معنی افزایش نرخ فدرال رزرو برای وام مسکن، کارت های اعتباری و موارد دیگر

از آنجایی که فدرال رزرو چندین بار در سال گذشته نرخ بهره اصلی خود را افزایش داده است، آمریکایی ها اثرات آن را در هر دو طرف دفتر کل خانوار مشاهده کرده اند: پس انداز کنندگان از بازدهی بالاتر سود می برند، اما وام گیرندگان بیشتر می پردازند.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

نرخ‌های کارت اعتباری ارتباط نزدیکی با اقدامات فدرال رزرو دارند، بنابراین مصرف‌کنندگانی که بدهی‌های چرخشی دارند می‌توانند انتظار داشته باشند که این نرخ‌ها را معمولاً در یک یا دو چرخه صورت‌حساب افزایش دهند. میانگین نرخ کارت اعتباری تا ژانویه ۱۹.۹ درصد بود. طبق گزارش Bankrate.com، در 25 مارس سال گذشته، زمانی که فدرال رزرو سری افزایش نرخ بهره را آغاز کرد، حدود 16 درصد بود.

وام های خودرو تمایل دارند اسکناس پنج ساله خزانه داری را دنبال کنند، که تحت تاثیر نرخ کلیدی فدرال رزرو قرار می گیرد – اما این تنها عاملی نیست که تعیین می کند چقدر باید پرداخت کنید.

تاریخچه اعتباری وام گیرنده، نوع وسیله نقلیه، مدت وام و پیش پرداخت، همه در محاسبه نرخ محاسبه می شوند. به گفته ادموندز، متوسط ​​نرخ بهره وام خودروهای جدید در سه ماهه چهارم سال گذشته 6.5 درصد بود که در مقایسه با 4.1 درصد در مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

اینکه آیا افزایش نرخ بر پرداخت وام دانشجویی شما تأثیر می گذارد یا خیر بستگی به نوع وام شما دارد.

نرخ وام گیرندگان فعلی وام دانشجویی فدرال – که بسیاری از آنها وام های تا سقف 20000 دلار تحت یک برنامه وزارت آموزش و پرورش، مشروط به چالش های قانونی لغو می شوند – تحت تاثیر قرار نمی گیرد زیرا این وام ها دارای نرخ ثابتی هستند که توسط دولت تعیین شده است.

اما دسته‌های جدید وام‌های فدرال هر ماه جولای براساس حراج اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری در ماه مه قیمت‌گذاری می‌شوند. نرخ این وام ها قبلاً افزایش یافته است: وام گیرندگان با وام های کارشناسی فدرال که پس از 1 ژوئیه (و قبل از 1 ژوئیه 2023) پرداخت شده اند، 4.99 درصد را پرداخت خواهند کرد که نسبت به وام های پرداخت شده در دوره قبل از آن 3.73 درصد افزایش یافته است.

وام گیرندگان وام های دانشجویی خصوصی نیز باید انتظار داشته باشند که بیشتر بپردازند: هر دو وام با نرخ ثابت و متغیر به معیارهایی مرتبط هستند که نرخ وجوه فدرال را دنبال می کنند. این افزایش ها معمولاً در عرض یک ماه ظاهر می شوند.

نرخ‌های وام‌های مسکن ثابت 30 ساله همسو با نرخ معیار فدرال رزرو حرکت نمی‌کنند، بلکه عموماً بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری را دنبال می‌کنند که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله انتظارات پیرامون تورم، اقدامات فدرال رزرو و چگونه سرمایه گذاران به همه آن واکنش نشان می دهند.

پس از صعود به بالای 7 درصد در نوامبر، برای اولین بار از سال 2002، نرخ وام مسکن به 6.13 درصد در هفته منتهی به ژانویه کاهش یافت. 26، به گفته فردی مک. متوسط ​​نرخ وام یکسان در همان هفته در سال 2021 3.55 درصد بود.

سایر وام های مسکن بیشتر با اقدام فدرال رزرو مرتبط هستند. خطوط اعتباری خانه و وام های مسکن با نرخ قابل تنظیم – که هر کدام دارای نرخ بهره متغیر هستند – معمولاً پس از تغییر در نرخ های فدرال رزرو طی دو چرخه صورتحساب افزایش می یابند.

پس انداز کنندگانی که به دنبال بازدهی بهتر برای پول خود هستند، زمان آسان تری خواهند داشت – بازدهی افزایش یافته است، اما نه به طور یکسان.

افزایش نرخ کلیدی فدرال رزرو اغلب به این معنی است که بانک ها به سپرده های خود سود بیشتری می پردازند، اگرچه همیشه این اتفاق نمی افتد. آنها تمایل دارند تا زمانی که می‌خواهند پول بیشتری وارد کنند، نرخ‌های خود را افزایش دهند – بسیاری از بانک‌ها قبلاً سپرده‌های زیادی داشتند، اما ممکن است در برخی موسسات این امر در حال تغییر باشد.

به عنوان مثال، بانک پریمیس اخیراً حساب های پس انداز و جاری آنلاین را با نرخ 5.03 درصد معرفی کرده است. به گفته کن تومین، موسس DepositAccounts.com، بخشی از LendingTree، اما نرخ‌ها در بسیاری از بانک‌های آنلاین بزرگ‌تر – از جمله Ally، American Express، Capital One، Discover و Marcus – همچنان 3.3 درصد بود.

او گفت: “من انتظار دارم بعد از افزایش نرخ بهره امروز فدرال رزرو، حرکت صعودی بیشتری داشته باشد.” تومین گفت: “اما به نظر می رسد بانک های آنلاین عموماً در حال حاضر عجله ای برای افزایش نرخ سپرده خود ندارند.”

نرخ‌های گواهی سپرده، که تمایل دارند اوراق بهادار دارای تاریخ مشابه خزانه‌داری را دنبال کنند، بالاتر بوده است. طبق گزارش DepositAccounts.com، میانگین سی دی یک ساله در بانک های آنلاین در ابتدای ژانویه 4.4 درصد بود که نسبت به سال قبل 0.5 درصد افزایش داشت.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما