شخص اول: زنده ماندن از سقوط گردشگری کووید در بالی |

“وقتی پدر و مادرم فوت کردند، من به آرزوی آنها مبنی بر مراقبت از خانه خانوادگی خود در روستای سوداجی عمل کردم.

در آن زمان، این روستا به لطف سنت‌ها و مناظر فرهنگی‌اش قبلاً به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شد و در سال 2014، من شروع به تحقق رویای خود برای توسعه خانه‌هایی کردم، جایی که گردشگران در کنار خانواده‌های محلی در روستای خود اقامت می‌کنند.

من کاملاً مطمئن بودم که می توانم با توجه به سابقه گردشگری و هتلداری ام موفق شوم. من عملکرد خانه‌ها را مشاهده کردم و یاد گرفتم که چگونه خانه‌ام را به یک خانه تبدیل کنم.

یک خانه ییلاقی در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی.

یک خانه ییلاقی در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی.

این یک موفقیت بود. محل اقامت من، Esa di Kubu، توسط دفتر گردشگری بالی به عنوان نماینده روستای سوداجو در یک جایزه ملی گردشگری انتخاب شد و جایزه دوم را دریافت کرد.

پس از آن، دفتر گردشگری بالی به من توصیه کرد که در برنامه مربیگری مهمان نوازی سازمان بین المللی کار (SCORE) شرکت کنم.

این برنامه به ما کمک کرد تا اطمینان حاصل کنیم که امکانات و تجهیزات ما به استانداردهای منطقه ای ASEAN (انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا) رسیده است. ما در مورد ملافه های حرفه ای، لوازم آرایش، ارائه غذا، خدمات مهمان و غیره یاد گرفتیم. هر ماه مربی ما را مربی می کرد و پیشرفت ما را ارزیابی می کرد.

این آموزش همچنین اهمیت دیجیتالی شدن و دیجیتال مارکتینگ را به ما آموخت و من شروع به تبلیغ آنلاین خانه خود کردم. در نتیجه فروش و تعداد بازدیدکنندگان افزایش یافت و من در پلتفرم های گردشگری آنلاین رتبه های بالایی دریافت کردم.

دخا دواندانا در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی یک تخت می‌سازد.

دخا دواندانا در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی یک تخت می‌سازد.

“همه ما وحشت زده و نگران بودیم”

سپس، در پایان سال 2019، COVID-19 رخ داد. از ژانویه 2020، مهمانان خارجی شروع به کنسل کردن کردند، و تا ماه مارس، زمانی که دولت اندونزی در کشور همه گیر اعلام کرد، تنها پنج مهمان باقی مانده بود که همگی خود را در بالی گرفتار کرده بودند.

در آغاز همه‌گیری، آموزش پروتکل بهداشتی را از سازمان بین‌المللی کار دریافت کردیم: به ما آموزش داده شد که چگونه با رعایت اقداماتی مانند حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها از خود محافظت کنیم. ما پروتکل ها را با میهمانانی که در دام افتاده بودند حفظ کردیم، آنها همچنان به ماندن خود ادامه دادند و راه هایی را برای بازگرداندن به کشور پیدا کردند.

به دلیل قرنطینه جهانی و ملی و محدودیت های رفت و آمد، مهمان و درآمدی نداشتیم. همه ما وحشت زده و نگران بودیم. من از پس اندازم برای خرید نیازهای روزانه، به ویژه غذا استفاده کردم: تا آنجا که ممکن بود برنج و رشته فرنگی فوری خریدم، زیرا فروشگاه ها و بازارها بسته بودند.

مهمانان خارج از کشور سابقم با من تماس گرفتند و در مورد وضعیتم پرسیدند و کمکی به من ارائه کردند که از این بابت سپاسگزارم. حمایت آنها به خانواده من کمک کرد تا تا پایان سال 2020 زنده بمانند.

هفت ماه اول سال 2021 سخت ترین بود. برای زنده ماندن داشتیم سبزی می کاشتیم، اما من و هم روستایی هایم در آن دوره به سختی غذا می خوردیم و من شروع به از دست دادن امید کردم.

دخا دواندانا و همسرش از مهمانان خود با نوشیدنی سنتی زردچوبه در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی استقبال می کنند.

دخا دواندانا و همسرش از مهمانان خود با نوشیدنی سنتی زردچوبه در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی استقبال می کنند.

“خانه من دوباره زنده شده است”

در نهایت شرایط بهتر شد، محدودیت ها برداشته شد و از دولت کمک گرفتیم. در این مدت رویای خانه نشینی خود را فراموش نکردم که طی آن خانه را دوباره رنگ آمیزی و تعمیر کردم.

بازدیدکنندگان خارجی شروع به بازگشت کردند و در ژانویه 2022 گروهی از گردشگران از دانمارک و سوئیس را پذیرفتم.

خوشحالم که خانه من دوباره زنده شده است.

علاوه بر اداره تجارت خود، من یکی از بنیانگذاران Sudaji Homestay هستم، گروهی برای صاحبان خانه که برنامه مربیگری مهمان نوازی ILO را تکمیل کرده اند.

همه صاحبان خانه نمی توانند انگلیسی صحبت کنند یا درک درستی از بازاریابی و بازاریابی دیجیتال داشته باشند، و این گروه برای به اشتراک گذاشتن دانش و کمک به اعضا برای حفظ استانداردهای اقامتگاه های خود وجود دارد.

من مهارت ها و دانش خود را به اشتراک می گذارم تا بتوانیم همچنان شهرت خود را به عنوان یکی از دهکده های گردشگری پیشرو اندونزی حفظ کنیم تا هموطنان من مجبور به یافتن شغل در جای دیگری نباشند.

دخا دواندانا کلمات را با گل در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی چید.

دخا دواندانا کلمات را با گل در خانه اقامتی Esa di Kubu در روستای سوداجی، بوللنگ، بالی، اندونزی چید.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما