معوقه ویزا در برزیل، کلمبیا، هند و مکزیک در ایالات متحده تلفات می‌یابد

هر عروسی با انبوهی از ترتیبات لحظه آخری همراه است، اما سونیل دار یک کار غیرمعمول در لیست کارهای خود دارد که پسر کوچکترش در ژوئن امسال ازدواج می کند: مطمئن شوید که همه در کشور مناسبی هستند.

دارها از منطقه خلیج سانفرانسیسکو هستند. اما این عروسی قرار است در هزار مایلی شمال در بلین، واشینگتن، نزدیک طاق صلح، بنای یادبودی در امتداد مرز ایالات متحده و کانادا با پارکی که در هر دو کشور امتداد دارد، برگزار شود. این پارک به عنوان یک منطقه بی طرف در نظر گرفته می شود، جایی که مردم هر دو کشور می توانند بدون عبور از پست های بازرسی مهاجرت با هم در ارتباط باشند.

این تنها راهی است که والدین عروس که در دهلی زندگی می کنند می توانند در این مراسم شرکت کنند. آنها برای ورود به ایالات متحده به ویزای بازدیدکننده نیاز دارند و زمان انتظار در هند برای درخواست این ویزاها نزدیک به یک سال است.

بنابراین عروسی در نیمه جنوبی پارک در واشنگتن در ساختمانی سودآور به نام آشپزخانه آمریکایی برگزار می شود. والدین عروس و سایر اعضای خانواده که قبلا ویزای کانادا دارند، از نیمه شمالی بریتیش کلمبیا وارد پارک خواهند شد. پارکینگ در سمت آمریکایی تا آنجا که می توانند بدون نشان دادن کارت شناسایی و مدارک مهاجرت به سمت جنوب هستند.

آقای. دار، 65 ساله، گفت که نمی‌خواهد شاهد تکرار غیبت‌های مربوط به ویزا در مراسم عروسی پسر بزرگ‌ترش در سال گذشته در منطقه خلیج باشد – به‌ویژه وقتی صحبت از خانواده عروس آینده‌اش می‌شود.

آقای “این خاطره ای است که یک عمر باقی می ماند.” دار گفت. و من نمی خواهم که او در مراسم عروسی خود پدر و مادرش را در آنجا نباشد.

فقط هند نیست. مسافران از سراسر جهان برای درخواست ویزای بازدیدکننده به ایالات متحده با زمان انتظار طولانی مواجه هستند. متقاضیان برزیل و مکزیک باید بیش از یک سال صبر کنند. در کلمبیا، انتظار تا سال 2025 ادامه دارد.

تأخیرها آسیب عاطفی بر خانواده ها وارد می کند. بسیاری از مهاجران مطمئن نیستند که چه زمانی والدین سالخورده خود را خواهند دید. جشن ها به تعویق افتاده است زیرا عزیزان نمی توانند به ایالات متحده بیایند.

شهروندان آمریکایی می توانند بدون ویزا به بیش از صد کشور سفر کنند. اما میلیاردها نفر در سراسر جهان که شهروند یکی از 40 کشور در برنامه لغو روادید ایالات متحده نیستند، باید قبل از سفر به ایالات متحده، ابتدا درخواست دهند.

این سند که ویزای B1/B2 نامیده می شود، معمولاً برای سفرهای شخصی یا کاری اعطا می شود و معمولاً برای ارسال عکس های دیجیتال و اثر انگشت و مصاحبه نیاز به وقت ملاقات حضوری در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده دارد. در این مصاحبه، متقاضیان باید مدارکی را نشان دهند که روابط قوی دارند و قصد بازگشت به کشورهای خود و دلایل قانونی برای آمدن به ایالات متحده را دارند. این مرحله جایی است که گلوگاه شکل گرفته است.

در سال 2020، دفاتر کنسولی ایالات متحده در سراسر جهان فعالیت های خود را تعطیل کردند و با گسترش ویروس کرونا، پردازش درخواست ها را متوقف کردند. زمانی که درخواست ها دوباره شروع شد، مقامات خود را غرق در آب دیدند.

آنلیس آرائوجو، وکیل مهاجرت و رئیس سابق شعبه نیوانگلند انجمن وکلای مهاجرت آمریکا، می‌گوید: «در طی دو سالی که پست‌ها در سرتاسر جهان بسته شدند، عقب ماندگی عظیمی ایجاد شد. “و من فکر می کنم که آنها منابع کافی برای رسیدن به عقب را ندارند.”

در همان زمان، در داخل ایالات متحده، درخواست‌های پاسپورت مرتبط با بیماری همه‌گیر مشابه، مراکز گذرنامه‌ای را تحت تأثیر قرار داده است که منجر به تاخیر 10 تا 13 هفته‌ای برای گذرنامه‌های جدید و تمدید آن شده است.

وزارت امور خارجه اعلام کرد که قصد دارد تا پایان ماه سپتامبر به سطوح پرسنل پیش از همه گیری در دفاتر ویزای ایالات متحده در خارج از کشور برسد.

«حتی قبل از همه‌گیری، کشورهایی مانند برزیل، کلمبیا، مکزیک، هند بزرگترین عملیات ما در جهان بودند. جولی ام. استافت، معاون دستیار وزیر خدمات ویزا، در مصاحبه ای گفت. ما سال گذشته بیشتر از این ویزاهای توریستی را در مکان‌هایی مانند مکزیک و برزیل نسبت به قبل از همه‌گیری صادر کردیم. امسال، این برای هند صادق خواهد بود.»

ام‌اس. استافت گفت این وزارتخانه همچنین یک برنامه آزمایشی را در پاییز امسال آغاز خواهد کرد تا امکان تمدید ویزای کاری خاص در داخل ایالات متحده را فراهم کند – به برخی از متقاضیان اجازه می دهد از نیاز وقت گیر و پرهزینه برای خروج از ایالات متحده برای درخواست مجدد اجتناب کنند. او گفت که این برنامه به کاهش حجم کاری افسران ویزا در خارج از کشور کمک می کند: “ما می توانیم این کار را از دست آنها برداریم تا بتوانند متقاضیان B1/B2 بیشتری را ببینند.”

این وزارتخانه همچنین از شرط مصاحبه برای کسانی که در دو سال گذشته ویزا داشته اند چشم پوشی کرده است، یک راه حل خانم. Stufft گفت که این “روش ترجیحی برای کاهش زمان انتظار” نسبت به گزینه هایی مانند انجام مصاحبه از طریق ویدئو است.

سایر متقاضیان هنوز نیاز به مصاحبه دارند.

در حالی که سفرهای داخلی شروع به بازگشت به سطح قبل از همه گیری کرده است، تعداد بازدیدکنندگان بین المللی همچنان عقب مانده است. بر اساس داده‌های دفتر ملی سفر و گردشگری، بخشی از وزارت بازرگانی، ورود بین‌المللی به ایالات متحده در سال 2022 همچنان نزدیک به 40 درصد از سطوح قبل از همه‌گیری کاهش داشته است.

بر اساس داده های دفتر ملی سفر و گردشگری، برزیل، هند، مکزیک و کلمبیا – که متقاضیان در حال حاضر بدترین تأخیرها را تجربه می کنند – جزو منابع اصلی بازدیدکنندگان بین المللی به ایالات متحده هستند. داده های وزارت امور خارجه نشان می دهد که بیش از 2.4 میلیون ویزای بازدیدکننده به شهروندان این چهار کشور در سال مالی 2019، آخرین سال سفر پیش از همه گیری، اعطا شده است.

بازدیدکنندگان بین‌المللی قبل از همه‌گیری 239 میلیارد دلار به اقتصاد سفر ایالات متحده کمک کردند. بر اساس آخرین داده های موجود از دفتر ملی سفر و گردشگری، این میزان در سال 2021 به 83 میلیارد دلار کاهش یافت.

صنعت سفر دولت را تحت فشار قرار می دهد تا اقدامات بیشتری در مورد عقب ماندگی انجام دهد.

ما افرادی را داریم که می‌خواهند بیایند و پول خود را اینجا خرج کنند و ما اساساً در مقابل آنها یک علامت “بیرون نگه دار” می‌گذاریم. ما اساساً می گوییم آمریکا برای تجارت به روی این مسافران بسته است. جف فریمن، رئیس انجمن مسافرتی ایالات متحده، یک گروه تجاری، گفت: و این بسیار مضر و کوته بینانه است.

کنگره نیز وارد این موضوع شده است. یک گروه دو حزبی متشکل از شش سناتور در ماه فوریه نامه ای به دفتر امور کنسولی نوشتند و از آن خواستند تا به موضوع تاخیر در صدور ویزا رسیدگی کند.

«در حالی که بازدیدکنندگان بیشتری از سراسر کشور به نوادا می‌آیند و به صنعت گردشگری ما کمک می‌کنند تا دوباره بازگردد، تعداد بازدیدهای بین‌المللی همچنان از سطح قبل از کووید عقب می‌ماند. ما کار بیشتری برای بازگرداندن گردشگران بین المللی داریم.»

ام‌اس. ایالت روزن محل برگزاری نمایشگاه فناوری سالانه CES در لاس وگاس است، جایی که شرکت‌های فناوری و لوازم الکترونیکی مصرفی نوآوری‌های پیشرفته را به نمایش می‌گذارند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط سازمان‌دهنده نمایشگاه، انجمن فناوری مصرف‌کننده، بیش از یک سوم از نزدیک به 119000 شرکت‌کننده در CES این ژانویه از کشورهای خارجی بودند که حدود 2700 نفر از آن‌ها از کشورهایی بودند که با تأخیر در صدور ویزا مواجه بودند. گری شاپیرو، مدیر اجرایی انجمن گفت که حداقل برخی از غرفه داران به دلیل تاخیر در صدور ویزا نتوانستند به نمایشگاه CES برسند.

برونو دا کوستا رئیس Global Leaders Experience، یک شرکت برزیلی است که یک برنامه تجربه برای مدیران C-suite اجرا می کند. در هر یک از دو تا سه سفر به ایالات متحده، این برنامه هر ساله اجرا می شود، 40 تا 50 مدیر اجرایی از شرکت ها بازدید می کنند، در رویدادهای شبکه شرکت می کنند و در اوقات فراغت خود شهرها را کاوش می کنند.

به طور معمول، شرکت کنندگان در صورتی که نتوانند به موقع ویزا دریافت کنند، منتظر یک سفر آینده هستند – معمولاً در چند ماه آینده. با زمان های طولانی انتظار، آقای. داکاستا در حال بازنگری در استراتژی خود است.

او گفت: “اگر مرز بسته می شود، ما باید خود را وفق دهیم و باید شرکت کنندگان خود را به کشور دیگری هدایت کنیم.” دا کاستا گفت.

او گروه بعدی مدیران را به اسرائیل و دبی می فرستد.

سفر نیویورک تایمز را دنبال کنید بر اینستاگرام و برای خبرنامه هفتگی اعزام سفر ما ثبت نام کنید برای دریافت نکات تخصصی در مورد سفر هوشمندانه و الهام بخش برای تعطیلات بعدی خود. رویای یک فرار در آینده یا فقط سفر با صندلی راحتی؟ ما را بررسی کنید 52 مکان برای رفتن در سال 2023.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما