمانی برابر هستند تا سال 2062 محقق نخواهد شد.

سیما باهوس، مدیر اجرایی سازمان ملل متحد، نقش مهمی برای پلتفرم رهبری جدید ایجاد شده می بیند.

زمانی که زنان بیشتری در زندگی سیاسی و عمومی رهبری می کنند، همه سود می برنداو گفت، به ویژه در بحران ها.

«نسل جدیدی از دختران آینده محتملی را برای خود می بینند. بهداشت، آموزش، مراقبت از کودکان و خشونت علیه زنان، توجه بیشتر و راه حل های بهتری را دریافت می کنند. ما باید هر راه ممکنی را برای تقویت دارایی های رهبران زن پیدا کنیم. این پلتفرم فرصتی برای انجام این کار است.”

“ما باید همین الان اقدام کنیم”

پلتفرم جهانی رهبران زن سازمان ملل متحد در نشست سپتامبر 2021 بین زنان رؤسای کشورها و دولت ها و عبدالله شهید که در آن زمان رئیس مجمع عمومی بود، شکل گرفت.

آقای. شهید بر اهمیت رویداد روز سه شنبه با توجه به آمارها تاکید کرد.

“با سرعت پیشرفت فعلی ما، دستیابی به برابری جنسیتی ممکن است 300 سال طول بکشداو گفت. «ما باید همین الان اقدام کنیم. تسریع در سرمایه گذاری در دختران و زنان. تلاش ها برای توانمندسازی زنان را افزایش دهید. فرصت ها را برای دختران گسترش دهید. خشونت مبتنی بر جنسیت را از بین ببرید.»

زنان بیشتر، تنوع بیشتر

به گفته برگزارکنندگان این رویداد، پلتفرم رهبران زن سازمان ملل متحد همچنین به دیده شدن زنان در پست های برجسته رهبری سیاسی کمک خواهد کرد.

آنها افزودند که نقش حیاتی رهبری زنان در پیشبرد توسعه پایدار به خوبی مستند شده است.

کشورهایی که تعداد زنان رهبر سیاسی بیشتری دارند، تمایل بیشتری به موضوعاتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت ها و پایان دادن به خشونت علیه زنان دارند.

در پاسخ به همه‌گیری، رهبران زن از سیاست‌هایی حمایت کردند که به تأثیرات اجتماعی و اقتصادی آن بر آسیب‌پذیرترین گروه‌ها می‌پردازد.

نمایندگی مهم است

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که در زمینه‌های متاثر از درگیری، نمایندگی زنان در زندگی عمومی اعتبار بیشتری را برای فرآیندهای صلح و مذاکرات به ارمغان می‌آورد و به متحد کردن جوامع تقسیم شده کمک می‌کند.

علاوه بر این، تحقیقات همچنین نشان داده است که مشاهده بیشتر زنان در قدرت، آرزوهای تحصیلی و شغلی دختران را افزایش می‌دهد.

“این اعتقاد قوی من است که جهان به رهبران زن بیشتر و رهبران متنوع تری نیاز دارد، افرادی با انواع سوابق و تجربیات زندگی. Jakobsdóttir، نخست وزیر ایسلند و رئیس CWWL.

«تصمیماتی که رهبران می گیرند بر همه افراد جوامع ما تأثیر می گذارد. این تصمیمات باید توسط افرادی گرفته شود که درک واقعی و عمیقی از نحوه زندگی اکثر مردم، نگرانی‌هایشان دارند و بنابراین به نیازهای آنها پاسخ می‌دهند.»

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما