فرارو | منشاه پاندمی اینده!

فرارو- برخی از بدترین اپیدمی ها در دو سال گذشته منجر به “عفونت ویروس” یا عفونت و انتقال مداوم ویروس به میزبان جدید شده است. همه‌گیری کووید-19، شیوع سارس و مرس و آنفولانزای H1N1 همه بحران‌هایی هستند که عموماً توسط حیوانات و انسان ایجاد می‌شوند. با ادامه گرمایش جهانی، دانشمندان به دنبال این هستند که چرا آب و هوا در حال تغییر است و ویروس های جدید و همه گیری های آینده در حال گسترش هستند.

به روگر فرارو به نقل از دویکه وله، در تاریخ 19 کوتبر در نشریه Proceedings of the Royal Society B نصریه زیاد شد که شیمنت بود که در کوتب شمال می دهد. جایی که یخچال های طبیعی با سریع ترین سرعت در تاریخ ذوب می شوند.

دانشمندانی که کیزی را نکوزوند؟

نتیجه یک مطالعه منتشر شده در Nature Communications در سال 2018 نشان داد که گرم شدن در نزدیکی دریاچه Hazen که بزرگترین دریاچه قطب شمال از نظر حجم است، منجر به از دست رفتن مقدار زیادی آب از یخچال های طبیعی اطراف می شود و این باعث 10 افزایش برابری تصفیف آب‌های ناشی از زوب یبندان، رسوبات، کربن آلی و آلاینده‌ها به لکه‌ها زده می‌شود.

برای مطالعه جدید در مدر عدادهای ریز، محققان دانشگاه اتاوا در کانادا نمونه هایی از رسوبات شناور آزاد و گرد و غبار بستر دریاچه را از دریاچه ای واقع در شمال قطب شمال در کانادا جمع آوری کردند. محققان دانشگاه اتاوا DNA و RNA را از رسوبات و رسوبات استخراج کردند. آنها DNA و RNA را آزمایش کردند تا بفهمند چه نوع ویروس و میزبانی در دریاچه وجود دارد. آنها سپس برای هر ویروس و میزبان “درخت زندگی” اختراع کردند که به روشن کردن ویژگی های ژنتیکی خاص کمک کرد. ساخت این «درختان حیات» به محققان این فرصت را داد تا ویژگی‌های ژنتیکی نمونه‌های مناطق مختلف دریاچه را با هم مقایسه کنند تا متوجه شوند که آیا نمونه‌ها از نظر ژنتیکی مشابه هستند یا نه دهد) ایا آن که از نازر نازر جنتیکی بوده است (که به منتدی هرکتی یک عدید سرریز است)

محققان در مکان هایی که بیشتر تحت تأثیر آب باران بودند، تفاوت های قابل توجهی بین میزبان و ویروس های موجود در رسوبات دریاچه پیدا کردند.

نویسندگان مقاله نوشتند: این نتایج نشان می دهد که افزایش حجم رواناب در رسوبات دریاچه خطر سیل را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

امکان कम रुख दादन पांदमी
محققانی که مطالعه ذکر شده را انجام دادند دریافتند که خطر سیل با پیش‌بینی همه‌گیری متفاوت است. Та замини чех выроша и накольшай пл (можати чех вирусы гедийны ра бех инсон ми​​​​knednый؛ м.) бытурный комистану др михотим недвижимость.

با این حال، نویسندگان مقاله خاطرنشان کردند که تغییرات در آب و هوا منجر به تغییر در محدوده و پراکنش گونه‌ها در قطب شمال می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به ظهور ناقل‌های جدید شود و این ناقلان جدید می‌توانند واسطه نشت‌های ویروسی باشند. البته هنوز هیچ مدرک و مدرکی وجود ندارد.

کرکتی پاندمی به شکتی اندک
“دیوید پیرس”، میکروبیولوژیست محیطی در دانشگاه نورث آمبریا در نیوکاسل، می گوید که این مقاله اطلاعات جالبی در مورد جوامع میکروبی در مناطق دورافتاده مانند قطب شمال ارائه می دهد، اما احتمال ریزش هایی که باعث بیماری همه گیر می شود بسیار کم است.

О бех “двиче волха” می گوید: «کارهایی که آنها انجام داده اند را دوست دارم و عنوان میکروبیولوژیست مطالعه من را بسیار جالب می کند. با آن جودة، تحميل بيولوجيقي لائف بريا كولتاء شدن عنسان با ويروس در يقُهاي قوت شمال به ميرسد و به همين كاتر بروز را دمي را مي‌شازيد مي‌نكيز.

پیرس که اکوسیستم قطبی را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «بدون فکر، آب را از دریاچه‌های عمیق زیر یخ می‌نوشم، زیرا از آنجا دور است، قبل از اینکه چیزی با بدن انسان تماس پیدا کند یا احتمالاً برای زندگی در بدن انسان عنسان ساعداد باشد. بهد»

پیرس خاطرنشان کرد که این احتمال وجود دارد که قطعات DNA ادغام شده در ژنوم وجود داشته باشد و وقتی در آب حل شود آزاد می شود.

و می گوید: “وقتی قطعات DNA خود را جدا می کنند، بیمار می شوند، پس از اینکه گونه های خود را تقسیم کردند و به قطب شمال سفر کردند، احتمالاً تحت تأثیر بیماری همه گیر دیگری قرار خواهیم گرفت که جمعیت انسانی را با تراکم بسیار بالایی درگیر خواهد کرد.” جمعیت هایی که به شدت درگیر و مرتبط با حیواناتی هستند که ویروس های مشابهی دارند. این ویروس ها فعال هستند و می توانند وظیفه از بین بردن ترک های گونه خود را انجام دهند.

“آدوارد شلمز” زيست شيناس تمپليني و ويروسي شيناس در اينجاست. و او می‌گوید “دو برابر”: “من کاملاً با این ایده موافقم که تغییرات آب و هوایی احتمال همه‌گیری را افزایش می‌دهد، اما این بدان معناست که ذوب شدن یخچال‌های طبیعی خطر یک بیماری همه‌گیر را ایجاد می‌کند. این یک فرض بی‌معنی است. هیچ یک از ویروس های یافت شده در این مطالعه به احتمال زیاد انسان یا حتی پستانداران را آلوده نمی کند. اکثر ویروس ها یا گیاهی یا قارچی هستند.

و اشاره می کند که این مطالعه فقط به بررسی ویروس پرداخته است و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ویروس کاملاً عفونی است وجود ندارد.

هولمز همچنین مانند پیرس معتقد است که این بیماری همه گیر در مناطقی رخ می دهد که تعداد افراد بیشتری نسبت به جاهای دیگر وجود دارد. وی افزود: ویروس های هامی یا همه گیر معمولا از مکان هایی می آیند که دارای تنوع زندگی بالا و تراکم حیوانات در تماس نزدیک با انسان هستند. با وجود اینکه تغییرات آب و هوا بسیار دور است، به نظر می رسد که منطقه مرتفع قطب شمال نیز شامل شود. من بهترین ناظر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری هستم».

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما