پروژه یوزپلنگ: با افزایش مرگ و میر گربه‌های بزرگ، مقامات در تورهای مطالعاتی به نامیبیا، آفریقای جنوبی فرستاده می‌شوند | اخبار هند

بوپال: بوپندر یاداو، وزیر جنگل‌های اتحادیه، گفته است که مقامات دخیل در طرح احیای یوزپلنگ برای سفرهای مطالعاتی به نامیبیا و آفریقای جنوبی فرستاده می‌شوند که گربه‌ها از آنجا به پارک ملی کونو در مادیا پرادش آورده شده‌اند. یداو در جریان دیدار خود با شیوراج سینگ چوهان، وزیر ارشد پارلمان در روز دوشنبه در اینجا گفت که در 6 ژوئن از KNP واقع در منطقه شئوپور بازدید خواهد کرد.

وزیر اتحادیه گفت که پول و تمام حمایت های لجستیکی برای ایمنی، حفاظت و احیای گربه ها ارائه خواهد شد. قابل ذکر است که شش یوزپلنگ از ماه مارس امسال در KNP تلف شده اند.

سه توله از چهار توله یوزپلنگ جوالا در اوایل این ماه مردند. ساشا، یکی از یوزپلنگ‌های جابه‌جا شده نامیبیا، به دلیل بیماری مرتبط با کلیه در 27 مارس مرد، در حالی که یوزپلنگ اودی، که از آفریقای جنوبی آورده شده بود، در 13 آوریل مرد.

یوزپلنگ داکشا، که از آفریقای جنوبی آورده شده بود، در 9 می امسال به دنبال برخورد خشونت آمیز با یک یوزپلنگ نر در جریان تلاش برای جفت گیری جان خود را از دست داد.

یداو گفت که پناهگاه گاندی ساگر در MP به عنوان یک خانه جایگزین برای یوزپلنگ ها آماده می شود و افزود که تعداد یوزپلنگ ها در KNP کمتر از ظرفیت آن است.

سی ام چوهان گفت که اخیراً از مرگ سه توله یوزپلنگ ناراحت شده است. او گفت درست است که میزان زنده ماندن توله های یوزپلنگ در سراسر جهان پایین است، اما دولت او تمام تلاش خود را برای اطمینان از رفاه گربه های بزرگ به کار خواهد گرفت.

هشت یوزپلنگ نامیبیا، شامل پنج ماده و سه نر، در 17 سپتامبر سال گذشته به عنوان بخشی از یک برنامه جاه طلبانه برای معرفی مجدد این گونه، به KNP آورده و توسط نخست وزیر نارندرا مودی در محوطه های ویژه رها شدند.

بعداً، 12 یوزپلنگ – هفت نر و پنج ماده – در فوریه امسال از آفریقای جنوبی به پارک ملی آورده شدند.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما