نفت حفر شده در جنگل های آمازون به کالیفرنیا ختم می شود

اگر در کالیفرنیا زندگی می‌کنید، ممکن است ارتباط نزدیک‌تری با حفاری نفت در جنگل‌های بارانی آمازون داشته باشید.

در مقاله‌ای اخیر، مانوئلا آندرئونی، ارین شاف و من خوانندگان را به پارک ملی یاسونی در اکوادور بردیم، یکی از متنوع‌ترین مکان‌های روی کره زمین و محل زندگی گروه‌های بومی که در انزوا زندگی می‌کنند. دولت اکوادور که به دلیل بدهی و نیاز به درآمد گرفتار شده است، در حال حفاری نفت در قطعه‌ای از جنگل‌های بارانی است که زمانی به دنبال حفاظت از آن بود.

مدافعان می گویند که بیشتر آن نفت برای فرآوری به کالیفرنیا ارسال می شود. طبق گزارش آمازون واچ و Stand.earth، دو گروه غیرانتفاعی که برای حفاظت از جنگل های بارانی کار می کنند، در واقع نیمی از نفت خام صادر شده از آمازون به طور کلی به کالیفرنیا می رود. آنها همچنین نحوه توزیع آن نفت پس از تصفیه را مدلسازی کردند.

آنجلین رابرتسون، نویسنده اصلی این گزارش و محقق ارشد در Stand.earth گفت: از هر نه مخزن گاز، گازوئیل یا سوخت جت پمپ شده در کالیفرنیا، یک مخزن از آمازون می آید. بنابراین اگر 9 سفر به جایی داشته باشید، یکی از آن سفرها نفت آمازون بود.

شون هیات، استاد دانشکده تجارت مارشال USC که در زمینه انرژی تخصص دارد و در این تحقیق شرکت نداشت، به من گفت که نتایج مطابق با آنچه او انتظار داشت، بود.

جنگل‌های بارانی آمازون میزبان تنوع ژنتیکی گسترده‌ای است که بیشتر آن مطالعه نشده است، که می‌تواند درمان‌های پزشکی یا نوآوری‌های فناوری را باز کند. این منطقه کربن گرم‌کننده سیاره را پنهان می‌کند و بر بارندگی در سراسر آمریکای جنوبی تأثیر می‌گذارد. اما به گفته دانشمندان، آمازون توسط جنگل زدایی و تغییرات آب و هوایی محاصره شده است و به نقطه اوج خود رسیده است. برخی از بخش‌های منطقه در حال حاضر بیشتر از آنچه که ذخیره می‌کنند کربن منتشر می‌کنند.

کوین کونیگ، مدیر اقلیم، انرژی و صنعت استخراج آمازون می گوید: «ما می دانیم که به حذف تدریجی سوخت های فسیلی در سراسر جهان نیاز داریم، اما این واقعا یکی از آخرین مکان هایی است که باید به دنبال سوخت های فسیلی باشیم. تماشا کردن.

بیشتر نفت اکوادور در زیر جنگل‌های بارانی قرار دارد و دولت اصرار دارد که می‌تواند در آنجا مسئولانه حفاری کند و جنگل‌زدایی و آلودگی را به حداقل برساند. علاوه بر این، مقامات می گویند که به پول نیاز دارند. نفت بیش از یک سوم درآمد دولت را تامین می کند و به پرداخت بدهی های خمیازه کش کشور کمک می کند.

با وجود چندین دهه تولید نفت در آمازون، جوامع بومی در این نزدیکی همچنان فقیر هستند.

اکوادور مدت‌هاست که نفت به کالیفرنیا صادر می‌کند، تا حدی به این دلیل که این دو منطقه انواع مشابه نفت نسبتا سنگین تولید می‌کنند.

دیوید جی. هاکت، رئیس Stillwater Associates، یک شرکت مشاوره انرژی، گفت: “نفت اکوادور شبیه نفت خام کالیفرنیا است.” پالایشگاه ها برای استفاده از این نوع مواد ساخته شده بودند، و با خشک شدن آن در کالیفرنیا، آنها به دنبال عرضه نفت خام در جای دیگری رفتند. و اکوادور رک و پوست کنده نزدیکترین جایی است که به نوعی مسابقه دارد.

ارتباط دیگر، سابقه طولانی و اغلب مشکل ساز شرکت های آمریکایی در آمازون اکوادور است. به عنوان مثال، شورون، که دفتر مرکزی جهانی خود را در سن رامون، کالیفرنیا دارد، امروزه یکی از خریداران عمده نفت اکوادور است. این شرکت همچنین درگیر یک دعوی حقوقی درگیر بر سر آلودگی در آمازون متصل به Texaco است که اکنون شورون مالک آن است.

پالایشگاه های کالیفرنیا نفت خام ایالات متحده و سراسر جهان را پردازش می کنند. در سال 2021، 29 درصد نفت تامین‌کننده پالایشگاه‌ها از داخل ایالت، 15 درصد از آلاسکا و 56 درصد از خارج از کشور تامین می‌شد. از نفت خام وارداتی، بیشتر از هر جای دیگر از اکوادور وارد شده است و عربستان سعودی در رتبه دوم قرار دارد.

هاکت که سال ها در صنعت نفت کار کرده است، گفت که سخت است بگوییم کالیفرنیا در مورد نفت خام آمازون چه کاری باید انجام دهد.

او به من گفت: این یک معماست. «اگر شرکت‌های کالیفرنیا بگویند، خوب، ما نفت خام اکوادور را تولید نمی‌کنیم، پس شخص دیگری آن را پردازش خواهد کرد. جای دیگری خواهد رفت.»

در عین حال، او گفت که تولیدکنندگان نفت کالیفرنیا می توانند از نگرانی ها در مورد آمازون به عنوان اهرمی علیه دولت استفاده کنند. تمایل گاوین نیوسام برای کاهش تولید خود ایالتی.

هکت گفت: «من فکر می‌کنم آن تولیدکنندگان به خوبی ممکن است استدلال کنند که اگر نفت خام کالیفرنیا بخرید، به مردم بومی یا جنگل‌های بارانی آسیب نمی‌رسانید.»

اما برخی از جوامع نزدیک به چاه ها در کالیفرنیا می گویند که آنها نیز از عوارض سلامتی رنج می برند. و با توجه به اینکه کالیفرنیایی‌ها پیامدهای تغییرات آب و هوایی را احساس می‌کنند، کونیگ از آمازون واچ گفت که ایالت باید نفت آمازون را به تدریج کنار بگذارد و در عین حال بیشتر به سمت انتقال انرژی پاک متمایل شود. او گفت که بسیاری از رهبران ایالتی حتی از ارتباط کالیفرنیا با حفاری آمازون اطلاعی نداشتند.

کونیگ گفت: “در ساکرامنتو، این فقط دیوانه است.” وقتی به قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران می‌گویید که نفت از اینجا می‌آید، آنها هیچ نظری ندارند.»

برای بیشتر:

Catrin Einhorn تنوع زیستی، آب و هوا و محیط زیست را برای نیویورک تایمز پوشش می دهد.

نکته امروز جیمی ماتر است، که ذخیره‌گاه دریایی فیتزجرالد در شهرستان سن ماتئو را توصیه می‌کند: «اگر در آخر هفته جزر و مد خوبی در طول روز وجود داشته باشد و هوا خوب باشد، نمی‌توانید در چند بلوک آن مکان پارک کنید. همه در مورد استخرهای جزر و مد می دانند.”

در مورد مکان های مورد علاقه خود برای بازدید در کالیفرنیا به ما بگویید. پیشنهادات خود را به [email protected] ایمیل کنید. در نسخه های آتی خبرنامه موارد بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.


در اواخر نوامبر، فرماندار گاوین نیوسام و همسرش جنیفر سیبل نیوسام وارد پروفسور شدند. کلاس لی هریک در کالج شهر فرزنو، او را با خبر انتخاب شدن او به عنوان دهمین شاعر کالیفرنیا شگفت زده کرد.

هریک، اولین آسیایی آمریکایی که این عنوان را دارد، به مدت 26 سال در کالج شهر فرسنو تدریس کرده است و همچنین نویسندگی خلاق را برای برنامه MFA با رزیدنت پایین در دانشگاه نوادا، رنو در دریاچه تاهو تدریس می کند.

هریک، 52 ساله، با EdSource در مورد برنامه های خود برای این موقعیت، نحوه علاقه مند کردن بچه ها به شعر و معنای این عنوان برای او صحبت کرد.

او گفت: “این یک افتخار باورنکردنی است که اولین شاعر آسیایی آمریکایی برنده جایزه کالیفرنیا باشم.” «این بسیار تواضع‌کننده است و من آن را بدیهی نمی‌دانم. کالیفرنیا یک ایالت فوق‌العاده متنوع است، نیازی به گفتن نیست، و از یک طرف، گاهی اوقات آرزو می‌کنم ای کاش اولین نفر نبودم، اما مطمئناً امیدوارم آخرین نفر نباشم.»

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما