مطالعه می گوید روزه متناوب برای زنان خوب نیست. بر هورمون های زنانه تاثیر می گذارد | سلامت نیوز

دهلی نو: اگرچه ثابت شده است که روزه داری متناوب یک روش کاهش وزن موفق است، برخی ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است به هورمون های تولید مثل زنان آسیب برساند. اخیراً، گروهی از محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو مطالعه ای را در مورد چاقی منتشر کرده اند که اطلاعات جدیدی را به بحث اضافه می کند.

هشت هفته تحت نظر محققانی به سرپرستی کریستا وارادی، استاد تغذیه در UIC، گروهی از زنان چاق قبل و بعد از یائسگی را که از تکنیک روزه متناوب “رژیم غذایی جنگجو” استفاده می کردند، سپری شد.

رژیم جنگجو مستلزم یک بازه زمانی چهار ساعته در هر روز است که در طی آن افراد رژیم مجاز هستند قبل از شروع روزه آب تا روز بعد بدون شمارش کالری غذا بخورند.

آن‌ها با استفاده از داده‌های نمونه‌های خون، تفاوت‌های سطح هورمون‌ها را بین گروه‌هایی از رژیم‌خواران که از پنجره‌های چهار و شش ساعته تغذیه پیروی می‌کردند و گروه کنترلی که هیچ محدودیتی در رژیم غذایی نداشتند، اندازه‌گیری کردند.

وارادی و تیمش دریافتند که پس از هشت هفته رژیم، سطح هورمون گلوبولین وابسته به جنسی در رژیم گیرندگان، پروتئینی که هورمون‌های تولید مثل را در سراسر بدن منتقل می‌کند، بدون تغییر باقی ماند. هم تستوسترون و هم آندروستندیون، یک هورمون استروئیدی که بدن برای ساختن تستوسترون و استروژن از آن استفاده می کند، رفتار یکسانی از خود نشان دادند.

دهیدرواپی آندروسترون یا DHEA هورمونی است که کلینیک های باروری آن را برای بهبود عملکرد تخمدان و کیفیت تخمک توصیه می کنند، اما در پایان کارآزمایی، این هورمون در زنان قبل و بعد از یائسگی به طور قابل توجهی کمتر بود و حدود 14 درصد کاهش یافت. کاهش سطح DHEA مهم ترین یافته مطالعه بود، در زنان قبل و بعد از یائسگی، سطح DHEA در پایان دوره هشت هفته ای در محدوده طبیعی باقی ماند.

Varady گفت: “این نشان می دهد که در زنان قبل از یائسگی، کاهش جزئی سطح DHEA باید با مزایای اثبات شده باروری توده پایین بدن سنجیده شود.” کاهش سطح DHEA در زنان یائسه می‌تواند نگران‌کننده باشد زیرا یائسگی در حال حاضر باعث کاهش چشمگیر استروژن می‌شود و DHEA جزء اصلی استروژن است. با این حال، نظرسنجی از شرکت‌کنندگان هیچ عارضه جانبی منفی مرتبط با استروژن پایین را گزارش نکرد. یائسگی، مانند اختلال عملکرد جنسی یا تغییرات پوستی.

علاوه بر این، Varady اشاره کرد که از آنجایی که DHEA بالا با خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان قبل و بعد از یائسگی مرتبط است، کاهش متوسط ​​سطح ممکن است در کاهش این خطر مفید باشد.

سطح استرادیول، استرون و پروژسترون نیز در این مطالعه اندازه گیری شد، اما فقط در زنان یائسه به دلیل نوسانات سطوح این هورمون ها در طول دوره های قاعدگی زنان قبل از یائسگی. همه این هورمون ها برای بارداری ضروری هستند. در پایان هشت هفته، این هورمون ها در زنان یائسه تغییر نکرده بودند.

در مقایسه با گروه کنترل که تقریباً هیچ وزنی از دست ندادند، زنان در گروه‌های چهار ساعته و شش ساعته رژیم غذایی بین 3 تا 4 درصد از وزن اولیه خود را در طول مطالعه از دست دادند. علاوه بر این، رژیم گیرندگان متوجه کاهش بیومارکرهای استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین شدند.

زنان 40 ساله خود که در دوران پیش از یائسگی هستند در این مطالعه شرکت نکردند.

با این حال، وارادی گفت: “فکر می‌کنم این اولین قدم عالی است. ما هزاران زن قبل و بعد از یائسگی را از طریق روزه‌داری متناوب و استراتژی‌های غذایی محدود به زمان مشاهده کرده‌ایم. تنها کاری که انجام می‌دهد این است که مردم را وادار به خوردن می‌کند. کمتر. با کوتاه کردن این پنجره غذا خوردن، شما به طور طبیعی کالری را کاهش می دهید. بیشتر اطلاعات منفی در مورد روزه متناوب گزارش شده از مطالعات روی موش ها یا موش ها به دست آمده است. ما به مطالعات بیشتری برای بررسی اثرات روزه داری متناوب بر انسان نیاز داریم.”

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما