پس از عاتا و مرغ، قیمت چای در پاکستانی که پول نقد دارد افزایش یافت | اخبار جهان

کراچی: قبل از ماه رمضان، قیمت چای سیاه (شل) در پاکستان از 1100 روپیه در 15 روز گذشته به 1600 روپیه در هر کیلوگرم افزایش یافته است زیرا حدود 250 کانتینر هنوز در بندری که از اواخر دسامبر 2022 تا اوایل ژانویه وارد شده است گیر کرده است. ، رسانه های محلی گزارش دادند. یک خرده فروش گفت که یک برند پیشرو قیمت بسته های 170 گرمی Danedar و Elaichi را از 290 روپیه به 320 و 350 روپیه افزایش داده است. بسته های 900 و 420 گرمی اکنون 1480 و 720 روپیه در مقابل 1350 روپیه و سایر بسته های 5 روپیه قیمت دارند. داون گزارش داد که قرار است همین روند را دنبال کنند.

به گزارش دان، زیشان مقصود، کمیته دائمی کنفرانس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) در زمینه چای، گفت که واردات در حال حاضر در شرایط بحرانی است که ممکن است در ماه مارس منجر به کمبود شدید شود.

او گفت که بانک ها می گویند که دستورالعمل هایی از بانک دولتی پاکستان (SBP) برای انتشار اسناد مربوط به قراردادهای تعویق 180 روزه یا اعتبار اسنادی 180 روزه دارند.

وی افزود: وضعیت بدتر می شود زیرا اگر کسی این ظروف را با پرداخت معوق 180 روزه آزاد کند، چگونه هزینه چای وارداتی را محاسبه می کند زیرا هیچ کس نمی داند نرخ دلار پس از شش ماه در بازار بین بانکی چقدر خواهد بود. .

زیشان، که همچنین یکی از اعضای اجرایی انجمن چای پاکستان (PTA) است، گفت که بانک‌ها LC را باز نمی‌کنند زیرا هیچ دستورالعملی از SBP برای قراردادهای جدید ندارند. به گزارش دان، او نگران این بود که در صورت عدم انتشار محموله های گیر کرده، قیمت چای در ماه رمضان به 2500 روپیه در هر کیلوگرم برسد.

وی افزود: در نتیجه ممکن است انجمن های بهزیستی به دلیل کمبود و گرانی، نتوانند چای را در کیسه های جیره ای توزیع کنند.

زیشان پیشنهاد کرد که پاکستان باید یک موافقتنامه تجارت ترجیحی (PTA) با کنیا امضا کند. ما 90 درصد چای کنیا را از حراج هفتگی در مومباسا وارد می‌کنیم که در آن تمام چای با اصل آفریقا به فروش می‌رسد.»

کنیا دروازه آفریقا است که هفت کشور محصور در خشکی را به هم متصل می کند. داون گزارش داد که پاکستان سالانه حدود 500 میلیون دلار چای از کنیا وارد می کند و تنها 250 میلیون دلار اقلام مختلف صادر می کند.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما