شورای رهبری «دوران جدیدی» را برای یمن رقم می زند، اما این کشور همچنان نسبت به تهدید تروریستی محتاط است

«بالاترین اهداف شورای ریاست جمهوری خواهد بود [securing] او به رهبران جهان که برای مناظره سطح بالا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گرد آمده بودند، گفت: صلح و پایان دادن به رنج های انسانی.

به این ترتیب، وی ادامه داد، یمن اکنون “در مسیر احیای دولت، پایان دادن به کودتا، احیای سیستم حقوق و آزادی ها، شهروندی برابر، و تضمین قدرت زنان و جوانان برای ایجاد آینده خود و ساختن مطلوب است. صلح.»

رئیس‌جمهور العالیمی بر پایبندی شورای جدید به آرمان‌های صلح، مطابق با شرایط مرجع برای راه‌حل جامع بحران یمن که در ابتکار خلیج فارس و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت آمده است، تأیید کرد.

وی همچنین تعهد شورای رهبری ریاست جمهوری را به ایجاد “رویکردی منطبق با منشور و وظایف سازمان ملل متحد، تسهیل کار آژانس های بشردوستانه، ماموریت های سیاسی، و مکانیسم های نظارتی مرتبط، تضمین حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زنان اعلام کرد. و جلوگیری از استثمار کودکان و استخدام آنها در خصومت‌ها.»

گروه های تروریستی همچنان یک خطر هستند

در همان زمان آقای العلیمی نسبت به عواقب عدم اطمینان مداوم در یمن هشدار داد و گفت که اگر پیشرفت در روند سیاسی کند شود، “شبه نظامیان و گروه های تروریستی در تهدیدات فرامرزی خود و همچنین نقض فاحش حقوق بشر خطرناک تر هستند.”

وی گروه انصارالله (حوثی ها) را متهم کرد که اجماع ملی ناشی از کنفرانس گفتگوی جامع ملی را که در ژانویه 2014 با حضور همه نیروها و احزاب یمنی از جمله حوثی ها به پایان رسید، “واژگون” کرده است.”/p>

با این حال، او گفت که شبه نظامیان حوثی مانع ارائه پیش نویس قانون اساسی جدید به همه پرسی مردمی می شوند و یک کمپین تهاجم گسترده به صنعا، پایتخت و شهرهای یمن به راه انداختند و رئیس جمهور کشور و دولت را تهدید می کردند. توافق ملی به عدن و … به کشورهای همسایه و به طور کلی جهان اعلام جنگ کردند.

پیامدهای مخرب جنگ

رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری گفت که جنگ ویرانگر در کشورش امروز به یک تهدید واقعی برای امنیت منطقه تبدیل شده و خطوط کشتیرانی بین المللی و کل عرضه انرژی جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه صدها هزار نفر آواره و بیش از چهار میلیون آواره داخلی شده اند، توضیح داد: «در طول سال های گذشته صدها هزار کشته و مجروح و بیش از 20 میلیون نفر را در چرخه گرسنگی انداخته است». (آوارگان داخلی) اکنون با “شرایط بسیار سخت” روبرو شده اند.

رئیس‌جمهور العلیمی افزود که همه‌گیری‌ها و سیل‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی هر ساله با فروپاشی شبکه حفاظت و مراقبت دولت، مرگ و ویرانی پرهزینه‌ای را به همراه دارد، «که گزینه‌های ما را برای نجات جان افراد محدود می‌کند، به ویژه در پرتو ناسازگاری شبه‌نظامیان تروریست، آنها. رد همه تلاش‌ها برای دستیابی به صلح پایدار و بازسازی و توسعه کشورمان.»

تجدید آتش بس

با نزدیک شدن به پایان آتش بس بشردوستانه، این مقام یمنی تعهد شورای فرماندهی ریاست جمهوری را به همه عناصر آتش بس، آغاز با انجام پروازهای تجاری منظم به فرودگاه صنعا و تسهیل ورود کشتی های مشتقات نفتی به بنادر این کشور یادآور شد. حدیده.»

در عین حال، او «شبه‌نظامیان حوثی» را متهم کرد که به دنبال بهانه‌ای برای خنثی کردن آتش‌بس و ممانعت از تلاش‌های بین‌المللی برای تمدید آن و ایجاد پیشرفت‌های آن در جهت دستیابی به صلح فراگیر هستند.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما