از فوریه 2021، IKEA دارای 54 آرایه خورشیدی در 90٪ از مکان های خود در ایالات متحده بود.
این گزارش نتیجه گرفت که استفاده از پتانسیل کامل خورشیدی روی پشت بام این فروشگاهها میتواند برق کافی برای تامین برق تقریباً 8 میلیون خانه متوسط تولید کند و همان میزان انتشار گازهای گلخانهای گرمایش سیاره را کاهش میدهد که 11.3 میلیون خودروی گازسوز از جاده خارج میشوند.
بر اساس این گزارش، برای مثال، متوسط فروشگاه Walmart دارای 180000 فوت مربع فضای روی پشت بام است. در این گزارش آمده است که این تقریباً به اندازه سه زمین فوتبال و فضای کافی برای پشتیبانی از انرژی خورشیدی است که می تواند انرژی معادل 200 خانه را تامین کند.
نویسندگان این گزارش به سی ان ان گفتند، با این حال، تنها بخشی از فروشگاه های بزرگ در ایالات متحده، روی پشت بام های خود یا سایبان های خورشیدی در پارکینگ ها استفاده می کنند.
بسیاری از کارشناسان انرژی های تجدیدپذیر به انرژی خورشیدی به عنوان یک راه حل نسبتا ساده برای کاهش هزینه ها و کمک به مهار انتشار سوخت های فسیلی اشاره می کنند، اما شرکت ها به موانع متعددی اشاره می کنند – مقررات، هزینه های نیروی کار و یکپارچگی ساختاری خود پشت بام ها – که از گسترش بیشتر آن جلوگیری می کند. فرزندخواندگی
ادوین کوون، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه کرنل، گفت: نیاز به این نوع ابتکارات انرژی پاک با شتاب گرفتن بحران آب و هوا “بدون شک ضروری” می شود.
کوئن به سی ان ان گفت: به بیان ملایم، ما پشت توپ هشت هستیم. “من خیلی دوست داشتم 15 سال پیش به جای پنج سال پیش در فضای تجاری، کمک سیاستی برای تشویق انرژی خورشیدی روی پشت بام ببینم. هنوز مقدار زیادی کار برای انجام دادن وجود دارد.”
توقف چیست؟
نیومن گفت والمارت، بزرگترین خرده فروش کشور، دارای بیشترین پتانسیل خورشیدی است. بر اساس این گزارش، والمارت حدود 5000 فروشگاه در ایالات متحده و بیش از 783 میلیون فوت مربع فضای روی پشت بام – مساحتی بزرگتر از منهتن – و بیش از 8974 گیگاوات ساعت پتانسیل خورشیدی سالانه روی پشت بام دارد.
در این گزارش آمده است که این برق برای تامین برق بیش از 842000 خانه کافی است.
نیومن به سیانان گفت: «در میان تمام خردهفروشهای آمریکا، والمارت اگر از خورشیدی روی پشت بام همه فروشگاههای خود استفاده کند، بیشترین تأثیر را خواهد داشت. و برای ما، این گزارش نشان میدهد که اگر این تصمیم را بگیرند چقدر میتوانند تأثیر بگذارند.»
به گفته Environment America، والمارت تا پایان سال مالی 2021 تقریباً 194 مگاوات ظرفیت خورشیدی در تأسیسات ایالات متحده و ظرفیت اضافی در مزارع خورشیدی خارج از سایت نصب کرده است. انتظار می رفت که تاسیسات این شرکت در کالیفرنیا بین 20 تا 30 درصد نیاز برق هر مکان را تامین کند.
ریچارد گالانتی، مدیر ارشد مالی Costco، گفت که این شرکت دارای 121 فروشگاه با خورشیدی روی پشت بام در سراسر جهان است که 95 مورد آن در ایالات متحده است.
Walmart، Target و Costco با سی ان ان درمیان گذاشتند که بزرگترین موانع آنها برای افزودن پنل های خورشیدی روی پشت بام یا پارکینگ به فروشگاه های بیشتر چیست.
نیومن گفت: «شک من این است که آنها برای انحراف از کسب و کار معمولی، یک پرونده تجاری قویتر میخواهند. «از نظر تاریخی، تمام آن سقفها این است که فروشگاههای خود را پوشانده و درباره چگونگی آن تجدید نظر کردهاند [they] از ساختمانهای خود استفاده کنند و فکر کردن به آنها بهعنوان مولد انرژی، نه فقط محافظت در برابر باران، مستلزم تغییر کوچکی در مدل کسبوکار آنها است.»
کریگ دارسی، مدیر مدیریت انرژی شرکت گفت که Home Depot که حدود 2300 فروشگاه دارد، در حال حاضر دارای 75 پروژه خورشیدی تکمیل شده روی پشت بام، 12 پروژه در دست ساخت و بیش از 30 پروژه برای توسعه آینده است. او گفت که انرژی خورشیدی به طور متوسط حدود نیمی از انرژی مورد نیاز این ذخایر را تولید می کند.
D’Arcy افزود: پشت بام های قدیمی فروشگاه ها “مانع بزرگی” برای نصب خورشیدی هستند. او گفت که اگر یک سقف در 15 تا 20 سال آینده یا زودتر نیاز به تعویض داشته باشد، اضافه کردن سیستم های خورشیدی امروز برای Home Depot منطقی نیست.
دارسی به سیانان گفت: «ما هدف داریم که سقفهای خورشیدی را در جایی که اقتصاد جذاب است، اجرا کنیم.
CNN همچنین با Kroger که حدود 2800 فروشگاه در سراسر ایالات متحده دارد، تماس گرفت. کریستال هاوارد، سخنگوی کروگر، گفت که این شرکت در حال حاضر دارای 15 ملک – فروشگاه، مراکز توزیع و کارخانه های تولیدی – با تاسیسات خورشیدی است. هاوارد گفت، یکی از «عوامل متعددی که بر دوام یک تأسیسات خورشیدی تأثیر میگذارد» توانایی فروشگاهها برای پشتیبانی از تأسیسات خورشیدی روی سقفها بود.
کوئن، استاد مهندسی در کرنل، گفت که انرژی خورشیدی در حال حاضر جذاب است، اما هزینه های نیروی کار، مشوق ها و لایه های مختلف مقررات احتمالاً برخی از چالش های مالی را در تاسیسات خورشیدی ایجاد می کند.
Cowen گفت: “برای آنها، این معمولاً به معنای استخدام یک شرکت سایت محلی است که می تواند این نصب را انجام دهد که سیاست های محلی را نیز می داند.” “این فقط لایه دیگری از پیچیدگی است که فکر می کنم در حال شروع به درک است زیرا هزینه ها به اندازه کافی کاهش یافته است، اما نیاز به بازگشایی درب ورود به یک ساختمان موجود دارد.”
کاستن به سیانان گفت: “چرا ما کاری انجام نمیدهیم که منطقی اقتصادی باشد؟ پاسخ این است که سیاست فدرال به طرز وحشتناکی از هم گسیخته است که در آن ما به طور گسترده به استخراج انرژی فسیلی یارانه میدهیم و تولید انرژی پاک را جریمه میکنیم.” “برای مدت طولانی، اگر میخواستید یک پنل خورشیدی در پشت بام Walmart بسازید، بزرگترین دشمن شما ابزار محلی شما خواهد بود، زیرا آنها نمیخواستند بار را از دست بدهند.
کاستن افزود: «ما می توانستیم این کار را چند دهه پیش انجام دهیم. و اگر این کار را انجام میدادیم، با شرایط آب و هوایی در این وضعیت بد قرار نمیگرفتیم، اما پول بسیار بیشتری نیز در جیبمان داشتیم.»
اقدام بر اساس اقلیم، عادلانه
برای چارلز کالاوی، مدیر سازماندهی در گروه غیرانتفاعی WE ACT for Environmental Justice، تقویت ظرفیت خورشیدی پشت بام در فروشگاههای خردهفروشی بزرگ بیمعنی است، بهویژه اگر شرکتها به جامعه محلی اجازه دهند از طریق کار نصب یا به اشتراک گذاشتن آن از منافع بهره ببرند. برق تولید شده بعدا
کالاوی به سی ان ان گفت در هر صورت، این یک ضربه بزرگ در مهار بحران آب و هوا خواهد بود و به ایجاد یک انتقال عادلانه به دور از سوخت های فسیلی کمک می کند – و این کار شدنی است.
در دو سال گذشته، کالاوی گفت که گروه او نه تنها پنل های خورشیدی را بر روی پشت بام واحدهای مسکونی ارزان قیمت نصب کرده است، بلکه تجهیزاتی را نیز برای تولید 2 مگاوات انرژی خورشیدی در مراکز خرید در شمال نیویورک نصب کرده است. او تاکید کرد که استخدام محلی بسیار سودمند خواهد بود زیرا نصابان محلی جامعه و مقررات محلی را به بهترین نحو می شناسند.
کوئن گفت: «یکی از نگرانی های بزرگ من عدالت اجتماعی است. «این روزها دسترسی به انرژی های تجدیدپذیر موقعیت نسبتاً ممتازی است و ما باید راه هایی را برای عدم صحت آن بیابیم.»
یاسمین گراهام، مدیر سیاست عدالت انرژی WE ACT، گفت که پتانسیل ساخت خورشیدی روی پشت بام در فروشگاههای بزرگ دلگرمکننده است، تنها در صورتی که این پروژهها از نیروی کار محلی استفاده کنند، اگر دستمزدهای رایج را پرداخت کنند، و اگر این خورشیدی به شیوهای استفاده شود. مانند جامعه خورشیدی، که اجازه می دهد [utility] تخفیف قبض برای افرادی که در یک منطقه خدمات شهری زندگی می کنند.”
پس از آن که گزارش سازمان ملل در اواخر فوریه هشدار داد که پنجره اقدام به سرعت در حال بسته شدن است، فشار بر رهبران جهانی برای اقدام فوری در مورد بحران آب و هوا افزایش می یابد.
نویمان معتقد است که ایالات متحده می تواند تقاضای انرژی خود را با انرژی های تجدیدپذیر برآورده کند. او گفت، تمام چیزی که لازم است اراده سیاسی برای ایجاد این تغییر و مشارکت جامعه محلی است تا هیچ کس در این گذار عقب نماند.
نویمان گفت: «هرچه زودتر این انتقال را انجام دهیم، زودتر هوای پاکتری خواهیم داشت، زودتر محیط زیست محافظتشدهتر و سلامت بهتری خواهیم داشت و زودتر آینده قابل زندگیتری برای فرزندانمان خواهیم داشت». “و حتی اگر این نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد، سرمایه گذاری ارزشی دارد.”
جادسون جونز از CNN در این گزارش مشارکت داشت.