نقد و بررسی کتاب «ماجراهای آمنه الصرافی» نوشته شانون چاکرابورتی

ماجراهای امینه الصرافی، توسط شانون چاکرابورتی


دلیلی وجود دارد که «یک آخرین کار» همچنان یک زیرژانر محبوب و قدرتمند باقی مانده است. تماشاگران فیلم های “سریع و خشمگین”، “Ocean’s Eleven” و “Heat” مایکل مان می دانند: تنش درونی وجود دارد. قهرمانان ما می‌خواهند تغییر کنند، اما مهارت‌هایشان، چیزی که به آن‌ها معیاری از موفقیت می‌دهد، اغلب همان چیزهایی است که باید آنها را کنار بگذارند تا به خود بهتری تبدیل شوند. یک سرکش چه کاری انجام دهد؟ آخرین رمان شانون چاکرابورتی، «ماجراهای آمنه الصرافی»، اولین رمان از سه گانه فانتزی جدید، به طرزی مسحورکننده به ابعاد اخلاقی و معنوی این انتخاب متمایل می شود.

امینه الصرافی زمانی یکی از مشهورترین دزدان دریایی اقیانوس هند بود، کاپیتانی که در طول جنگ های صلیبی دریانوردی می کرد. افسانه ها می گویند که او نیش طلایی، غول پیکر و اغواگر شیاطین است. حقیقت این است که او یک زانوی ولگرد و تنها یک دندان طلا دارد. وقتی رمان شروع می شود، روزهای دریانوردی او 10 سال است. او اکنون با مادر و دخترش مرجانا زندگی آرام و پرهیزگاری دارد. اما بازنشستگی کمتر از دو فصل طول می کشد. وارد سلیمه، زن ثروتمند آدنی می شود که به آمنه پولی فراتر از وحشیانه ترین رویاهایش پیشنهاد می کند تا نوه گمشده اش دنیا را پیدا کند. به زودی می دانیم دنیا، دختر همسفره کشتی آمنه، آصف نیز هست. آن “سابق” به این دلیل است که آصف با پایانی وحشتناک روبرو شد که آمنه معتقد است می توانست از آن جلوگیری کند. آمنه که به دلیل گناه و تهدید خانواده اش و فریب آهنگ آژیر ماجراجویی، با این مأموریت موافقت می کند، هم با صدای بلند و هم با خودش متعهد می شود که این آخرین بار او در دریا خواهد بود.

از آنجایی که سرنخ هایی در مورد ناپدید شدن دنیا، آمنه را از خانه اش دورتر می کند، او شروع به جمع آوری گروه قبلی خود می کند. فرار از زندان هیجان‌انگیز که او را با کشتی ارزشمندش، Marawati، پیوند می‌دهد، تنها یکی از مجموعه‌های عالی کتاب است. خدمه جمع‌آوری‌شده، که شامل شوهر نه کاملاً انسانی و نه کاملاً سابق آمینه است، متوجه می‌شوند که دونیا برای ردیابی مصنوعات مقدس در جستجوی قدرت غیرقابل محاسبه استفاده می‌شود. ناگهان آمنه نه تنها وظیفه نجات یک دختر را بر عهده دارد، بلکه وظیفه متوقف کردن پایان دنیا را نیز بر عهده دارد. بین او و ماموریتش مزدوران فوق العاده، هیولاهای دریایی عظیم و پشیمانی آمنه از گناهان گذشته اش قرار دارند.

شانون چاکرابورتیاعتبار…ملیسا سی بکمن

چاکرابورتی که قبلاً با نام SA Chakraborty می نوشت، همچنین نویسنده سه گانه تحسین شده دووآباد است که با “شهر برنج” شروع شد. بسیاری از عناصری که باعث استقبال پرشور آن کتاب‌ها شده‌اند – ماجراجویی هیجان‌انگیز، ساختن جهان دلپذیر و آگاهانه تاریخی – در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما